Tot een half jaar geleden bewaarde ik mijn horloges in een watchwinder; lekker handig en zag er ook nog eens leuk uit. Echter, na enkele vervelende berichten ook op dit forum, had ik besloten om ze toch maar in de kluis op te bergen en had hiervoor een doos aangeschaft. Toen ik de doos bestelde, dacht ik dat ik een goede te pakken had; helaas bleek het tegendeel; de horloges zitten te dicht bij elkaar en kunnen “bewegen”. Na me er een half jaar aan geërgerd te hebben, heb ik besloten om toch maar een andere aan te schaffen. Ik heb echter al uren zitten surfen, maar kan maar geen goede vinden die aan mijn eisen voldoet en dat zijn de volgende:
Geschikt voor 8 horloges (meer wil ik echt niet en ook ivm beschikbare ruimte in de kluis)
Liefst een zichtdeksel (moet niet)
Houders waar het horloge altijd “klemvast” omheen zit;
De horloges mogen elkaar niet raken in de doos;
Maximaal € 100,00
Weet iemand een goede of heb je een site waar ik grote kans van slagen heb, dan hoor ik dat graag.
Heb pas een doos gekocht op Ebay Duitsland. Zelfs met de verzendkosten goedkoper dan in Nederland. Had er twee gekocht, een voor een collega. Met gedeelde verzendkosten 39 euro per stuk.
Mijn horloges zitten klem op de kussens (zijn wat harder eigenlijk, geen echt kussen).
“veren” die hardere kussens ook, maw is er een
"open gedeelte"?
gr.Joep
Nee, ze zijn gesloten. Het is meer een beklede koker. Rondom kan het zo’n 5 mm inveren. De zijkanten zijn hard. Je moet het horloge open er om doen en dan de band sluiten, net als om je pols doen. Bij mijn polsmaat veert het dan iets in het zitten ze goed. Stalen banden die een grote diameter hebben kunnen dus los zitten.
Echte kussentjes veren meer. als je maten wilt hebben pb.
Ik ben wel toe aan een wat sjiekere horlogedoos en ik nu heb (Xenos €10). De box van de Xenos is qua prijs/kwaliteitsverhouding natuurlijk geweldig, maar nu zoek ik toch iets meer luxe…
Fijne doos, netjes afgewerkt. Stevige kussentjes en voldoende ruimte voor een dikke duiker. Scharnieren netjes in het hout gefreesd. Hele nette kist voor het geld ( 7 tientjes bij Kish )
Ik heb paar maanden geleden de bruine horlogedoos
met la en glazenplaat aan de bovenkant voor 30 euro op Amazon.de gekocht. De horloge box is van Songmics en valt mij alles mee voor de prijs. Kussentjes zijn van goede kwaliteit. En alle horloges zitten er strak in. (Linker horlogedoos op de foto)
De rechter box is ook van Songmics maar is echt een bagger kwaliteit vergeleken met de linker. De linker bruine horlogedoos raad ik aan. De rechter niet.