Op zoek en nieuw!

Goeiemiddag,

Zal me even voorstellen ik ben Thijs en nieuw op t forum. Ik heb horloge altijd mooi gevonden en ben zelf ook in bezit van 2 Seiko’s en een Hugo Boss (laatste gekregen). Nu ben ik voor aankomende kerst opzoek naar een 4de horloge . Budget gaat tussen de 700-800 euro liggen. Na 2 Seiko’s zou ik nu een Zwitsers of Duits horloge mooi vinden , ik hou van merken met een verhaal of historie. Wat raden jullie aan qua merk? Wat betreft stijl vind ik duik horloges mooi maar ook navitimer style of wat chiques. Hou niet van heel minimalistisch design . Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!

Bedankt
Gr Thijs

(Sorry als ik dit bericht op de verkeerde plek plaats)

20 likes

Tissot heeft leuke modellen zoals deze:

De Tissot PRX powermatic 80.

Anders is een 2ehands longines hydroconquest ook wel te doen in jouw prijs range.

7 likes

Budget is prima te doen.
Maar ja, je bent op HF dus we rekken t altijd ietwat op. (ik maak er tot 1k van, omdat ik vind dat het kan)

Duits, Archimede.
Site heeft niet de meest prachtige foto’s, vergis je niet want het is wel meest prachtig spul!!

Swiss, Hamilton kan je best eens bekijken.
Ik gok dat je daar best blij van kan worden en ook nog eens kan slagen.

Duiker, mag Frans ook?
Baltic!!

Er is zo ontzettend veel, roep nu zomaar iets.

2 likes

Welkom!
Veel keuze op de markt. Als je iets meer Dress horloge zoekt kun je eens kijken bij Frederique constant.
Nieuw misschien niet altijd binnen budget, maar is goed jong gebruikt te vinden voor mooie prijzen

Bedankt alvast voor jullie snelle reactie!! Ben benieuwd waar jullie nog meer mee komen

Nieuw of is gebruikt ook een optie?

Welkom!

Mooi budget voor een nieuw horloge. Zo’n Tissot TRX zoals @FlyingFox voorstelt is een topper. Bedenk wel dat die redelijk groot draagt. Sowieso moet je eigenlijk altijd een horloge passen voordat je hem koopt.

Zelf ben ik groot Baltic fan (hoewel je die dus niet kan passen) en zijn de Aquascaphe en de Dual Crown mooie opties.

1 like

Kijk eens in het blauwe gedeelte hier (verkoop/horlogemarkt) Oris is een mooi Zwitsers merk die nog als een van de weinige op zichzelf staat en een mooie geschiedenis heeft.

Ligt er een beetje aan wat je zoekt maar 2e hands kom je een aardig eind met 800 denk ik.

Het liefst nieuw of het moet heel mooi bijzonder gebruikt zijn. Vind zelf Tagheuer , Breitling erg mooi maar dat is ver boven budget. Misschien voor ooit nog is :blush:

Hallo Thijs! Welkom op het forum. Dè plek om je geld kwijt te kunnen raken aan horloges :smiley:

Veel plezier met je zoektocht. Genoeg op de markt met jouw budget, zeker nu met alle aanbiedingen. Oris, Raymond Weil, Frederique Constant, Hamilton, Maurice Lacroix, Breil enz enz

Ik vind dit wel heel lekker.

Voordeel van Tag en Breitling is dat de meeste modellen best flink afschrijven en daarmee gebruikt leuk te krijgen zijn.

Bijvoorbeeld.

1 like

Welkom Thijs

1 like

Zeker mooi! Wat voor merken hebben jou voorkeur of wat is volgens jou echt iets met een rijke historie ?

Welkom! Veel plezier met de zoektocht!

Dan moet je idd naar vintage voor een merk als Breitling.
Deze kan voor jou budget

Waar vind je zoiets dan?

1 like

Rijke historie is leuk maar voor mij minder van belang.

Mijn twee mooiste op dit moment ( ik wissel nogal vaak )

1 like

Welkom Thijs.
Een goede tip is om hier op HF het blauwe gedeelte goed in de gaten te houden. Hier komen hele mooie exemplaren voorbij voor een doorgaans eerlijke prijs, in vaak zeer goede staat (aangezien wij allen echte liefhebbers zijn) en het zijn hier betrouwbare horloges aangezien de fakes hier meteen door de mand vallen.
Het nadeel is wel dat ze allemaal al een ‘baasje’ gehad hebben en je dus niet de eerste eigenaar bent.

Welkom Thijs,
Tot €1.000 is er veeel moois te koop, zeker als tweedehands een optie voor je is.
Ennuh, kleine nuance op Plees

De plek om geld te ruilen voor horloges :grin:. Zeker bij de tweedehands exemplaren devalueert het niet zo hard en kan je na een poosje dragen flippen naar iets anders. Kost je nauwelijks geld

Suggesties: Nomos, Tag Heuer, Hamilton

3 likes

Staan er hier op t forum ook tag heuers en breitlings tot maximaal 1000?