Op welke momenten kijk jij NIET naar je horloge?

door de post v maarten http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2343642 moest ik aan iets anders denken…

we hebben hier allemaal wel n mooi/bijzonder/leuk klokje wat we graag dragen, bekijken en natuurlijk de tijd op aflezen. tenminste, ik hoop niet dat je dan alsnog je telefoon uit je zak haalt om te zien hoe laat t is :sunglasses:

maar toch zijn er voor mij v die momenten waarop ik steevast de tijd niet v mn horloge aflees.

als ik in de bediening werk en n bestelling of reservering binnenkomt, kijk ik meestal op de tafelklok voor de tijd. is net n fractie sneller. maar achter de computer bijv, kijk ik toch meestal op mn pols. ik heb mn taakbalk ook verborgen voor ‘meer’ scherm.

ander momentje is voor t syncen v mn mechanische klokjes. dan pak ik steevast time.is erbij of t nu op mn laptop of smartphone is. mn rc horloges gebruik ik daar niet meer voor.

en ook als ik op mn smartphone bezig ben, check ik de tijd vd statusbalk.

als laatst check ik tijdens t rijden de tijd v mn navigatie/smartphone. hou dan graag mn handen aan t stuur.

wat zijn jouw momenten dat je niet op je horloge kijkt voor de tijd?

Tijdens avondeten/een diner :wink:

tijdens satire en parodieën.

Als ik in bed aan het presteren ben, anders krijg ik weer klappen en kan ik een koude douche nemen

Op mijn werk heb ik met opzet het taakbalk klokje uitgezet. Ik kijk dan liever op mijn eigen horloge.
Eigenlijk alleen in de auto kijk ik liever op het klokje in het dashboard dan op mijn eigen horloge. Dat is ook veiliger.

Monaco Schreef:

Als ik in bed aan het presteren ben, anders krijg
ik weer klappen en kan ik een koude douche nemen

Haha, helaas herkenbaar… Ben het helemaal met je eens:D

Kijkt je bedpartner misschien op de klok :-):-):slight_smile:

Wanneer ik in de keuken aan het werk ben. Die rotzakken van de bediening (Is this you Marnix.moed?) zetten de klok altijd 5 minuten vooruit zodat ze meer speling hebben met de koffie. (Alles moet er voor een bepaalde tijd inzitten ivm theatervoorstellingen)

Monaco Schreef:

Als ik in bed aan het presteren ben, anders krijg
ik weer klappen en kan ik een koude douche nemen

(:smiley: Heel verstandig

als ik onder de douche sta…

roelkalkboel Schreef:

Wanneer ik in de keuken aan het werk ben. Die
rotzakken van de bediening (Is this you
Marnix.moed?) zetten de klok altijd 5 minuten
vooruit zodat ze meer speling hebben met de
koffie. (Alles moet er voor een bepaalde tijd
inzitten ivm theatervoorstellingen)

(:smiley:
wij zetten idd onze klok liever n paar minuten te vroeg dan te laat, omdat die slomaards in de keuken maar lopen te slakken :+
dus roel, sneller doorwerken de volgende keer :wink:

marnix.moed Schreef:

(:smiley:
wij zetten idd onze klok liever n paar minuten te
vroeg dan te laat, omdat die slomaards in de
keuken maar lopen te slakken :+
dus roel, sneller doorwerken de volgende keer :wink:

Oui maitre :smiley:

Als ik lig te slapen:#

Als ik aan het karten ben, vergeet ik al het andere…ben ik volledig in het NU8-) Geen moment denk ik dan aan mijn horloge, erop kijken al helemaal niet.

Op een mooi feestje natuurlijk; gezelligheid kent immers geen tijd.

Als ik denk dat het ongepast is tijdens een gesprek of vergadering.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Jeroen-Mulders Schreef:

Op een mooi feestje natuurlijk; gezelligheid kent
immers geen tijd.

(tu):)-D

Ik spreek vaak met 1 op 1 op met mensen aan tafel. Ik wil dan wel op mijn horloge kijken, maar dan lijkt het of ik ze zat ben. ( Als ik dan stiekem toch snel even kijk is dat nog veel erger als je gesprekspartner dat dan opmerkt) Ik zeg voortaan, terwijl ik gewoon op mijn horloge kijk, goh wat vliegt de tijd bij een goed gesprek :+. Uh, het antwoord op de oorspronkelijke vraag is dus: Ik kan het niet laten…

leuk om de verschillende en soms humoristische reacties te zien. het valt me wel op dat de context vd vraag vaak niet gevolgd wordt. maar dat terzijde.