Tudor prince date(+day) uit die tijd.
Zelfde horloge als Rolex met Rolex DNA voor een stuk minder. Voel je je wellicht meer op je gemak.
Een oprechte vraag, niet alleen aan TS maar in het algemeen.
Vanwaar die fascinatie voor een geboortejaar-horloge?
Wat voegt dat toe? Ik begrijp hier werkelijk geen biet van.
Hoeft toch ook niet? 99% van de horloges die mensen hier op het forum hebben voegen helemaal niks toe, 1 horloge waar je de tijd op ziet is al meer dan wat toevoegt aangezien iedereen een telefoon met tijd heeft. Ieder zân eigen voorkeur waarom ie dan toch een bepaald horloge (of horloges ) koopt. Ik heb persoonlijk gekozen voor een Speedmaster uit mân geboortejaar (1981), gewoon omdat ik dat tof vind. Als iemand anders dat niet snapt, helemaal prima. Er zijn ook mensen die een trouwhorloge kopen, ik vind een horloge niet bij een bruiloft horen dus snap daar niks van maar die behoefte heb ik ook niet. Ik gun iedereen in deze hobby zân afwijking
HĂ© toevallig ken ik iemand die een trouw horloge heeft
Gekregen.
Ik ook En hoe tof ik die Daytona ook vind en het verhaal van deze persoon waardeer, ik snap er persoonlijk helemaal niks van en heb er niks mee. Maar dat hoeft ook niet, elke gek heeft zân gebrek
Ik weet ook dat die persoon niks heeft met mijn verhaal van een Speedmaster uit â81 maar hij was wel mee om hem op te halen in GenĂšve.
Wil om niet te verklaren redenen mijn collectie die al best wel groot is nog meer uit te breiden. Vraag dus niet waarom
Tudor is inderdaad het overwegen waard. Dank!
Ik zou me daar niet zo druk om maken. Een vintage Rolex valt minder op dan een moderne glimmende. Werk ook in Amsterdam.
Ik heb ook een poos gezocht naar een horloge uit mijn geboortejaar.
Dacht er een gekocht te hebben bleek het toch net een jaartje te verschillen. En toen puur toevallig tegen de juiste aangelopen.
De date is een jaar te jong maar te leuk om weg te doen en de Oysterquartz is uit 1980
Een speedmaster Mark II is natuurlijk ook een optie. 1978 is wel wat latere productie voor dit model volgens mij.
Heb er ook niets mee⊠maar elke gek zn gebrek.
Ik heb zelf ,weliswaar stomtoevallig, een geboortedagauto.
Dus op kenteken gezet op mijn verjaardag.
Heb het ding 18 jaar gehad, nee nee geen tikfout achttien jaar. Maar uiteindelijk is het ding toch totaal versleten .
Gaat over een maandje naar de sloop,
EN ZO ZAL HET OOK GAAN MET EEN GEBOORTEJAARHORLOGEâŠ
Sprak hij op holle toon terwijl de lichten op onverklaarbare manier begonnen te knipperen en het op lugubere wijze binnenshuis begon te waaien.
Grappig, heb op Chrono24 ook een zoekopdracht voor een automaat of handopwinder uit 1978. Naast Speedmaster of Datejust komt daar inderdaad heel weinig interessants voorbij. Soms een Tudor of Sinn maar veel ook 36mm of kleiner wat niet mijn voorkeur heeft. Als ik niet al een Speedmaster had werd het een Speedmaster. Overweg zelf soms om de moderne er uit te doen en een 1978 vintage Speedmaster toe te voegen.
Morgen misschien in een keer een dubbelslag; een horloge dat al langere tijd op de wishlist staat en dan toevallig een uit 1978âŠâŠ
Ik heb er een stuk of 4 maar die zijn best verkoopbaar hoor
Erg mooi! Waar staat de maxi voor? Maxi Tsjernobyl dial?
Die begrijp ik nietâŠ
Tritium dial.
Ah op die manier. Niet dat Tritium iets met Tsjernobyl te maken heeftâŠ
TS haalt nogal wat zaken en data door elkaar hier, iets met de klok en de klepelâŠ
Echt een heel mooie Rolex Sub.