Op zoek naar een dresswatch

Waarde forumleden,
Willen jullie mee denken voor opties voor een mooie dresser? Ik heb al een Nomos Orion en een (wat sportievere) Citizen Chronomaster. Een Seiko Sarx 055 welke weg mag. Ik hou toch niet zo van een zwarte wijzerplaat. Omdat die mag vertrekken, mag er ook wat nieuws. Maar niet sportiever dan de Sarx of de Chonomaster.
Ik vind een kastvorm met lijnen spel mooi. Complicaties als een Groß Datum, moonphase, kleine seconde interessant. Merken als Grand Seiko, Glashute Original, JLC, Breguet, Lange, en Moser, kan ik zeer waarderen (niet de duikhorloges). Maar deze merken liggen voor nu even buiten de financiële grens die ik stel op €700 (hf technisch dus zeker niet boven de €1500).

Waar moet het horloge verder aan voldoen:
36-38 mm
Max 12 mm dik
Een beetje iets speciaals
Geen batterij
Geen lume

Seiko cocktails gehad, leuke wijzerplaten maar te groot voor mijn pols. Ook de sarx is wat aan de grote kant maar kan nog net.

In bezit

HorHorloges ter inspiratie (upload://dM71qXFkuSKiTssYVoSC2SsO3y6.jpeg)



Beste overweging tot nu toe:
Baltic MR01

8 likes

Moet het nieuw zijn of mag het ook vintage zijn? En is goud een optie, of moet het staal zijn?

Als het echt dressy moet/mag zijn zou je eens bij Junghans kunnen kijken. Mooie modellen, van Bauhaus tot strak en dressy. Staat ook al een tijdje een mooie in het blauwe van @koetsjh. Prachtig ding.

Ik heb zelf een Bauhaus geïnspireerd modelletje (ook met witte/zilveren wijzerplaat verkrijgbaar).

Maar er is veel meer:

6 likes

Favoriet:
Stowa marine classic. Kost 850 en is prachtig.
Stowa-Marine-Classic-36-0

Zelos Nova
Zelos-Nova

Baltic HMS 2.0
Baltic-HMS-002

Hamilton intramatc auto, in veel kleurtjes verkrijgbaar
Hamilton-Intra-Matic-Auto

Oja: ik heb rekening gehouden met de maten, maar niet met de dikte. Daar moet je eventjes op letten.

P.s. een Mido Baroncelli is dan wel 39mm, het is een handwinder van 7mm dik. Miss ook het overwegen waard.

6 likes

De Baltic die je zelf al oppert!
Of de Stowa die @Sebastiaan noemt.

Of dit, voor €648 aangeboden online op dit moment:

Eterna Eternity

1 like

Leuke Tissot in de aanbieding bij Kopmels. Enige bezwaar is wellicht 40mm

Ik denk dat je deze van @Meistersinger bedoeld @tompj?

Momenteel heb ik niets in het blauw staan. :sweat_smile:

Dit is in ieder geval wel een bijzonderheid én blijft onder de HF-marge. :wink:

2 likes

Met de Orion heb je al een killer desser. Mijn stelling: je gaat sws niets beters vinden voor € 700, en ik denk ook niet voor € 1.500.

De Baltic die je zelf ook noemt zou ik het leukst “voor erbij” vinden.

2 likes

Ben geen fan van goud of vintage. Dus staal en jonggebruikt of nieuw hebben sterk d’r voorkeur.

Mooie horloges. Maar één Bauhaus met m’n Nomos is wel genoeg.

Iets beters dan de Nomos (of de Chonomaster) hoeft ook niet en kan niet voor het budget.
Dus inderdaad iets moois voor er bij. Iets met een beetje kleur of bijzonders/echt anders dan ik al heb.

Mooie horloges, maar wel wat saai/niet iets speciaals.

Mooie horloges, zijn het overwegen waard. Eens iets verder in verdiepen.

1 like

Van NL bodem, EUR 750


3 likes

Jup, sorry, mijn fout.

@Fate_Amenable_To_Change heb jij nog een idee wat ik als optie over het hoofd zie?

1 like

Junghans valt voor mij af tenzij je de no date Max Bill of Meister pakt, bij voorkeur met kleine seconde, omdat Junghans’ uurwerken te klein zijn voor de kasten die ze gebruiken wanneer er een datum is. Die staan te ver naar binnen. De Eterna valt om dezelfde reden af. De Baltic is fantastisch, maar ik vertrouw Chinese uurwerken nog steeds niet. Oh, en de DWW valt af vanwege de ridicuul korte wijzers.

De Stowa Marine, de Zelos Nova of de Baltic HMS 2.0 zijn mooie opties, maar voor mij zou het in dit segment altijd een Hamilton Intra-matic worden.

Eerlijk gezegd vind ik een ouderwetse cocktail time van Seiko prachtig, ook al zijn die niet dun.

Maar goeie dress watches? Ik vind het moeilijk onder 1000 Euro. Intra-matic it is voor mij. Beter wordt het niet ech… Oh. Wacht.

38x12mm :white_check_mark:
100m WR :white_check_mark:
Silver leaf wijzerplaat met fantastisch patroon :white_check_mark:
Geharde coating op de kast :white_check_mark:
Binnen budget :white_check_mark:

Je stelt me teleur.

6 likes