Op zoek naar een horloge voor de rally van Dakar

Mijn zwager is het gelukt om mee te mogen doen met de rally van Dakar. Helaas niet zelf rijden maar hij is lid van het technische team dat van bivak naar bivak rijd.
Nu heeft hij een horloge, een Frederique Constant. Niet erg geschikt voor de dessert van zuid amerika. Hij vertrekt tegen het einde van december(27e) per boot naar zuid amerika en ik wil hem voor de kerst een leuk kadoo geven, waar hij iets aan heeft.

Ik zoek dus een horloge met de volgende specs:

-Diameter min 40mm - max 46mm
-Waterdicht min: 200 meter
-Moet tegen een stootje kunnen
-Tweede tijdszone zodat hij direct kan zien hoe laat het in Nederland is
-Prijs onder de € 150,00.

Graag hoor ik jullie input van welke modellen/merken hiervoor in aanmerking komen.

Grt

Casio G-Shock?

gr Ron

Deze?

een camel trophy

http://www.sunnywatches.nl/camel-active-2nd-time-zone-a687-5542lbpa-ca5542lb.html

Ik denk dat er geen beter horloge is dan een G-Shock voor deze omstandigheden. Ik zou een 6900 model nemen. Deze hebben nmiet allemaal een tweede tijd dus een basis DW6900 zal het niet worden. Ik zou naar een GLX-6900 kijken. Dan heeft hij ook de maanstand erop. En een mudman is natuurlijk ook mooi. Heb je voorkeur voor bepaalde kleuren? Ik zou ook een model nemen welke auto el heeft. Erg handig tijdens het rijden wanneer de verlichting automatisch aangaat bij het kijken op de pols.

Met hemmes ^^

G-Shock.

(of een Suunto natuurlijk, maar da’s boven budget)

Zonder enige twijfel: een G-Shock. :~ Genoeg modellen die aan het eisenlijstje voldoen en als je je ogen de kost geeft, blijf je ruim onder het budget.

De zwager van Jeronimo zal voor het grootste deel in het donker over zandpaden stuiven. Daarom dacht ik aan tritiumtubes, altijd licht zonder op een knopje te hoeven drukken. Luminox of Traser enz.

ticothijs82 Schreef:

De zwager van Jeronimo zal voor het grootste deel
in het donker over zandpaden stuiven. Daarom dacht
ik aan tritiumtubes, altijd licht zonder op een
knopje te hoeven drukken. Luminox of Traser enz.

Zoals ik al zei. auto EL. Hoef je ook niets in te drukken. Mooier nog is full auto el. Door een sensor weet je horloge hoe donker het is en wordt deze functie automatisch ingeschakeld.

(ps, in die auto zitten zeker een flink aantal instrumenten, waaronder gps en andere navigatieapparatuur, ik schat dat er zeker 3 of 4 klokken in die auto zitten die beter aflesbaar zijn dan een horloge) :wink:

ik zou voor een G-Shock gaan … solar , zit je altijd goed al is een breitling emergency misschien ook niet verkeerd als het dan fout gaat kan hij altijd nog een signaal afgeven :wink:

solar heb ik voor €60,- en atomic & solar voor iets meer … staan in de verkoophoek (tu)

gelet op je budget, zou ik voor g-shock gaan. meest complete en robuuste horloge voor dat geld.

Max Kool Schreef:

(ps, in die auto zitten zeker een flink aantal
instrumenten, waaronder gps en andere
navigatieapparatuur, ik schat dat er zeker 3 of 4
klokken in die auto zitten die beter aflesbaar
zijn dan een horloge) :wink:

Ja en anders kan je altijd op je telefoon kijken. Horloges zijn ook totaal overbodig maar we zoeken ieder excuus om er één te kopen. :smiley:

Ik ben dan wel benieuwd naar welke g-schock jullie zouden kiezen? Plaatjes?

@ enthousiast forum :wink: :

euh…

Helaas niet zelf rijden

Gewoon zoeken op Casio GW. Dat is de code voor solar, atomic en heeft bijna altijd full auto el.

Okay Dreski, nu ik weet dat het licht automatisch aangaat ben ik ook om. Ik had over je eerste reactie heen gelezen :o

dreski Schreef:

Gewoon zoeken op Casio GW. Dat is de code voor
solar, atomic en heeft bijna altijd full auto el.

Maar volgens mij is er in Zuid-Amerika geen bereik voor Casio’s :wink:

BramJ Schreef:

dreski Schreef:

Gewoon zoeken op Casio GW. Dat is de code voor
solar, atomic en heeft bijna altijd full auto
el.

Maar volgens mij is er in Zuid-Amerika geen bereik
voor Casio’s :wink:

Gewoon voor de race even gelijk zetten. Heeft een afwijking van 2 sec per maand. Dan moet hij toch wel uitgeraced zijn. :smiley:

Misschien een Casio Mudman…

veel modellen te koop via kish.nl, mooi passend kleurtje, en sportief!