ik ben nieuw op dit forum en was eigenlijk op zoek naar wat ideeen voor een nieuw horloge.
Ik ben op dit moment reeds in bezit van een Chopard Mille Miglia grand tourismo XL en een Tag heuer grand carrera claibre 8, beide met stalen band.
Ik ben op zoek naar een nieuwe (leuk cadeau voor mezelf hehe) maar heb wat moeite om ideeen op te doen voor de prijs klasse waar ik in zoek.
tot op heden heb ik 2 gevonden die me wel aardig lekeren
Rolex GMT master II (blauw/zwart)
Zenith el primero chronograph 1969 (zwarte dial, zwart leren band)
Nu is de rolex te prijzig vind ik (winkel is hij 7000+ terwijl op schiphol je hem kan krijgen voor 6000 en de Zenith is 7500.
Nu wil ik me niet alleen beperken tot deze opties, dus vroeg me af of jullie iedeen hadden.
Het zou gaan om een horloge die ook mooi staat bij een pak bijvb, die ik dus ook zakelijk kan dragen.
prijs categorie 6000-7000.
Als ik dat bedrag beschikbaar had voor een nieuw horloge, dan zou ik waarschijnlijk voor een Jaeger LeCoultre Reverso gaan. Maar er zijn zoveel mogelijkheden…
Ik weet niet in hoeverre de waardevastheid een rol speelt,
Anders zou je bij de minder courante merken kunnen kijken (hoewel Omega daar natuurlijk niet onder valt):
Totaal verschillende horloges. De blancpains zijn naar hedendaagse maatstaven klein. Bovendien vrij onopvallend.
De Omega is er in 41mm en 44mm. Het is wel een behoorlijk dikke klok. Wat mij betreft is zelfs de 41mm te zwaar aan een leren band. Mooi en apart vind ik hem echter wel. Je zult niet gauw een tweede in je omgeving tegenkomen.
Ulysse Nardin vind ik geweldige klokken. Door de smalle bezel dragen ze erg groot. Je moet wel tegen afgekapte cijfers kunnen. Daar heeft de hele “Marine” serie last van.