Op welke leeftijd ben je begonnen met verzamelen?

Op mijn 50e dankzij onderstaand horloge.
Teller staat nu op 27 :see_no_evil:

6 likes

Grappig hoe iedereen op een andere manier er in rolt. Weet je nog wat jouw trigger was op je 49e?

Ik kan nog exact het moment herinneren dat het bij mij begon, zeker aangezien het niet heel lang geleden is.

Ik stond 2 jaar geleden op het punt een horloge van Daniel Wellington te kopen, maar ik ging toch even snel googlen of het wel goede horloges waren.

Nou dat plan was ook snel van de baan, en gelukkig maar. Diezelfde middag nog een seiko 5 besteld, en daar begon het.

1 like

Wat bij jou D Wellington was, was bij mij Skagen. Ik stond in de Bijenkorf en wilde die kopen. Toen besloot ik me wat meer te verdiepen zonder te weten welke beerput ik open zou trekken haha.

1 like

Wooow, dit in 3 maanden? Altijd baas boven baas haha

Een enkele van deze klokjes had ik al (maar dit is dan ook niet de hele verzameling auw)

1 like

Ik ben nog redelijk nieuw. Ben benieuwd hoe mijn smaak gaat ontwikkelen. Ik heb altijd het idee dat vintage voor de gevorderde verzamelaar is vanwege de complexiteit en historische kennis die je moet hebben.

1 like

Ja. Ik kreeg een horloge van een collega. Dat was een Mont Blanc. Dat vond ik wel wat en toen werd ik verliefd op Omega. MB eruit en Moonwatch erin en daarna een hoop anderen. Met name vintage.

1 like

Beste collega had jij die Mont Blancs weg geeft.

Mwa historische kennis, je inlezen is wel aan te raden, maar in vintage kan je ook gewoon koopjes scoren, sterker nog een mooie omega is vintage vaak bereikbaarder dan nieuw, dat heeft ook wel wat natuurlijk, vintage Seiko is bijvoorbeeld ook interessant om naar te kijken, als je dan toch stappen wil nemen die kant op :grin:

Voor mij is vintage is een extra dimensie, een gedragen horloge heeft een verhaal ook, maar ben het wel met je eens het kan ook wel glad ijs zijn, veel gerommel natuurlijk, maar ja ben van huis uit een gokker, dus maak me niet druk om een miskoop :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Interesse begon toen ik een jaar of 16 was. Jarenlang als scholier en student Seiko’s geflipperd. Van Monsters, SKXjes tot 5jes. Je kent het wel. Voor mijn 18e verjaardag een eerste zwitser gekregen in de vorm van een Edox Les Vaubert.

Toen ik aftsudeerde op mijn 25e mezelf een Tudor Pelagos cadeau gedaan. Daarna 3 jaar beetje stil geweest. Altijd interesse gehad, veel blijven lezen maar niet echt een grote aankoop gedaan. Huis gekocht, verbouwen, kindje gekregen. Je kent het wel. Sinds 2 jaar weer volle bak bezig met deze hobby. Bevalt goed😎

1 like

En de tank dan in goud of staal? best verschillende prijsklasse wel haha

1 like

@caspertof Ik vind beiden erg nice. Ik ben nog een beetje aan het dubben hoeveel geld ik wil spenderen :sweat_smile: . Als het Planet Ocean money wordt, dan gaat de gouden Tank ook een optie worden. Aan de ene kant vind ik het model gewoon gaaf en aan de andere kant denk ik weer “als ik hem koop wil ik ook all-in gaan”. Daarnaast heb ik de laatste tijd ook wat drang naar goud in de collectie.

1 like

Vanaf m’n 15e 16e ongeveer.

Maar eigenlijk eerder als liefhebber dan als verzamelaar destijds.

Verzamelen begon een beetje op mijn 18e.

1 like

Ergens vanaf men 11
 men eerste was een gele rodania met gele ledere band. Dan nog een Festina en ik denk op men 24 kocht ik mijn eerste echte: Hamilton X-Patrol (jammer genoeg verkocht) en dan kwam een X-wind, vervolgens kwam IWC pilot chrono enzovoort

1 like

Bij mij begon het een aantal jaar geleden toen ik een horloge voor mijn pa zijn 60ste verjaardag ging kopen. Herinner me nog perfect dat ik na het passen van een TH aquaracer terug naar de auto liep en bij mezelf dacht dat ik binnen max 5jaar ook een aquaracer wilde hebben.
Enkele maanden later een Jacques Lemans gekocht om te zien of horloges mijn ding was
 en toen ging het snel

• tijdens city trip in parijs een Tissot prc200.
  • half jaar later met kerst een longines hydroconquest
  • jaar erna met kerst een TH aquaracer
  • jaar erna met kerst een rolex explorer 1
  • half jaar later breitling SOH2 en tissot le locle (uit verveling)
  • dat jaar met kerst een submariner 16610
  • vorig jaar rond kerst een datejust
  • enkele maanden geleden zenith defy classic
  • nu op zoek naar iets met een blauwe dial om in de kerstperiode te kopen

Denk dat ik er ondertussen wel uit ben dat horloges toch mijn ding is
en dat Kerst bij mij om de foute dingen draait.

5 likes

Mooie collectie en snel opgebouwd ook.

Hahaha. Niet weggegeven hoor. Omgeruild!

1 like

Ik deed in 1971 op mijn 7e eerste communie. Dan werd je een grote jongen en kreeg je bij ons je eerste horloge. In mijn geval een goudkleurige handopwinder met een ovalen kast. Lang verdwenen. Ik heb de opkomst van digitaal en quartz meegemaakt. In 1998 was het batterijtje van.mijn dagelijkse quartz leeg en ook van alle quartzen in mijn nachtkastlaatje en dacht ik: weet je wat mooi zou zijn? Zo’n horloge als ik vroeger had, die je kon opdraaien. Of mooier nog, zo’n automatic als mijn ouders hadden. Inmiddels had ik internet en EBay ontdekt. Binnen no time had ik meerdere vintage Omega seamaster dresswatches uit de VS en soortgelijke vintage horloges. Zo is het begonnen. Nooit meer een quartz gedragen. In het begin gaf ik zelden meer dan ongeveer 100 dollar uit aan een horloge. Later wel eens 500-750 euro. Ik had maar één duurder horloge, een Zenith El Primero. Ook pre-owned overigens. Vorig jaar de buitenkans gehad om een Rolex sub over te kunnen nemen die hij in 1976 nieuw had gekocht, maar als een horloge meer dan 300 euro moet kosten vind ik het al snel niet de moeite waard. Een keer een twintigtal horloges in één koop verkocht. Daar heb ik nog spijt van. Ik ben geen flipperkast. Als ik iets heb hou ik het graag. Nu heb ik ongeveer 30 horloges.

1 like

Mooi om te lezen hoe iedereen in deze hobby rolt.

1 like