Op zoek.... naar een duiker

Orient is nog niet echt langsgekomen in dit draadje. En dat mág natuurlijk niet :wink:

De Orient Mako, op de foto mijn (oude) model, gewoon top. De nieuwe (Mako II) heeft een handopwindbare automaat met hack functie. De aparte knop voor de dag gaat nu via de kroon.

1 like

Armida hewft ook leuke modellen binnen je budget.
http://www.armidawatches.com/

Steinhart heeft ook mooie modellen echter zijn hiet op het forum de meningen over Steinhart, mbt het kopieren van bekende merken, nogal verdeeld.
Qua afwerking etc is niets op aan te merken.

1 like

Ik heb dat dus ook bij Steinhart. Erg mooi, maar lijkt verdacht veel op…

En dat heb je met Seiko, Orient, of Squale minder.

Moeilijk moeilijk :smiley:

1 like

Bij sommige modellen van Steinhart kan ik het mij goed voorstellen, echter de Ocean Vintage GMT vind ik het toch anders. Model is al sinds 1985 niet meer geproduceerd door Rolex.

Alles bij elkaar krijg je veel waar voor je geld bij Steinhart.

2 likes

Die is ook wel heel fraai!

Heb je al eens naar de phoibos reefmaster gekeken prachtig horloge.
Phoiboswatcheurope.com

Hallo, ik ben nieuw op de forum, maar ik heb toevallig de NY00040 van de week bij Safe Diving in Eindhoven bekeken (webshop is: https://www.diveshop.nl/).

Hij had het horloge blauw of zwart met rubbere band maar ook de giftset. Dan krijg je er ook een metalen band bij. Los is de metalen band bijna niet te vinden. De giftset staat niet online geloof ik maar hij heeft hem in de winkel.

1 like

Deze is ook erg mooi hoor.

1 like

Ik ben toch voor de zwarte mini turtle gegaan.

De sumo is erg mooi, maar ik ben bang dat ik m te groot vind.

De microbrands zijn ook bijzonder mooi, maar toch voelde het niet vertrouwd genoeg.

De Steinhart was een serieuze optie. Echter de manier waarop de stalen band dicht klikt (zonder 2 drukknoppen) vind ik twijfelachtig.

Het originele design, de betrouwbaarheid en het formaat hebben met tot de mini turtle aangetrokken. Ik heb voor de zwarte op stalen band gekozen omdat dat het meest draagbare is. Rubberen band van Seiko erbij gekocht.

Nu wachten… :slight_smile:

3 likes

Hij is er.

Zal nog een na tje maken.

7 likes

Moet ie waterdicht zijn, of is het voor de show?

Waterdicht en dat is deze