Op zoek.... naar een duiker

Zo moeilijk kan het toch niet zijn. 5 jaar geleden begonnen met een SKX. Toen een Monster of 2 , een nieuwe Turtle, een nieuwe Samurai.

De Samurai vond ik echt te groot. De SKX vond ik wel een prima formaat. De Monster ook. Waarom dat flipperen ook!

Nou vind ik het design van de Sumo erg mooi. Maar als ik de Samurai al te groot vind, dan is het logisch dat ik de Sumo ook te groot zal vinden toch?

De nieuwe mini turtle vind ik ook wel apart.

Wat zijn de opties voor een duiker rond de 400 Euro?

Het liefst een automaat.

Ik ben zelf op zoek naar een sun023p1, maar die is haast niet meer verkrijgbaar. Helaas

4 likes

Ik heb een polsmaat van 16.8 cm, maar vond de sumo erg draagbaar (en mooi). Ik zou even naar een Seiko dealer toegaan, bv bij misterlimited als dat mogelijk is. Dan kan je gewoon een aantal uitproberen. Altijd beter dan online bestellen en dan achteraf spijt hebben. :+1:t3:

1 like

Sumo is een top horloge. Hieronder een foto op mijn pols van 17.5 cm.

1 like

voor andere gelegenheden heb ik een Hamilton khaki 40 mm, Dat vind ik echt een heel prettige maat. Pols is 18 - 18,5.

De wijzers van de sumo zijn wel erg mooi. Ben nogal Seiko foccused, andere merken mogen ook.

Ik vond zelf de Sumo te groot dragen, terwijl de Marinemaster wel goed staat. Dat komt (denk ik) doordat de kast van de Sumo wat breder is een waar minder naar de lugs af loopt dan die van de Marinemaster. Gekoppeld met een even brede band maakt het dat de Sumo groter is/lijkt.

Wat zoek je verder, moderne look, vintage look?
Ik denk dat de Turtle een goede optie is, maar er is zoveel te krijgen, ook buiten Seiko. Onderstaand horloge ziet er wel goed uit, maar geen idee of het je smaak is. Er zit wel een Seiko-uurwerk in :wink:

Voor de rest kan ik alleen maar adviseren het verkoopgedeelte langs te gaan, genoeg moois te vinden!

1 like

Modern of vintage, … ik kan veel mooi vinden.

En metalen band heeft de voorkeur. Ik vind dat lekkerder dragen. Ik zal zeker het verkoop gedeelte doorgraven.

Hi Marco,

Leuk dat ik je hier tegen kom! Ik heb toen je Turtle overgenomen via MP :sunglasses: .

Ik denk dat je qua duikers bij Seiko wel aardig uitgekeken ben, als ik zo je eisen van formaat zie… Misschien een SPR043? Al is die ook wel aardig groot (en niet meer nieuw te vinden geloof ik).

1 like

Als je niet al te grote duiker zoekt kan de Glycine combat sub wat zijn. Swiss made, automaat, 42mm en niet dik.
Op massdrop staat hij geregeld te koop (incl b+p) voor een bedrag dat in totaal uitkomt op iets meer dan je budget (maar nog wel redelijk in de buurt).

SRPC39 of SRPC41 maar die noemde je zelf ook al:smile:

Mooie maat en super kwaliteit.

1 like

Sumo valt wel net wat anders dan de Samurai. Sumo is wat eleganter en minder lomp en is mijns inziens ook weer een tandje beter afgewerkt. Ik zeg doen!:grin::+1:

Sumo SBDC001:

Samurai SRPB051:

1 like

Voor dat bedrag kun je ook Mako’s, Mako II’s en Ray’s van Orient krijgen, en natuurlijk hele sloten microbrands. Ook de Citizen duikers zijn OK.

Maar voor een tikje meer heb je Squale, Eza en Archimede bij de poot. Nog steeds hele sloten microbrands, maar goed.

1 like

BOBW! :smirk:

3 likes

Heul veul microbrands beschikbaar. Ik heb eventueel een armida a2 beschikbaar. Dit model:
785c63f0b4656c83a47b468bb018572b

Bij Seiko de nieuwere spb051 en 053, maar die begint tegen de 600 op eBay. Dat is wel de enige Seiko diver buiten de mm300 die me nog aanspreekt.

2 likes

Ietsje erbij en je kunt misschien een Shogun aanschaffen.
Hij “klinkt” groot, maar door de kastvorm en titanium merk je niet dat je hem om hebt.

2 likes

Yep, ik vraag me af hoe die Padi versie staat met een metalen zwarte band. Zou passen bij die zwarte wave wijzerplaat.

Ik ga mijn te verkopen black solar eens aanpassen hierop.

Ik wil het toch graag bij die prijs houden.

echt

echt waar :joy::sob:

Als je er nog zo over moet nadenken kun je deze kopen, niet te duur, lekker zomers en wanneer we het najaar ingaan flipper je hem als je erover uit bent:

Of de mini turtle:

Of gewoon een SKX of Monster, weet je zeker dat je er blij mee gaat zijn :blush:

1 like

Makkie.

4 likes

Ik zou nooit een zwarte stalen band aan een staal kleurige kast doen. Maar als je het wel gaat doen ontvang ik graag een foto :grin: