Op zoek naar een nieuw Seiko 5 horloge

Hallo iedereen,

Al enige tijd lees ik dit forum en heb toch maar besloten om een account aan te maken. Ik heb vroeger enkele simpele horloges gehad. Sinds kort zijn horloges mij steeds meer gaan interesseren. Mijn oog is gevallen op een Seiko 5 horloge. Met deze horloge wil ik dan ook mijn, hopelijk latere collectie, gaan starten. Enkele voorbeelden van modellen die ik mooi vind, zijn de SNXS79K en de SNX113K. Wat mij aanspreekt in het horloge is dat het horloge een automatisch uurwerk heeft. Ook heb ik vrij dunne polsen, dus dit formaat past hier goed bij. Ook hou ik ervan hoe simpel het horloge is.

Ik heb een vraag voor jullie over dit horloge. Ik heb al enig zoekwerk gedaan en kan veel tweedehands modellen vinden die lijken op de bovenstaande modelnummers. Ik vind het echter belangrijk dat het horloge nieuw is en ik wil het het liefst in een winkel kopen, zodat ik het horloge kan passen. De lokale juwelier in de stad waar ik woon verkoopt enkel de 5 ‘Sports’ editie. Mijn vraag aan jullie is dan ook:

• Kennen jullie fysieke horlogewinkels/juweliers binnen Nederland die Seiko 5 modellen verkopen? Liefst in Amsterdam/Haarlem of omstreken.

Ik hoop dat jullie experts mijn vraag kunnen beantwoorden!

1 like

Allereerst, welkom op Horlogeforum!

Dan, er zijn weinig horloges die meer value for money bieden dan een Seiko 5. Ze doen wat ze moeten doen en doen dat gewoon goed.

Onze huisleverancier is www.monsterwatches.nl. :slight_smile:
Maar dit is geen winkel. Dus, noteer even in je agenda: 9 juli in Houten, de Rikketik. Hier staat Monsterwatches/Rob eigenlijk altijd met een grote hoeveelheid verschillende Seiko’s. Superleuk om op één plek kennis te maken met een heleboel Seikomodellen. Je gaat dan vrijwel zeker nog wel wat zien dat je ook nog wilt hebben… Dus, don’t say I didn’t warn you!:wink:

Misschien nog handig om, als je inderdaad specifieke modellen wil zien, Rob een berichtje te sturen en te vragen of hij deze modellen in voorraad heeft en mee wil nemen.

Succes en veel plezier!

2 likes

Al eens gekeken bij de Seiko Boutique?

SEIKO Boutique
Heiligeweg 14
1012XR Amsterdam

Bij Rob moet je wezen.
Einde advies :grin:

4 likes

www.besttime.nl

Maar deze is ook mooi: http://www.horlogeforum.nl/t/tk-seiko-srp413/75660/2

:grin:

3 likes

Allen dank voor het warme onthaal en jullie reacties. Ik heb al het een en ander gelezen over Monsterwatches en ik zal hem dan ook een bericht sturen. Dank voor jullie tips heren! Zeer mooi horloge dat je verkoopt Zulu, maar helaas ben ik niet op zoek naar de Sports editie, maar naar het kleinere broertje!

@Griffin: ik ben morgen in Amsterdam. Ga daar gelijk kijken. Thanks voor de tip!

@Zulu: ik vertrouw leveranciers op Marktplaats op een of andere manier niet. Nare ervaringen mee gehad in het verleden. Zijn de horloges die besttime verkoopt echt? De prijs is erg laag. Ziet er te goed uit om waar te zijn. Hoop dat je me kan overtuigen :slight_smile:!

Is iemand trouwens bekend met superwinkel.nl? Ik zie daar een aantal mooie modellen op staan.

Welkom :+1:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Welkom! Seiko5je is een geweldige lijn om met automatische en mechanische horloge mee te beginnen door hun goeie prijs kwaliteit verhouding.

Zoals gezegd zou ik contact opnemen met rob. Probeer t via meerdere wegen. Gast heeft t vaak behoorlijk druk met alle bestellingen en kan wel es n berichtje/email nog niet gezien hebben.

Bij gerrit v Besttime n goeie ervaring in t verleden gehad. Ook op t ervaring met staan n paar reviews. Wel wat ouder en niet zo veel als Rob, maar ook positief.

2 likes

:grin:

Gerrit nanne van besttime is een zeer betrouwbaar verkoper. Hij is ietsje duurder dan monsterwatches. Zie ook de verkoopervaringen van besttime op dit forum.

2 likes

Welkom TAV! Een half jaar geleden begon het ook bij mij te kriebelen: horloges! En het liefst een automaatje. Ik kwam uit op een Vijfje en ik heb daar geen moment spijt van. Ik draag hem momenteel steeds naar mijn werk. Even een plaatje. Niet de aller mooiste, maar voor mij toch fraai genoeg.

En ja! Monsterwatches! Nergens anders.

4 likes

blijven gaaf die 5jes!! :slight_smile:

Ik heb zelf ook een 5’je, gekocht bij Best Time (gerrit nanne). Heb hier al vaker gekocht en is een aanrader. Nog steeds zeer tevreden met mijne en de service is ook goed. Met een 5 kun je niet verkeerd gaan. Succes

Zal allemaal best wel, ben er nooit geweest. Maar als ze de klokjes hebben liggen is dat voldoende als ik de OP zo lees. Passen en kijken kost niks en bij een factory-driven dealer zou ik er geen probleem mee hebben het daar bij te laten en vervolgens op internet te kopen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Niet? That sucks… :disappointed: . Nou ja, ga er dan vooral NIET naar toe :stuck_out_tongue:

Kijkshop heeft ook 5’jes liggen. Meeste juweliers die Seiko verkopen hebben er ook altijd wel een paar op voorraad valt mij op.

1 like

Ik heb ongeveer 5 horloges bij Rob gekocht. Enkele daarvan laten modden. Ik ben erg tevreden over zijn diensten, alleen de communicatie kan iets gestroomlijnder soms. Echter, nu hij ook communiceert via facebookchat gaat het al een stuk beter met de responstijd.

Hij levert gewoon een heel breed assortiment, deskundige mods en goede prijzen. Een SKX bijvoorbeeld is bij Rob véél voordeliger dan bij de Seiko winkel in de heiligeweg (Amsterdam). En wat garantie betreft… wat kan er nu stuk aan een SKX? :sunglasses:

(mocht je toch iets hebben: Rob levert ook garantie)

Op de Heiligeweg in Amsterdam zit een grote seiko winkel die gehele collectie schijnt te voeren liggen ook hele dure seiko,s

Veltman