Op zijn Chinees... CWC G10

Neen, dit is niet het zoveelste topic waar we homages en nepperts gaan bekritiseren. Ik had deze namiddag op het werk even wat spare time. Tijd om het 3d tekenen terug eens in de vingers te krijgen. En toen kwam het tot mij :bulb: Ik teken mijn CWC G10, want tjah,… Die had ik gewoon om vandaag. Na een 4 tal uurtjes tekenen krijg je dan dit:

Het doet me nog meer de charme van deze kast inzien. De vormgeving is bijzonder eenvoudig, en goed te reconstrueren. Het lastigste was het tekenen van de wijzerplaat. Je kan namelijk niet zomaar je schuifmaat op de geprinte uur markeringen of wijzers zetten. Daar heb ik mezelf wat tekenkundige vrijheid gegeven. :innocent: Ook de originele font van de cijfers en logo vond ik niet terug, dan heb ik maar gekozen voor iets wat op dit type horloge zou passen. Mijn render skills zijn echt bedroeft. Het is al zeker 10 jaar geleden dat ik daar nog mee gespeeld heb. Maar hierbij smijt ik ze toch in de groep.

En voor de mensen die het origineel niet kennen, dit is hem:

Bedankt voor het kijken horlogevriendjes :raising_hand_man: Juuuu

37 likes

Knap gedaan, ik weet zeker dat er weinig mensen zo goed en gedetailleerd hun horloge kennen.
Respect voor je vaardigheden.

1 like

Bedankt Oscar. Zat te denken dat ik blij was dat ik geen seiko captain willard om de pols had :sweat_smile:. Die kasten zijn een pak ingewikkelder.

1 like

Ik moet zeggen dat ik het er gaaf uit vind zien. Je gaat op deze manier goed naar de details kijken (en waarderen) . Leuk hoor :+1:

1 like

Inderdaad. En daaraan gekoppeld ga je ook verder denken hoe je de kast zou programmeren op de cnc machine.

Bedankt.

1 like

Leuk resultaat man :ok_hand:

1 like

Bedankt Dan. Mogelijks volgt die squale 1521 nog eens. Ik wil wel eens ontdekken hoe die heerlijke kast precies opgebouwd is. En dan zet ik er een plaat in als de jouwe. Want no date, en geen haai op de plaat, dus makkelijker te tekenen :innocent:

1 like

Haha lijkt mij tof :+1: En ja die kast van de 1521 is wel erg tof wat vorm betreft.

1 like