Op zoek naar een nieuw skeleton horloge

Ik heb een tijdje geleden een skeleton horloge gekocht. Een hele mooie horloge van het merk Stuhrling. Ik was echt ontzettend blij met deze horloge, maar vandaag is mijn horloge helaas stuk gegaan. Het wieltje van de horloge zat vast en toen ik met wat meer kracht het wieltje los probeerde te trekken, trok het het hele wieltje met pinnetje los. Ik heb het wieltje vervolgens er weer opnieuw proberen in te duwen, waarna het pinnetje in de horloge afbrak. :sleepy:

Erg jammer! Na wat googlen blijkt mijn Stuhrling ook niet echt een horloge van kwaliteit te zijn. Veel eigenaren van deze horloge lijken gelijkwaardige problemen te hebben.

Ik ben nooit echt een horlogedrager geweest maar mis mijn horloge enorm. Meteen weer op zoek gegaan naar een soort gelijke horloge van een iets betere kwaliteit. Liefst onder de 500 euro, maar iets meer mag ook. Heeft iemand misschien suggesties of tips?

Bedankt!

Hamilton open heart?

Een goedkope optie maar met véél positieve reacties, ook van echte WIS.

Sea-gull M182SK. Kost Rond de 120$ op ebay/amazon incl shipping, misschien komen daar dus nog invoer/import kosten overheen. Wel een plaatje, nette afwerking van de kast en een vrij betrouwbaar in-house seagull uurwerk, helemaal voor de prijs.

Is dit iets? :smile:

2 likes

Goede suggesties, bedankt! Ik ben benieuwd naar verdere reacties!

Duits met Russische roots: Poljot International.

Rond de € 300.

De mijne.

@lvg Zoek je een volledige klassieke skeleton of is iets met open-heart of opengewerkte wijzerplaat ook voldoende?

Ik ben op zoek naar een volledig open- beetje sportief skeleton horloge. Ik vind de Poljot hierboven een erg mooie horloge. De tandwieltjes zijn echt schitterend maar ik ben een jongen van 26 jaar en zie mezelf die horloge niet dragen.

Ik kan het niet betalen, maar dit vind ik bijvoorbeeld echt een schitterende horloge:
http://iwmagazine.com/wp-content/uploads/2012/12/Maurice-Lacroix-Masterpiece-Squelette.jpg

Heel erg bedankt voor het meedenken!

Maserati Pole Position R8871612001 dan?

Over de kwaliteit van het horloge zelf kan ik weinig zeggen - het uurwerk is in ieder geval wel prima, mhuah - een beetje aan de prijzige kant, maar de keuze in Skeleton is niet zo groot.

Of een Vendoux? Ook hier kan ik weinig over zeggen, een net-niet modemerk, maar toch


Vendoux Skeleton LS 13100-02

Je zou nog kunnen overwegen om een nieuwe stift en kroon op te laten zetten, dat hoeft niet veel te kosten.

Ik vind de Swatch YAS100 “Body and Soul” altijd wel een aardig skelethorloge voor het geld. Minder pretentieus dan al die “Germasian” squelettes en toch Zwitsers :wink:

Welkom!

Zelf vind ik deze erg fraai. Beetje in de stijl vd maurice, maar n stuk goedkoper

Deze is iets netter

Mijn budget skeleton is de seagull ty3600-2b.

Wel erg barok, vooral icm die lugs.

Invicta heeft ook behoorlijk wat. Qc kan beter, maar voor t geld wel n leuk uitziend horloge.

http://s27.postimg.org/40awgp73n/i1258_92969_zoom.jpg

Hier weer in n wat nettere kast.

http://pulsodeluxo.com/product_images/v/800/i12408a__94488_zoom.JPG

Google maar op Invicta en skeleton:

https://www.google.nl/search?q=invicta+skeleton&client=ms-opera-mobile&site=webhp&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI4sjPmM_sxwIVQ3xyCh0gQwRt&biw=180&bih=263

www.pulsodeluxo.com/categories.php?category=RELÓGIOS-INVICTA/Invicta-Skeleton

Mocht je wat concreter suggesties willen en/of voor jezelf het 1 en ander op n rijtje zetten, zoek dan even naar ons EHBO lijstje op t forum. Suc6 met je Quest!

Vraag mij altijd af waarom een Skeleton horloge bijna altijd zo klassiek eruit moet zien.
Wil je moderner dan is de Swatch Body & Soul een mooie keuze.

En de Swatch Uncle Charlie die net uit is. Met een lederen bandje helemaal fraai. Je hebt dan tenmiste de kwaliteit van een Zwitserse automaat.

Grote foto’s met dubbeklik:

De skeleton horloges van Tissot zijn echt schitterend. Alleen wel over de 1000 euro. Misschien nog maar even doorsparen!
De Maserati Pole Position R8871612001 is ook erg mooi. Inderdaad de stijl die ik zoek.

Ik ben er nog niet helemaal uit. De echt leuke horloges zijn natuurlijk ook meteen weer een stuk duurder. Misschien dat ik morgen maar langs de juwelier ga om te vragen hoeveel het kost om mijn horloge te laten repareren. Mocht het inderdaad niet zoveel kosten dan kan ik gewoon nog even genieten van mijn oude horloge en kan ik door sparen voor een echte Maurice Lacroix of een Tissot! Dat zou wel echt geweldig zijn.

Het beste breng je het horloge direct naar een horlogemaker ipv een juwelier die het doorstuurt naar een horlogemaker en je er de volle mep voor laat betalen.

1 like

Ik heb zojuist mijn stuhrling weg gebracht naar de horlogemaker om hem te laten repareren voor 25 euro. Ik ben ook voor de lol even langs de juwelier gelopen om de prijs te vergelijken. Hun prijs was 40 euro, tenzij er ‘onverwachte kosten’ gemaakt moesten worden. Dan kon de prijs hoger uitvallen.
Bedankt voor de tip dus!

2 likes