Op zoek naar een leuke Seiko 5 combinatie

Meer dan een jaar geleden was ik op zoek naar mijn eerste “echte” horloge, toen kwam ik tijdens mijn zoektocht ook af en toe op een Seiko. Seiko sprak me toen erg qua naam erg aan.
Uiteindelijk is het een Citizen at8124-91L geworden, omdat die combinatie heeft van chronograph, Eco-Drive en de radio-controlled voor een goede prijs (een 450€ dacht ik).
Nu ben ik nog zeer tevreden hierover maar ik wil een tweede. En nu zal het een Seiko worden! En een automaat! En niet te duur : dus een Seiko 5.

Mijn oog heb ik laten vallen op een SNKM87 of SNZG13K, daar wil ik graag een rally leather strap bij : zwart leder met perforaties en rood stiksel (ik mag al newbie nog geen links plaatsen), maar bij het rode stikstel past ook een mooi rood accent op de Seiko. Kan een rode secondenwijzer toegepast worden bij deze Seiko’s?

of heeft iemand een betere combinatie.

ik wel geen te kleine kast. nu vind ik mijn Citizen soms wat klein uitvallen.

Die heeft in ieder geval al een rooie tip van de secondewijzer. Die Citizen is wel een erg groot horloge al, dus wellicht dat in verhouding zo’n Seiko 5 dan wel wat klein uitvalt voor je.

Is een goede keus en hij komt op staal.
Daarna kun je er van alles opzetten.
Dit is een echte swapper.
Ik heb er ook een :+1:
( en ik heb saffier laten zetten bij monsterwatches )

Daar is ie niet meer. Ik kan hem op amazon kopen, maar dan is het zonder saffier :confused:

1 like

Veel maakt het niet uit.
Hardlex (8) is maar een stapje zachter dan saffier (9)
Diamand is 10.

En hij is in tegenstelling tot veel andere 5jes 10ATM WR.
Dus je kan er zonder probleem mee in het water springen :+1:

Ik heb een oudere Seiko 5 laten modden door Rob (‘Monsterwatches’). Op mijn verzoek werd de ‘5’ die rood was, weggeschilderd en kreeg de secondenwijzer een rood puntje. Inclusief modden ongeveer 150 Euro. Het horloge werd er rustiger door. Zie foto. Voor die prijs zou hij nu evt. weg mogen, maar hoeft zeker niet!

4 likes

Hardlex (mineraal) is rommel in vergelijking tot saffier. De upgrade is iedere cent waard

1 like

Zeker!

Was 5 tientjes extra.
Maar volgens mij kan je gewoon het horloge
opsturen naar Rob om er saffier in te laten zetten.
Althans, zo heb ik dat gedaan.
Heeft hij echt keurig uitgevoerd :+1:

1 like

Een vriendelijke medeforummer heeft me via pm een leuke aangeboden waar ik op toegezegd heb.
Nu nog het juiste bandje zoeken!

Nu ben ik op zoek naar het bandje dat er in mijn hoofd bijpast.
op de website van uhrenarmband-versand kan ik wel mijn gading vinden.

Maar als niewbie heb ik een vraag.
Bij de titel staat:

Uhrenarmband 22mm schwarz Silikon Racing-Design rote Naht von EICHMÜLLER (Schließenanstoß 20 mm)

Past deze? Ik meen dat ik 22mm aansluiting ook nodig heb?
wie kan me verderhelpen.

bedankt

1 like

De band waar je aan refereert loopt af: hij is 22 millimeter breed bij de kast en 20 millimeter bij de gesp. Of de bandaanzet van je Seiko ook 22 millimeter is durf ik niet te zeggen zonder het model te weten. Ik dacht zelf dat de 5’jes over het algemeen een bandaanzet van 19, soms 20 millimeter hadden. Dat kan komen doordat ik vooral met oude troephorloges bezig ben, die zijn wellicht wat kleiner?

Koop het dan in leer.
Dat is veel beter en ook mooier.
Silicone sucks.
Maar je kan het proberen hoor.
Alleen kom je er heel snel achter dat het troep is.
Kan zo de kliko in, en dat is zonde van het geld.

1 like

Het is een cognac lederen geperforeerd (racing/ralleye) band geworden.

1 like

Top!
Post een pic :+1: