Op zoek naar een dresswatch!

Hallo,

Ik heb nu een half jaar een hele mooie Oris Clean Ocean en ben er erg blij mee.
Ik draag altijd elke dag met plezier een horloge en zoek nu een echte dress watch budget €300 max €400.

Eisen:
-€300 tot €400
-Dress watch
-Vintage mag alleen in hele goeie staat
-Kleur dial (wit of zwart)
-38 mm maximaal

Weet jij iets let me know.

Mijn eerste gedachte is een Tissot en dan in de T-classic of een (scherp geprijsde) Le Locle.

1 like

Vintage Omega?

1 like

Vindt Tissot altijd zon standaard antwoord op een dressswatch. Ben zelf ook beetje op zoek:

  • Hamilton Valiant
  • Hamilton Intra Matic
  • Meistersinger Neo Q
1 like

Of misschien een Tissot visodate?

2 likes

Zeker, maar dan zoek ik wel een goeie en dat is lastig of heb je iets? Paar ref. nummers?

Bedankt voor de tip

Tissot Le locle met 15%/20% korting zit je geloof ik wel rond je budget. Misschien dat Frederique Constant wel een aantal Quartz horloges heeft tegen je budget.

1 like

Sarb033. Genoeg keuzes bij de gevestigde orde. Ben geen fan van kickstart horloges.

1 like

Hierbij enkele voorstellen, ook desgevraagd wat grotere diameters, omdat bijvoorbeeld ik de Bambino echt kleiner vond ogen op de pols

  • Zoals eerder genoemd de Tissot LeLocle powermatic80 38mm diameter en 9.75mm dik (meen ik)
  • Frederique Constant (maar de modellen in je budget zitten meer op de 39 / 40mm diameters)
  • Junghans Max Bill quartz
  • Hamilton intra matic
  • Zeppelin of dochtermerk Junkers hebben diverse betaalbare modellen
  • Timex Marlin (heruitgave)
  • Bulova Day Date (39mm) quartz
  • Oriënt Bambino (40mm)
  • Seiko sarb033 (38mm) wellicht 2e hands
  • Seiko presage cocktail time (40mm) wellicht 2e hands

Hopelijk heb je zo weer wat input voor je zoektocht :+1:

2 likes

Wellicht een Certina Caimano Quartz?
Ref: C035.410.16.057.00
Hij is echter wel 39 mm, maar daarintegen 295 euro is naar mijn inziens een nette prijs.

1 like

Dat is het ook wel. Maar Tissot kan vaak wel aan de vraag voldoen. Ze hebben diverse modellen, past binnen het budget en staan voor kwaliteit. Eigenlijk dan wel een goede keuze en serieuze optie.

Maar als je andere opties voor TS weet, kom gerust door. De genoemde modellen, waar je zelf naar kijkt, passen niet binnen het opgegeven budget van TS.

In die prijsklasse zou ik zeker voor een Sarb033 gaan. Die dial is echt prachtig, zo zwart dat het wel een diep gat lijkt waar de wijzers en indices boven zweven. Draagt lekker op staal maar is ook een echte bandenslet.

3 likes

Ik zou haast willen zeggen Dan Henry 1947; Fraaie vintage stijl, maar met 40 mm wel wat te groot. :roll_eyes:

1 like

De Le Locle ook alleen met korting.
Dus de Valiant ook. Intra Matic moet je tweedehands zien te vinden.

Vind zelf dat je bij Tissot kan zien dat ze instapmodellen zijn, alhoewel het prima horloges zijn natuurlijk.

2 likes

Sarb033 :stuck_out_tongue:

2 likes

Tissot Visodate Quartz past zonder meer binnen je budget:

Edit: ook weer 40 mm; laat maar… :grimacing:

1 like

Hij mag echt als grootste 38 zijn eigenlijk. 39 kan nog maar 40mm word echt te groot.

1 like

Ik zou denk eerder voor een orient star gaan in dat budget dan een sarb of tissot. In de 500 range pas weer bij seiko, maar persoonlijke mening.
Vintage zou naast vintage omega ook universal geneve kunnen. UG dresswatches zijn top notch maar wel in de 32-35mm range

1 like