Beetje raar wellicht maar als ik op de wc zit b.v.even met een papiertje er overheen en bij mijn bed heb ik wattenstaafjes liggen voor het fijnere werk,en jullie?
Vriendelijke groet,
Maarten
Je hebt het toch echt over je klokje hè, hoop ik…::o;)
Dick
Zeker,heb jij er nooit aan gedacht om het daar te doen,per slot zit je er toch?
Dick V Schreef:
Je hebt het toch echt over je klokje hè, hoop
ik…::o;)Dick
SVHL !!!
(
Ik moest wel even lachen maar serieus; om de paar maanden ermee onder de douche (kroon dicht, altijd even checken voor de zekerheid!) en dan met een zachte oude tandenborstel kun je heel veel vuiligheid wegkrijgen.
Altijd met een zachte doek (brilledoek oid) schoon en droogmaken, 1 tot 2 keer per jaar krijgen de gepolijste delen een lichte polijstbeurt om de fijne haarlijntjes weg te halen, dit doe ik met Capecod.
Daarna ziet mijn horloge er weer uit alsof hij net gekocht is.
Tijd terug van een ex-lid hier een goede tip gehad om schoon te maken met een natuur-zeem
Met een nat wattenstaafje (heel even onder de warme kraan) vuil en vet oplossen. Daarna met een nieuwe droge zeem oppoetsen. Werkt perfect!
Geen microdoekjes gebruiken. Die geven op termijn hele fijne krasjes.
Succes!
De waterdichte klokjes gaan wanneer nodig in een badje lauw water een paar uurtjes ‘weken’. Daarna met de oral B extra soft electrische tandenborstel alle vuil verwijderen. Met zacht katoendoekje droog wrijven en verder laten drogen.
M’n daily beater Seiko Monster krijgt wekelijks deze schoonmaakbeurt op maandag.
De rest met een fijn katoendoekje poetsen.
mdevalk Schreef:
Met een nat wattenstaafje (heel even onder de
warme kraan) vuil en vet oplossen. Daarna met een
nieuwe droge zeem oppoetsen. Werkt perfect!
Geen microdoekjes gebruiken. Die geven op termijn
hele fijne krasjes.
Succes!
Is dat waar ? Geeft microvezel krasjes ???
Nu, ik gebruik in de wagen soms gewoon een “Kleenex” doekje - is dat beter/slechter ?
Ik maak mijn horloges (met stalen band) dagelijks schoon tijdens het douchen. Sop erover en goed afspoelen. Daarna droogmaken met de handoek en daarna nog even laten liggen om goed te drogen. Ook doe ik de horloges als ik ze niet draag eerst even schoonmaken en daarna terug in de verpakking. Op deze manier blijven de horloges zeer lang mooi!! Bij veel kleine krasjes, laat ik hem bij de juwelier even polijsten.
Marc-B1 Schreef:
Is dat waar ? Geeft microvezel krasjes ???
Nu, ik gebruik in de wagen soms gewoon een
"Kleenex" doekje - is dat beter/slechter ?
Ik weet niet of microvezel krasjes geeft. Wel weet ik dat mijn brillenwinkel altijd zegt, gebruikt nooit kleenex of zo iets voor je brillenglazen. Het krast!
Hun advies voor de bril is Kodak lensdoekjes & schoonmaak-spray. De reden voor de spray is omdat zelfs zo’n doekje droog krast. Ik krijg de doekjes & spray altijd rijkelijk (op verzoek) bij een nieuwe bril & gebruik het nu ook altijd voor mijn horloges. Mijn horloges hebben er nooit beter uitgezien 
Ik gebruik meestal snoetendoekjes!
Zonder gein: Brillendoekje is idd prima.
Groeten.
Noel.
lencoth Schreef:
Ik weet niet of microvezel krasjes geeft. Wel weet
ik dat mijn brillenwinkel altijd zegt, gebruikt
nooit kleenex of zo iets voor je brillenglazen.
Het krast!
Hun advies voor de bril is Kodak lensdoekjes &
schoonmaak-spray. De reden voor de spray is omdat
zelfs zo’n doekje droog krast. Ik krijg de doekjes
& spray altijd rijkelijk (op verzoek) bij een
nieuwe bril
ff offtopic. ik was mn bril met n beetje dreft. daarna blaas ik alle druppels eraf. t glas heeft n soort water afstotende coating.
marnix.moed Schreef:
lencoth Schreef:
–
Ik weet niet of microvezel krasjes geeft. Wel
weet
ik dat mijn brillenwinkel altijd zegt, gebruikt
nooit kleenex of zo iets voor je brillenglazen.
Het krast!
Hun advies voor de bril is Kodak lensdoekjes &
schoonmaak-spray. De reden voor de spray is
omdat
zelfs zo’n doekje droog krast. Ik krijg de
doekjes
& spray altijd rijkelijk (op verzoek) bij een
nieuwe brilff offtopic. ik was mn bril met n beetje dreft.
daarna blaas ik alle druppels eraf. t glas heeft n
soort water afstotende coating.
Ik heb wel n’s het advies gekregen om geen afwasmiddel met citroen te gebruiken voor gecoate glazen / lenzen e.d.
omdat dit de coating zou beschadigen.
Carpe tempus Schreef:
Ik heb wel n’s het advies gekregen om geen
afwasmiddel met citroen te gebruiken voor gecoate
glazen / lenzen e.d.
omdat dit de coating zou beschadigen.
Thx!
Ik maak ze altijd schoon met mijn electrische tandenborstel, met een oud opzetstukje en alleen een beetje lauw water. Werkt perfect!
Wat een gepiel maken jullie er van zeg.
Ik maak het glas vaak meerdere keren per dag schoon met… de boord van m,n trui of wat ik ook maar aan heb.
Zit er een streep op die ik er 1,2,3, niet af kan vegen ga ik even met m,n tong over het glas en ga weer met, jawel, de boord van m,n trui er overheen totdat hij glans als een l*l in de maneschijn.
Te veel.
Ik stond gisteren met vier horloges (20 en 30 atm.) Onder de douche.
Ik denk dat ik zelfs hier wordt uitgelachen nu.
Zeep, shampoo en vetoplossers zijn erg slecht voor de (rubber) pakkingen
van een horloge. ( WR )
Een vochtige doek werkt prima en een houten tandenstoker voor de kleine hoekjes.
Daarna met droge doek afnemen.
:)(tu) SHINE (tu)