Op zoek naar een horloge!

Hallo,

Ik ben een jongen van 18 jaar en ben op zoek naar mijn eerste horloge die ik ga dragen, hiervoor heb ik nooit echt 'n horloge gedragen. Mijn budget zit onder de 300 euro.

Ik heb zelf al rond gekeken en ben hierop uitgekomen: HUGO BOSS HB1513230 DEEP OCEAN HORLOGE
Het liefst had ik een link geplaatst, maar dat kon als nieuwe gebruiker niet.

Ik heb ook wat gelezen over horloges en die zeggen dat Hugo Boss, Armani, Michael Kors, etc alleen maar ‘‘mode-horloges’’ zijn. Waaraan kun je dit merken? Is de binnenkant van deze horloges zoveel slechter dan de echte dure merkhorloges? En hoelang gaan deze ‘‘merkhorloges’’ dan mee?

Alvast bedankt!

Hallo Daan,
In mode of plakmerk horloges zitten vaak goedkope quartz uurwerkjes.
Dit soort horloges zijn ook vaak veel te duur naar verhouding wat je er
voor krijgt.
Voor jouw budget zijn er veel betere ( mechanische ) horloges te koop.
Een goed startpunt voor mechanische horloges zijn de Seiko automatics.
Ook interessant is Citizen met de Eco drives, dit zijn horloges die lopen op
licht.
Let bij horloges op de tech specs, uurwerk, waterdichtheid en het soort glas ect.
Of kijk eens op het marktgedeelte van deze site voor inspiratie.
Voor de Seiko’s check monsterwatches.nl
Succes!

3 likes

Mode horloges zijn horloges waarvan de uurwerken, kast en wijzers massaal in china worden geproduceerd. Op bestelling plaatsen ze dan een gewenste merknaam op een dial, en deze worden dan in Europa verkocht onder die merknaam, bv Hugo Boss, of een ander populair merk.

Je betaalt relatief erg veel geld voor het merk zelf.

1 like

Met Hugo Boss zal je hier niet scoren. Reden hiervoor is hierboven al aangehaald. De voorgestelde Hugo Boss doet mij denken aan deze …

Kan ook op staal, maar dan met zwarte wijzerplaat.

3 likes

Op basis van je gebruikersnaam denk ik dat je een stadsgenoot ben dus zal eens proberen antwoord te geven ;).
Bij "mode-horloges’ moet je de spreuk “Schoenmaker blijf bij je leest” in gedachten nemen.
Deze merken zijn namelijk niet echt ervaren met het maken van horloges. Zij kiezen enkel een ontwerp, sturen die naar een goedkope fabrikant en klaar is kees. Alleen het uiterlijk is hierbij van belang.

Kijk als jij die horloges gewoon mooi vindt is dat natuurlijk prima.
Weet wel dat er vaak in dezelfde prijsklasse iets kwalitatiefs beter te vinden is.
Hoe omschrijf je dan die “kwaliteit”.

-Origineel ontwerp, veel modemerken shoppen wat rond bij de grotere merken.
-Kwalitatief betere materialen zoals bijvoorbeeld saffier glas ipv mineraal wat voor minder krassen zorgt.
-Betere waterdichtheid; Best fijn om je niet druk te maken over je horloge als je hem in je bier laat vallen.

• Voelt kwalitatief beter aan(geen goedkope feel), dit is voor een leek soms lastig te bepalen dus zou ik hier iets minder op letten aanvankelijk

Edit: oh hier laat ik het maar bij want ik zie dat @drex al een aardig rijtje heeft opgesteld.

Maar ik snap je vraag heel goed, ik ben ooit juist in de horlogehobby gedoken omdat bij m’n Tommy Hilfiger horloge de cijfertjes als stickertjes van de wijzerplaat afvielen(uiteindelijk officieel excuus gehad van het hoofdkantoor van TH en na veel zeuren is het kostenloos opgelost maar toch :sweat_smile:) . Toen ben ik toch maar eens onderzoek gaan doen :smile:

Mechanisch uurwerk vs Quartz(batterijtje) is niet een kwestie van beter of slechter. Praktisch gezien is quartz gewoonweg beter maar mechanische uurwerken hebben een hoop charme , als je dat niet van belang vindt zou ik lekker voor quartz of kinetic gaan ;).

6 likes

Dit is de excalibur, een prima eco drive duiker :+1:

@Daan_073
Let op de wijzer plaat, hier staat: ’ Divers 200 meter '
Dit betekend dat het een gecertificeerde duiker is, je kan hier
dus zonder meer mee zwemmen en zelfs duiken.
Hebben ook een geweldige lume ( geven licht in het donker )

1 like

Een mooie seiko voor dat geld en klaar is kees :smile::+1:

Als je van blauw houdt is dit ook een leuke keuze

http://timemasteruk.co/ekmps/shops/timemasteruk/images/seiko-solar-pro-divers-titanium-prospex-blue-dial-sbdj011-sbdj-1047-p.jpg

4 likes

Hey, bedankt voor alle reacties!
Ik snap 't nu helemaal, alleen zit ik nog met een paar dingen…

Alleen die Seiko horlogen lijken allemaal echt superveel op een Rolex en om dan daarmee rond te lopen vind ik dan ook niet zo… En diegene die er niet op lijken vind ik dan weer niet mooi… :sweat:

Hoelang gaan die ‘‘fashion watches’’ ongeveer mee, een vriend van me heeft een Guess watch en die gaat al 3+ jaar mee.

2 likes

Je stelt goede vragen en raakt de blinde vlekken van veel horlogeliefhebbers.

Velen hier vinden elk horloge dat maar enigszins lijkt op een bekend ontwerp afkeurenswaardig, maar die regel geld vreemd genoeg niet voor Seiko.
Niet dat ik persoonlijk iets tegen Seiko heb, maar ik deel je mening over de Seiko divers. Wel “gevaarlijk” om dat op dit forum vol Seiko-fans te zeggen :grinning:

Vragen hoe lang een horloge meegaat is als vragen hoelang een auto meegaat. Een Ferrari gaat niet noodzakelijkerwijs langer mee dan een Toyota, maar toch zal iedereen op een autoforum liever die auto van een paar ton hebben. Als je zuinig bent op je modehorloge kan het heel lang meegaan.

Bart

3 likes

Dat klopt wel dat het veel uitmaakt of je zuinig bent met je spullen. Dan gaat alles natuurlijk langer mee. :slight_smile: Maar het “mode” in modehorloges is wel veel zeggend. Mode is iets van een paar jaar waarna je weer de nieuwe mode koopt. Dat is volgens mij ook meer het doel van deze modehorloges, die worden uberhaupt niet gemaakt met het idee tientallen jaren mee te gaan. Terwijl mensen vaak een Rolex kopen voor de rest van hun leven. :slight_smile:

1 like

Daan vraagt niet of hij een Boss of een Rolex moet kopen.
Hij wil een horloge van 200-300 euro, waarmee hij goed voor de dag kan komen (vriend heeft een Guess). dus deze Boss is een verdedigbare keuze.
Gaat jaren mee en maakt voldoende indruk en hij vind hem mooi.

1 like

:laughing::+1:

2 likes

Ja Okay, dat volg ik wel maar als je vrienden met Guess lopen en
jij hebt zo’n Excalibur om de pols ben je natuurlijk wel het mannetje
no doubt :sunglasses:

Mijn inziens komt hij voor advies en dan zou ik hem geen Boss adviseren.

1 like

Leuk die reactie over Seiko’s.

Een jaar of acht terug begreep ik ook die Seiko gekte niet. Duikers met bollen en uitdagende Monsters :mask:

Toch was ik vlug verkocht voor die duikers met bollen. Een Monster duurde iets langer. Ondertussen heb ik 23 Seiko’s. Hopelijk ben je bestand tegen het virus :slight_smile:

5 likes

Hey Boetje :raised_hand:

Neeeeeeeee geen Boss

Gasten die met een mode merk lopen moet ik om lachen.
Ik zag laatst iemand die heel trots op zijn TW pilot was, voor
het zelfde geld koop je Laco bijv.
Maar het is ook weer sneu want veel consumenten weten niks
van horloges en dat is het gat waar de modemerken in duiken.

2 likes

Nou lachen moet ik er niet om maar zeggen dat het een verdedigbare keus is als een jongen van 18 om advies vraagt gaat me ook weer een stap te ver.
Zeker aangezien er voor zoveel geld (300 euro), zoveel moois te koop is.
@Daan_073 kijk ook eens naar Certina, Tissot, Oriënt of Citizen

Ja goed idee!

Met een Orient Mako zit je ook niet slecht.
De pepsi mako vind ik echt cool :+1:
In house uurwerk bijv. super robuust en kost geen drol :wink:

En je kunt er tig ander soort bandjes op zetten.

2 likes

Dat er om lachen snap ik nooit. Uiteindelijk gaat het er toch om wat diegene zelf mooi vindt. Zolang de persoon die het mode horloge koopt er blij mee is en er een goed gevoel bij heeft is de rest niet meer van belang.

Tuurlijk kan je voor dat geld veel mooiers kopen maar zonder een echte horloge tik boeit dat dus eigenlijk helemaal niet :wink:

Koffie!!!

8 likes