Ik ben op zoek naar een horloge uit mijn geboortejaar 1980.
Met vintage horloges ben ik niet zoveel bezig en ik heb ook niks ouder dan een paar oude Fossil’s van een jaar of 10 oud.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar duikers met een redelijk formaat (42mm is het kleinste wat ik heb).
Ik weet dat Seiko de Turtle’s in 1980 ook al op de markt had, dat vind ik wel wat
Omega had in die tijd ook de Seamaster, maar die zullen nog wel flink aan de prijs zijn.
Ik zit te denken aan iets van in de prijsklasse €200,- tot max €300,-.
Een formaat van minimaal 40mm en niet al te dressie
Wie weet of heeft iets leuks voor mij???
Ik zit nu ineens te denken aan vriend @Chillekasper, misschien wel een leuke vintage Invicta (wel uit 1980 hè)
Oef dat is lastig. Veel merken zaten toen midden in de Quartz crisis. Ook Invicta, waardoor veel merken ten onder zijn gegaan. Ik denk dat je in die tijd wel een aantal leuke Quartz horloges kunt vinden, en dan heb ik het over Invicta. Maar zal wel lastig worden. Ik zal her en der voor je kijken.
Jeetje, dat zijn wel 2 hele mooie
Eigenlijk ook wel precies waar ik baar op zoek ben…
Maar, voor een horloge van 39 jaar oud zien ze er wel ERG goed uit.
Die 2de is met saffier glas, dus ik vermoed dat die gemod is.
En ook dat ze allebei een nieuwe bezel hebben en gepolijst zijn, maar dat neemt niet weg dat het hele mooie klokken zijn.
Ik heb nog nooit zaken gedaan via chrono24, maar ik ga dit zeker ff uitzoeken.
Dit is wel waar ik naar op zoek ben, maar ik zou het liefst zaken doen met iemand op het forum.
Ik vind het wel zo prettig om eerst een horloge te bekijken dan om het zomaar ff uit het buitenland te laten komen.
Ik geloof dat ik particulier ook niet zo snel zou doen op Chrono. Wel een keer een Omega gekocht bij een handelaar/winkel met veel positieve reviews en een fijne manier van communiceren. Geen spijt van.
De horlogewereld zat idd midden in de quartz crisis.
Zelf zoek ik een King seiko met twin quartz uit mei 1981.
Vind ik wel toepasselijk…een japanse quartz uit die tijd (oorzaak zwitserse quartz crisis)
Die van 390 (gereserveerd) heeft gewoon een aftermarket inlay en die van 280 vertrouw ik ook niet want die zou volgens mij een grotere lumepip moeten hebben zoals deze.
De lume op de wijzers en indices zien er naar mijn idee ook iets te goed uit.
Bij een horloge van 39 jaar oud verwacht je dat het inmiddels wel wat verkleurd is.
De lume kan bij een goed bewaard model nog wel netjs zijn, maar deze is te groen. Seiko heeft wittere lume gebruikt, de aftermarket platen zijn meestal groenig.
Nog niet echt iets naar m’n zin.
Die eerder vernoemde Turtle’s uit 1980 zijn wel heel mooi.
Maar ik wil ook nog een (wat) nieuwere Turtle.
Moeilijke keuzes