Op zoek naar de perfecte rubber band voor de BB58

Hi,

Op mijn Tudor GMT heb ik een Everest rubber band (22mm) zitten. Perfecte passing door de ‘curved end’ van deze band. Voor zijn kleinere broertje, de BB58, ben ik op zoek naar een soortgelijke band met ‘curved ends’ met breedte van 20mm. Kom deze echter niet tegen. Bij RubberB zijn er plannen maar nog geen band… De diverse varianten met een recht einde ken ik overigens wel maar wil graag die mooie aansluiting van band op kast.

Kan iemand me naar de juiste plek op het web wijzen of bestaat de band simpelweg nog niet?

groet, Vincent

5 likes

Wellicht heeft Crafter Blue er eentje?

Deze bijvoorbeeld?

1 like

Toffe horloges, qua bandjes kan ik jammer genoeg niet adviseren. Heb de vraag even naar het gezocht hoekje verplaatst :-). Succes

1 like

Hi,

Dank voor meedenken - je voorstel is juist de 22mm die ik al heb; zou zo graag de 20mm variant vinden en zoek dus nog even door.

groet, Vincent

Ah shit. Iets te snel, excuses. Succes met de zoektocht!

1 like

Ik kan me zomaar voorstellen dat de rubber Everest vd Sub past op de BB58. Als je id buurt van Eindhoven zit/komt mag je hem gerust even passen.
Beter dan een Everest ga je niet vinden is mijn ervaring :wink:

2 likes

Hi,

Dank voor meedenken maar de gezocht hoek maar ik weet niet zeker of ik het in de gezocht hoek beter ga vinden. In mijn beleving zoek je daar meer in de horlogekisten van je medeleden, niet naar een oplossing op het web… Ik zet 'm nog even terug.

Groet, Vincent

2 likes

Kan je helaas geen tip geven. Maar hoe bevalt het horloge?

1 like

Ik vind het een topper. Ben er nog steeds niet uit of ik de GMT, en daarmee de andere 41mm BB’s niet toch te groot voor mijn pols vind. De BB58 staat subliem en draagt bijzonder comfortabel. Als ik de rubber band al had gehad dan denk ik dat de GMT al in de ‘blauwe hoek’ had gestaan.

groet, Vincent

1 like

Bericht op de site van Rubber B:
YOUR KNOWLEDGE: A new Rubber B is planned to be specifically designed and calibrated for the 39mm Tudor Fifty-Eight. Members of this list will receive an email notification on the first day of availability.

Even inschrijven dus …

3 likes

Dank voor meedenken! Al even geleden gedaan maar nergens iets van een release datum te vinden.

Groet, Vincent

Ik heb even geleden op Instagram gezien dat Crafter Blue ook bezig was met de productie van een rubberen band voor de BB58. Vrees dat je dus nog even zal moeten wachten. Kan natuurlijk altijd bij ze informeren :+1:

1 like