Op zoek naar een casio 5600

Beste forumleden,

Omdat ik de laatste tijd fysiek wat actiever ben geworden en hierbij ook diverse dingen wil timen, ben ik op zoek naar een casio g-shock 5600. Waar deze voorheen rond de 50 euro waren, zie ik nu al prijzen van rond de 100 euro (beetje jammer), maar dat mag de pret niet drukken.

Hebben jullie voorkeur voor bepaalde type’s? Ik zie met een google search namelijk verschillende modellen en types, allemaal een beetje rond dezelfde prijscategorie, maar niet hetzelfde uiterlijk (en waarschijnlijk niet dezelfde functies?)

Oh, daarnaast zou ik graag willen weten of ik ergens aan goedkope ‘‘bull bars’’ kan komen.

Last but not least: kan ik op alle modellen een nato strap gooien of gaat dat niet? (Moet ik hier ook een adapter voor kopen?)

Jazekers, de GW-M5610BC1JF :slight_smile: Maar dat is puur omdat het een JDM model is en hij de resin band heeft.

Voor de meeste modellen wel.

1 like

Volgens mij wordt het wel een dure grap om ook;

• nieuwe nato’s te kopen voor de g-shock lugs
  • lug adapter te kopen
  • evt bull bars te kopen

(kan misschien beter voor de ultieme beater gaan en een F91w aanschaffen :joy:)

2 likes

Ik vind de simpelste (DW5600E) de ‘enige echte’. NASA gecertificeerd, dus ook nog een soort ‘poor man’s Speedmaster’ :smile:

Ik heb de mijne gekocht op Amazon.de, nette prijs en gratis verzending naar NL.

Er is ook regelmatig een actie voor € 10 korting, deze is nu helaas net afgelopen.

Groeten,

Stefan

3 likes

Ik zou die 5610 kopen die hier in de horlogemarkt staat.

De GW-M5610 heeft de classic looks van de aller eerste, maar dan wel met solar en atomic :sunglasses:

1 like

Betekent solar nooit een nieuwe batterij?

Bedankt voor de reacties in ieder geval! Fijn ook die links naar een goedkopere winkel dan de nederlandse aanbieders :slight_smile: !

Werkt op zonne-energie en een accu’tje inderdaad !

Draag mijn g-shock gw6900 al 9 jaar en functioneert nog top. Enkel de band vervangen. De gw is ook solar.

1 like

@peaceloveandpitbulls had er een te koop staan dacht ik

2 likes

Juist met de nadruk op had :grinning: ik heb mijn rangeman verkocht en helemaal zonder bulletproof beater is ook maar niks.

2 likes