Op zoek naar een horloge met de kenmerken van een Rolex 1016

Hallo horloge enthousiastelingen,

Misschien kan iemand mij hier een tip gaven. Ik ben al tijdje op zoek naar een bepaald type horloge maar ik kan er niet echt één vinden die ‘het’ echt is.

Al een paar jaar twijfel ik om de Smits PRS25 van Timefactors te kopen omdat deze heel erg in de buurt komt maar omdat de verkoop methode vind ik niet prettig en de klantenservice slecht heb ik gehoord begin ik daar toch liever niet aan. Na de brexit is het ook een stuk duurder geworden.

Het hoeft geen Rolex explorer 1016 'homage’te zijn maar wel iets wat ongeveer die kenmerken heeft.

Ik heb ook al wat alternatieven overwogen zoals gelijksoortige modellen van San Martin, Claro, Armida, Nodus en Traska o.a. Maar die zijn het ook niet echt.

Dus waar moet het aan voldoen;

• nummer op de 3 - 6- en 9 positie de rest ‘streepjes’
  • Een donkere wijzerplaat met lichte cijfers en wijzers met Lume
  • Datum hoeft niet mag wel
  • Een automatisch is fijn maar quartz mag ook.
  • M’n budget is tot €500,-

M.a.w. een heel eenvoudig maar classy sport horloge. Eentje die je makkelijk casual kan dragen maar ook bij nette gelegenheden.

Laatst zag ik een model van Maurice Lacroix in een etage van een boutiek die er een beetje op leek maar ik kan 'm online niet vinden helaas. Ik moet nog eens terug naar de boetiek dus :).

Is die Smith Commando uit het blauwe gedeelte niks?

Supergave homage van obscure variant van de Explorer.

4 likes

Je zou kunnen kijken of je een 2e hands Sinn 556 A te pakken kan krijgen.
Nieuw zijn die helaas (ruim) boven budget.

1 like

Tikje boven budget. Maar wel met genoeg eigen smoel. En gehard.

3 likes

San Martin Explore van Aliexpress

4 likes

Die Traska horloges vind ik geslaagd. Inderdaad toch een eigen smoel. Leuk gedaan! :sunglasses::+1:

2 likes

spb211j1

Seiko Prospex Alpinist SPB211J1

Toegegeven, iets meer cijfertjes dan gewenst, maar mooi op budget en voor de rest lijkt het aardig op wat je zoekt denk ik.

5 likes

Tip der tips

4 likes

:nerd_face::wink:

Wat denk je van een Nomos club? Wat boven budget, maar misschien is er ergens een mooie gebruikte die wel in de buurt van 500 komen.

1 like

This ones :point_down: zijn wat mij betreft echt beauties.

afbeelding afbeelding

3 likes

De PRS-25 verschijnt met enige regelmaat in het blauwe gedeelte. Zou toeslaan als de kans zich voordoet. Hoef je hem ook niet te scoren met gedoe op hun website. Groeten van de lookalikes (Beiden verkocht en uiteindelijk de Smiths weer terug gekocht).

5 likes

Ze zijn inderdaad erg mooi. Erg boven mijn budget idd maar mocht ik er ooit eens een tegenkomen die in mijn budget past dan ben ik erg gelukkig denk ik . :slight_smile:

1 like

Super cool die 2 naast elkaar. Met het blauwe gedeelte bedoel je de verkoop afdeling van dit forum neem ik aan (ik ben nieuw hier) ?

1 like

Traska staat idd op mijn lijstje van 'ooit hoop ik dat ik ‘m kan veroorloven’ . Hele gave horloges die ze maken.

1 like

Ja correct, je kunt er ook zoektermen opvoeren.

Nb denk dat als je de 3-6-9 lay-out kunt loslaten, je zeker iets moet kunnen vinden in de Hamilton Khaki line-up. Erg mooie en degelijke fieldwatches.

3 likes

Als 120€ je niet te weinig is …

2 likes

Wolbrook heeft erg leuke modellen in veel verschillende variaties!

3 likes

Dekla kan ook nog een optie zijn:

1 like

En allemaal uitverkocht !!