Ik heb na lang zoeken gekozen voor een Frederique Constant.
Als je informatie zoekt over dit merk, dan zul je ontdekken dat het niet zomaar een bedrijfje is dat in 1988 is begonnen met horloges in elkaar zetten.
Er zit wel degelijk een heel verhaal achter.
Daarbij is het feit, dat het een Nederlanders bedrijf is dat horloges maakt in een voorstadje van Genève, voor mij persoonlijk interessant.
Vanwege de superieure prijs-kwaliteitsverhouding heb ik voor dit merk gekozen voor de aanschaf van mijn dressy. Die kwaliteit bij horloges van rond de 1000 Euro is bijna bij geen enkel ander merk te vinden.
Hey, inderdaad FC heeft enorm veel leuke modellen. Misschien was ik wat te bot met het stellen van ‘geen voorgeschiedenis, opgericht in 1988, etc’. Mag ik misschien vragen welk model je uiteindelijk aangeschaft hebt en eventueel tussen welke modellen (van FC) je twijfelde? Gr
Jazeker, ik heb gekozen voor de FC-303RM6B6.
Dat is de Runabout limited edition met zwart lederen band.
Net horloge maar niet te.
Inkijk op een klein deel van het uurwerk. Iets duurder maar zeer mooie afwerking.
Er zit een mooie box bij een schaalmodel van een boot uit de jaren '20.
Deze is er ook met bruin lederen band en dan is het de FC-303RV6B6.
Wel binnen het budget en met bruin lederen struivogelband erg interessant, is de FC303WN5B6OS! Voldoet volgens mij aan al je wensen.
Misschien een tip.
Het is uiteraard leuk en interessant om het internet af te schuimen maar koop je eerste belangrijke horloge bij een gerenommeerde zaak. Je krijgt meestal wel (een beetje ) korting en ook gratis advies. En niet onbelangrijk, je kan enkele modellen even passen want daar gaat het om hoor. De “klik”.
Verder is er een hele uitgebreide tweedehandsmarkt. Ook daar kan je zeer recente en bijna ongedragen horloges scoren en je keuze opwaarderen.
En ten tweede, van dat ‘bekender merk’…en ‘liefst swiss made onderaan’ voor wie doe je dat ? Voor jezelf of voor je omgeving.
? Ikzelf heb ook tissots, certinas, longine, oris en dergelijke maar er zijn nog verschillende anderen die zeker het bekijken waard zijn. En als je een dress horloge wil kijk dan ook eens naar Duitsland.
Bovenstaande horloge is inderdaad wat ik zoek en zit ongeveer rond de 1000 euro als ik me niet vergis. Maar op onderstaande foto en de foto’s die ik online tegenkom hebben de cijfers wel een lichtere kleur, wat ik jammer vind. Hebben de cijfers op uw foto een donkere kleur door de lichtinval of bestaat bovenstaande horloge ook?
Ja, het is misschien inderdaad interessant om mijn eerste horloge bij een erkende horlogeverkoper aan te schaffen maar ik ben wel van mening dat je op voorhand online wel alles eens overlopen moet hebben. In verband met ‘voor wie doe je het’, dat is zeer moeilijk, die lijn is imho zeer dun. Natuurlijk koop je een horloge in de eerste plaats voor jezelf, maar anderzijds draag je hem wel in het bijzijn van anderen.
Algemeen: verder heb ik nog een (domme?) vraag.
Als je een horloge met een secondewijzer koopt,
hoor je dat tikken eigenlijk als het muisstil is
(tijdens het studeren, slapen bv.)?
Hangt ook natuurlijk van het rumoer in je studeerkamer af en hoe je oren zijn. Mijn ouwe laptop zoemt als een dolle. M’n tablet is fluisterstil.
Met het slapen hoor ik m’n automaatjes niet. De grotere handopwinders, zoals Panerai, Pellikaan, etc. hoor ik wel als ik m’n pols dichter bij m’n hoofd heb liggen. Maar tja, ik ben geen Katholiek en slaap meestal met m’n handen onder de dekens ;);) dus ik hoor meestal weinig getik.
Verder, wat is jullie mening eigenlijk over een
witte/beige wijzerplaat bij een dressy horloge? Ik
ben nu toch aan het overwegen om de piste van een
donkerblauwe wijzerplaat met een metalen (of hoe
zeg je dat?) polsband ook te bewandelen.
Mijn voorkeur heeft juist een wit-achtige wijzerplaat, omdat die zo makkelijk dressed met een zwart, grijs of bruin pak. Gewoon matchend bandje en voila.
Bij zwart heb ik dat minder snel.
Betreft Tag Heuer, prima merk. Ben in m’n nopjes met de Monaco.
Persoonlijk vind ik de dresswatches van Hamilton erg mooi.