Als horloge liefhebber zonder budget vond ik onderstaande klokjes op het internet De eerste is een “K13 skeleton” van het merk “Winner”, de tweede een “global timer” van het merk “TRIAS”. Ik ken die merken niet. Mijn vraag: Is het wat ? Is er wel iets leuks te vinden onder de 100 euro ? Hoor graag jullie reacties…
Dit soort horloges is volgens mij Chinees, ze zijn zeker leuk voor erbij.
Maar als je echt waarde voor je geld wil zou ik ook een Seiko (5) of een Orient aanraden, zeker als eerste of enige mechanisch uurwerk.
Wel moet ik je waarschuwen ; de kans is groot bij aankoop van deze merken dat het niet bij eentje blijft…
Ook Parnis en Alpha hebben betaalbare automaten. De meningen zijn hierover verdeeld, omdat ze “sterk geinspireerd” zijn door de bekende duurdere merken (iets wat je overigens ook bij duurdere merken wel ziet).
Seiko , Orient en Citizen hebben absoluut mooie betaalbare modellen met een duidelijke eigen identiteit.
Ik heb al een mooie zwarte SEIKO5 Black Monster mod van Rob, maar wil graag iets “erbij”…Het moet in ieder geval een automaat zijn en liefst een waarbij je het mechaniek mooi ziet bewegen. Verder vind ik duikers en chronografen mooi.
Heb nu mijn oog op deze Timex laten vallen. Toch een wat beter merk (en kwaliteit) dan de eerder genoemde klokjes denk ik. Ik wil hem graag met een leren band, zou dat staan ?
Ik dacht dat de Invicta 8926 een Miyota binnenwerk
heeft dat eigenlijk van Citizen komt & dus Japans
is ipv Chinees.
Een onder correcte omstandigheden gemonteerde Chinese ST25, zoals in de Timex, staat kwalitatief nogal een stukje hoger dan een Miyota. Dus als je de timex leuk vind, zou ik er niet moeilijk over doen, gezien de prijs.
Leuk voor erbij, maar als eerste mechanisch horloge met een klein budget, zou ik toch voor een Seiko of Citizen kiezen. Heb je jaren later waarschijnlijk nog plezier van of om naar terug te kijken… en dat ie het dan ook nog doet!
Leuk voor erbij, maar als eerste mechanisch
horloge met een klein budget, zou ik toch voor een
Seiko of Citizen kiezen. Heb je jaren later
waarschijnlijk nog plezier van of om naar terug te
kijken… en dat ie het dan ook nog doet!
Whoopsie, ff niet verder gekeken. Ik kom anders niet meer aan slapen toe
Timex is volgens mij sterk in de digitale sector. Hoe ze in 't mechanische wereldje zitten weet ik niet. Las hier dus dat er een Seagull (Chinees) uurwerkje in zit. Voor mij doen ze tot op heden nog steeds prima hun werk. Alleen lopen sommige wat minder op tijd, dan ik zou willen. Zou wat nog wat bijgesteld kunnen worden, maar ach die draag ik toch niet vaak genoeg, dus ik laat ze maar zo.
Ik weet niet hoe Timex is vertegenwoordigd in Nederland en of je em hier gaat halen of via Internet. Maar in Nederland kun je altijd nog aanspraak maken op de garantie. En als ie 't een jaar lang doet, dan heb ik 't idee dat ie het daarna ook nog wel een tijdje uithoudt.