Op zoek naar aanvulling, twijfels!

Hoi!
2019 was een van de doelen om Rolex eens te proberen. Via 2 OP’s bij mijn grail uitgekomen, de DJ.

Sinds dat ik die heb is mijn honger & impuls weg, dus nu wil ik eens op mijn dooie gemakkie op zoek gaan voor een mooie aanvulling.

Hoofd collectie:
DJ blauw 36
Tudor BB red
Omega Schumi geel op staal
Oris 65

Nu ik merk dat zo’n knaller me veel meer rust geeft heb ik vanmorgen besloten een deel van mijn collectie te verkopen. Daardoor is er wat budget vrijgekomen om een echte aanvulling te gaan zoeken.

Ik zoek een échte aanvulling, dus geen duiker oid.

Aantal interessante opties:

strip_component_image_320_2x

Budget: 5/6K ik ga hier niet veel in strechen, al moet dat wel bij zo’n Zenith.
Het mag ook geen afschrijvings kanon zijn. (omdat ik echt zoekende ben naar wat mijn smaak is / kan zijn) de Panerai is alleen nieuw te vinden: daardoor al snel geen optie meer.
Formaat: liever niet groter dan 41mm.

Ik loop in mijn zoektocht tegen 1 probleem aan:
Ik heb niks met leren banden.

En dat vind ik een probleem. Alles wat afwijkend is bij mijn collectie komt zo ongeveer op leer. :grimacing:

Een mooie chrono? Ik weet het niet, al meerdere gehad maar vaak wat dik/lomp op de pols.
Ik heb geen haast, ben benieuwd naar wat leuke opties. Of gewoon die Zenith? Past dat bij 'n 31 jarige? :grimacing:

4 likes

Oei, Lastig.

Maar die Panerai… Poah, :star_struck:heel mooi!

1 like

Niks met leren banden… maar alsnog stel ik dit voor :crazy_face:

Misschien omdat de 2 opties die je toont op leer komen, knuppel :joy:

Ik ga voor je nadenken. Kom er op terug :ok_hand:

Iwc 3239 met zwarte of witte plaat. Heel afwijkend t.o.v. jouw verzameling. Op staal heel vet maar ook op rubber tof!
Rond de 3500 euro wel te vinden.

5 likes

Ja, dus dat is het probleem nou juist. :joy:

@TheWornWatch, die is mij te ‘ouwelijk’. En de Zenith niet, raar ehh. Komt door de speelse blauwe wijzer denk ik.

Voelt voor mij na de Pelagos & North Flag niet onderscheidend genoeg. :+1:

1 like

Als jij dat een mooi horloge vind wel.

1 like

Ik ben er uit.
Ik zie een 16570 wel bij jou staan, in het wit of in het zwart.

Mijn voorkeur zou zwart zijn, al is wit wel weer uniek in zijn kleur en een goede toevoeging.

2 likes

Een witte, ja! :+1:
Potdillemes, daar had ik zelf aan kunnen denken.

:thinking: Ook wel erg gaaf.

2 likes