Op zoek, art deco dresswatch

Het komt niet vaak voor, maar eens in de zoveel tijd kom ik echt netjes voor de dag. Daarvoor zoek ik nog een passend horloge, namelijk een art deco horloge. Aangezien ik dit horloge niet al te vaak ga dragen heb ik een max budget van 500,-.

Ik heb beste grote polsen en bv een 36 mm horloge is mij te klein. 38 mm moet het toch wel wezen. Nu ben ik op zoek naar een rechthoekige of vierkant horloge. Quartz mag ook.

Heb geen voorkeur voor bv Orient, de naam en het logo vind ik echt niet staan. Seiko is ook niet mijn eerste keuze… maar wie weet?

Vintage kan ook, maar geen must en erg lastig met de afmetingen.

Ik ben inmiddels een tijdje aan het googlen maar kom barre weinig tegen. Hebben jullie ideeën?

Hamilton
Longines

Weet niet of het binnen budget past, maar hier moest ik aan denken.

wat dacht je van een Tissot quadrato ,zwart, beige, al dan niet chrono en al dan niet op staal.

groetjes Lenno

De Atlantic Swiss Art Deco. In verschillende kleuren en metaal combis. Echt de mooiste imo.




en anders als het rechthoekig moet zijn de Hamilton Ardmore.
https://www.google.nl/search?q=atlantic+swiss+art+deco&espv=2&biw=1920&bih=955&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=yjFmVb_QHoSvswHUpoLgAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=hamilton+ardmore

1 like

Bouchard Swiss mvt Ø 38/39mm / Automatic / saffier / 5bar WR

afgeprijsd van € 900,- naar € 449,-

Beste Bullit,

Niet echt Art Deco maar wel vintage.
Omega Seamaster Mariner. Heb hem zelf ook maar is momenteel in Zwitserland voor een reparatie.
Zit iets boven je budget maar momenteel is de goedkoopste op Chrono24, 600 euro.
Ik vind het echt een heel mooi horloge. Was in zijn tijd erg groot.

Succes met je zoektocht!

1 like