Op zoek naar een idee

Beste horlogeliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een horloge, maar ik weet erg weinig van horloges af, dus wie weet hebben jullie wel enkele suggesties voor me. Bij suggestie denk ik aan een bepaald model of misschien wel een horloge dat op dit moment te koop is bij een betrouwbare leverancier.

Ik ben op zoek naar een horloge dat -indien mogelijk- voldoet aan de volgende wensen:

  • een sportief herenhorloge
  • van een echte horlogemaker (geen horloge van een broekenfabrikant)
  • gefabriceerd in de tweede helft van de jaren tachtig
  • een automatic (dit is geen harde eis)
  • een goed functionerend exemplaar
  • prijsklasse rond € 400,-

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
Hans

OK, dan niet. Ik laat het hierbij.

De beste wensen voor 2010 dan maar.

Hans

Hoi Hans,

Ik weet zelf zo vlug geen horloge die aan jouw specs voldoet.

Maar misschien brengt deze site je op een idee:

http://www.chrono24.com/nl/home/index.htm

…en natuurlijk ook de beste wensen voor 2010!

automatic in the eighties is lastig in het quartz tijdperk. kan je niet helpen, denk wel aan lcd’s van tweede generaties. opkomst van casio en de hoogtijdagen van het yuppie tijdperk.

Beste Tom,

Hartelijk dank voor deze reactie! Dit helpt me zeker wel in mijn zoektocht.

Beste groet,
Hans

Dank je Harry!

Ook dit helpt mij in mijn beeldvorming en zoektocht.

Beste groet,
Hans

Misschien dat een Fortis iets is?
Ze maken al langere tijd vrij tijdloze “pilotenhorloges” bijvoorbeeld.
Vanaf 1987 de ‘Fortis B-42 Flieger’, dacht ik.
Ik weet er niet ergens een te koop helaas en weet ook niet wat ze nu ongeveer kosten, maar zo’n 400 euro moet genoeg zijn voor een simpel model uit die tijd. Lijkt me. Het zijn duurzame horloges, doorgaans voorzien van een (standaard) ETA-werkje.
Natuurlijk zijn er ook andere ‘echte merken’ die al langer leuke horloges maken in die prijsklasse (voor iets uit die tijd).
Oris bijvoorbeeld.

Succes met het maken van een leuke keus!

Sam

Hier valt ook soms nog wat leuks te vinden www.uurwerkshop.nl maar misschien iets te vintage voor jouw doen?

En bedoel je met sportief ook waterdicht? (niet alleen duikers, maar ook andere sprotieve horloges zijn vaak waterdicht)

Ik heb zelf in die tijd een Pulsar Multi Q gehad,herfstmodel '87 geloof ik. Erg mooi horloge, maar nergens meer te vinden (& ik heb hem weggegeven)
Ook de maat zou ik erbij zetten, want in die tijd waren er ook veel net iets kleinere horloges.

En wil je metaal, leren of rubber band?

Ik heb al eens eerder geprobeerd hierop te reageren maar ging nogal mis zie ik nu.

Succes