Op zoek naar een dresswatch

Wie kan mij helpen in de zoektocht naar een mooie vintage dresswatch?
Het liefst een automatisch uurwerk. Maximaal 500 euro.

Alvast bedankt.

@Magni80 heeft een mooie te koop staan en die is binnen je budget.

3 likes

Goud of staal?

Erg mooi maar wel een handopwinder. Ik weet niet of dat voor TS een probleem is?

Seiko SARB065 zijn volgens mij wel te vinden voor onder de 400 euro.

Ik heb nog 14kt gouden Alpina liggen, handwinder zonder datum uit de jaren 60.

Loopt super, bij interesse zal ik wat foto’s sturen als ik thuis ben

Het aanbod is gigantisch binnen deze randvoorwaarden; Ik zou eens gaan rondkijken wat je mooi vindt.
Je zou ook kunnen beginnen met deze nette Tissot Seastar voor maar 150 Euro om te kijken of vintage iets voor je is. :sunglasses:

Mooi horloge! Heb alleen geen ervaring met het kopen van horloges via Ebay. Zou je dit aanraden?

Heb zelf overwogen om deze te kopen, dus ik zou deze ook wel een ander durven aanraden. Enige puntje van twijfel is dat de rotor ooit de achterdeksel geraakt heeft, en ik snap niet helemaal waarom. Gezien de algehele staat van het horloge verwacht ik geen versleten rotorlager; mogelijk heeft er ooit een kastschroef los gezeten.

Overigens moet je bij een vintage horloge altijd wat budget reserveren voor eventueel onderhoud, maar gezien je budget heb je ruimte genoeg.

Verkoper heeft verder goede reviews dus wat dat betreft geen rode vlaggen.

Ik heb nu niet meteen e-bay voorbeelden paraat maar kijk ook eens naar Universal Geneve (tot 500 euro kom je wel uit op een handopwinder) of naar een Movado.

Ik zou uitkijken naar een 60’er jaren Omega Seamaster De Ville (Automatic) ; is binnen je budget met enige moeite en de ultieme dresswatch wat mij betreft!
En óók nog eens échte Omega!!! :sunglasses:

5 likes

Dat zeg ik: gamma!
Eh…Omega dus! :upside_down_face:

1 like

Wat minder bekende merken geven vaak ook goede deals. Neem nu b.v. Eberhard, top kwaliteit

Een vintage eterna is ook prachtig b.v.

Er is zoveel prachtigs. Mijn tip is om hier op het forum goed rond te kijken naar wat je mooi vindt. Blader ‘welke vintage draag je vandaag?’ eens door.

Je bandbreedte is erg groot, ik kan er tientallen bedenken.

Precies.

1 like

Heb je een idee waar ik dit horloge kopen voor die prijs?

Sorry zie nu pas dat je een vintage zocht.

De horlogemarkt hier op het forum in de gaten houden. :wink: Dit vind ik ook een gaaf horloge:

1 like