Neen, dit is niet het zoveelste topic waar we homages en nepperts gaan bekritiseren. Ik had deze namiddag op het werk even wat spare time. Tijd om het 3d tekenen terug eens in de vingers te krijgen. En toen kwam het tot mij Ik teken mijn CWC G10, want tjah,… Die had ik gewoon om vandaag. Na een 4 tal uurtjes tekenen krijg je dan dit:
Het doet me nog meer de charme van deze kast inzien. De vormgeving is bijzonder eenvoudig, en goed te reconstrueren. Het lastigste was het tekenen van de wijzerplaat. Je kan namelijk niet zomaar je schuifmaat op de geprinte uur markeringen of wijzers zetten. Daar heb ik mezelf wat tekenkundige vrijheid gegeven. Ook de originele font van de cijfers en logo vond ik niet terug, dan heb ik maar gekozen voor iets wat op dit type horloge zou passen. Mijn render skills zijn echt bedroeft. Het is al zeker 10 jaar geleden dat ik daar nog mee gespeeld heb. Maar hierbij smijt ik ze toch in de groep.
Bedankt Dan. Mogelijks volgt die squale 1521 nog eens. Ik wil wel eens ontdekken hoe die heerlijke kast precies opgebouwd is. En dan zet ik er een plaat in als de jouwe. Want no date, en geen haai op de plaat, dus makkelijker te tekenen