Op zoek (Dressy)

Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort de horlogemicrobe te pakken en ben op zoek naar mijn eerste degelijke horloge. Ik heb al aardig wat opzoekingswerk gedaan en daarnaast vele modellen bekeken maar ik ben nog altijd niet de horloge tegengekomen naar waar ik op zoek ben. Omwille van die reden heb ik hier een account gemaakt en hoop ik via dit forum extra informatie in te winnen. Alvast bedankt voor jullie tijd.

Enkele vereisten:

• Liefst een dressy horloge
  • Witte/beige wijzerplaat (dit is eigenlijk het belangrijkste)
  • Wijzers mogen een blauw of eventueel een ander accent hebben
  • Datum (enkel het cijfertje) horizontaal ter hoogte van de drie
  • Zwitsers merk, liefst vanonder ook ergens Swiss Made geschreven
  • Automatisch uurwerk
  • Lederen bandje (kleur maakt niet zoveel uit maar ik neig toch naar bruin)
  • Ronde kastvorm
  • Kast liefst niet te dik maar dat is bij dressy horloges waarschijnlijk toch nooit het geval?
  • Kastkleur liefst niet goudkleurig
  • Ik vind het ook wel mooi als het polsbandje goed aansluit met de kast.
  • Budget tussen de 750 en 1000 euro, mag er eventueel ook nog net over

Mijn pols heeft een omtrek van ongeveer 16,5 cm, ik hou wel van horloges met een grotere diameter.

Ik heb al een paar mooie modellen van Frederique Constant gezien maar er ontbreekt telkens iets aan (ofwel heb ik ze nog niet allemaal gezien). Ook wel spijtig dat dit merk geen echte geschiedenis heeft (oprichtingsjaar 1988 geloof ik). Tissot heeft ook enkele mooie modellen maar de prijs van deze horloges variëren rond de 300 - 400 euro, ik zou liever een iets duurder model hebben. Wat is daarnaast eigenlijk jullie opinie over Tag Heuer? Prijs kwaliteit te duur?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Groeten.

Welkom!

Misschien dat het EHBO lijstje (even zoekfunctie gebruiken) je nog wat verder kan helpen met het verfijnen van je wensen. Mij schiet gelijk nog de vragen binnen als kastvorm en -kleur.

marnix.moed Schreef:

Welkom!

Misschien dat het EHBO lijstje (even zoekfunctie
gebruiken) je nog wat verder kan helpen met het
verfijnen van je wensen. Mij schiet gelijk nog de
vragen binnen als kastvorm en -kleur.

Beste, dank je wel voor je reactie. Ik heb mijn beginpost aangepast (kastvorm en kastkleur toegevoegd). Ik zal die zoekfunctie die jij voorstelt eens bekijken. Gr

Welkom! Twee modellen schieten mij gelijk te binnen. Beide erg fraai, imho en beide van het merk Certina. Wel aan de onderkant van je budget. Maar zou voor mij persoonlijk niet echt een probleem zijn.

Deze is ook op leder te koop.

Explore MrFitGuru

Deze heeft een Powermatic-uurwerk (lange gangreserve).

TAG Heuer vind ik (zoals zich laat raden) een erg leuk merk. Maar met door jou genoemde budget gaat dat bijzonder lastig worden. Overigens zijn er op dit forum niet heel veel TH-liefhebbers (hoewel de Monaco wel redelijk populair is, hier). Lekker niks van aantrekken. Is een smaakkwestie. Met de kwaliteit van dit merk is niets mis.

Kijk eens op horloge.nl bij Hamilton b.v.
Hele mooie dressers.

groetjes Lenno

In een oude post van een ander forumlid is een vergelijkbare vraag een keer langsgekomen met een hoop moois als tips:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2966622,2966622#msg-2966622

Bedankt iedereen voor de tips.

@anon50762135EV, die discussie was ik idd al tegengekomen maar de meeste horloges die ik mooi vond liggen boven mijn budget. Ik vond die Baume & Mercier Men’s 8731 Classima Automatic Strap Watch & FC Moonphase bv zeer mooi.

@lenno, ik ben naar de site gegaan maar ik begrijp niet goed wat je met die ‘bij Hamilton’ precies bedoelt.

@Taged, twee mooie horloges van Certina, maar toch niet exact wat ik zoek, liefst heb ik geen cijfers op de kast staan.

Algemeen: verder heb ik nog een (domme?) vraag. Als je een horloge met een secondewijzer koopt, hoor je dat tikken eigenlijk als het muisstil is (tijdens het studeren, slapen bv.)?

Verder, wat is jullie mening eigenlijk over een witte/beige wijzerplaat bij een dressy horloge? Ik ben nu toch aan het overwegen om de piste van een donkerblauwe wijzerplaat met een metalen (of hoe zeg je dat?) polsband ook te bewandelen.

Ik bedoel het merk Hamilton.
Daar zitten n.m.m. mooie dressers tussen.

groetjes Lenno

lenno Schreef:

groetjes Lenno

Ja, dat dacht ik dus, maar het merk Hamilton staat er blijkbaar niet (meer) tussen?

Een mooie vintage Longines Conquest Heritage.
photobucket doet het bij mij even niet

Bij mij wel.
Horloge.nl.
Bij merken kijken dan vind je hem wel.

groetjes Lenno

siembomb Schreef:

lenno Schreef:

groetjes Lenno

Ja, dat dacht ik dus, maar het merk Hamilton staat
er blijkbaar niet (meer) tussen?

Dan doe ik er toch even een linkje bij (misschien wel meteen een leuke suggestie)?

Igor Schreef:

Dat is inderdaad een zeer leuke horloge en ik vind Longines ook een zeer degelijk merk (naarmate mijn kennis reikt natuurlijk).

Hoe zit dat eigenlijk precies met vintage horloges? Zijn die allemaal 2e hands (maw sowieso gedragen?) en waar kan ik het best vintage horloges bekijken/kopen? Ik ben eigenlijk wel erg geïnteresseerd in vintage horloges. Je kan daar waarschijnlijk goede koopjes in doen, en daarnaast spreken de modellen (die ik vooralsnog gezien heb) me erg aan.

ticothijs82 Schreef:

siembomb Schreef:

lenno Schreef:

groetjes Lenno

Ja, dat dacht ik dus, maar het merk Hamilton
staat
er blijkbaar niet (meer) tussen?

Dan doe ik er toch even een linkje bij (misschien
wel meteen een leuke suggestie)?

https://www.horloge.nl/hamilton-navy-pioneer-klass
iek-staal-automatisch-horloge-met-datum-op-bruine-
band-h78465553.htm

Mooie horloge en voldoet daarnaast ook nog eens aan mijn vereisten, maar ik heb hier geen wauw gevoel bij! Ik vind dat de kast en het polsbandje niet echt één geheel vormen (sorry, ik ben een kieskeurige leek). Ik apprecieer natuurlijk wel jullie voorstellen, laat daar geen misverstand over bestaan!

De link van Tico was slechts 1 hamilton, heb je de andere modellen ook bekeken, er staan er tientallen op.

groetjes Lenno

Nog niet, en nu kan ik plots om één of andere reden wel alle modellen van Hamilton bekijken. Ik ga dat nu eventjes doen. Thanks.

Bekijk ook de horloges van Stowa, een Duits merk, maar Swiss Made. De horloges uit de Antea lijn, spreken je misschien wel aan.

http://www.stowa.de

siembomb Schreef:

Igor Schreef:

Dat is inderdaad een zeer leuke horloge en ik vind
Longines ook een zeer degelijk merk (naarmate mijn
kennis reikt natuurlijk).

Hoe zit dat eigenlijk precies met vintage
horloges? Zijn die allemaal 2e hands (maw sowieso
gedragen?) en waar kan ik het best vintage
horloges bekijken/kopen? Ik ben eigenlijk wel erg
geïnteresseerd in vintage horloges. Je kan daar
waarschijnlijk goede koopjes in doen, en daarnaast
spreken de modellen (die ik vooralsnog gezien heb)
me erg aan.

Even over een andere boeg gooien, ik vind onderstaand model wel wat, maar de diameter van de kast is maar 35 mm? Dat is toch wel heel weinig.

Explore siembomb

Ik vond dit een erg mooie dresser

Eric

Tsja de vintage dressers zijn meestal rond de 35mm.
Persoonlijk vind ik dat een vintage dresser ook niet te groot moet zijn.
De moderne zijn uiteraard stukje groter.