Ik was op zoek naar een dress watch en kwam uit bij de sarb033 en 017 maar deze zijn uitverkocht bij Rob en vind ze enkel op Seiyan japan en een US based shop en zijn dus weer wat duurder. Ook twijfel ik als die 033 wel past op mijn 20 cm pols.
Dus heb ik mij weer gefocust. Op dit moment heb ik een Black monster als enigste automaat. Het op dat vlak echte liefde. Ik hou van gepolijst en geborsteld staal en de wisseling. Ik hou van gravering op de case back. Ik hou van uurwerken die ik kan gebruiken om te zwemmen in zwembad en in de Oosterschelde. Ik hou van de lume en ik geniet ervan om zo makkelijk te wisselen van bandje. Ik wil ook een uurwerk dat je dag in dag uit kan dragen. Dus op dat vlak is het monster super. Maar ik heb iets nodig dat ook past in costume.
Du swat zoek ik?
Een uurwerk dat bij mijn leven past veel zwemmen in zwembad en de zee
Een uurwerk met karakter en een clean design
Het oog voor detail en de afwerking van Seiko
Een gravure op de kroon en de case back
Een uurwerk dat past in bij een costume
rond 500 euro
Dit zijn de keuzes die ik nu heb.
Chris ward C60
Mooi uurwerk, mooie gravuren en duik uurwerk. Als ik de 38 pak kan ik ook mijn bandjes hergebruiken. De lume is slecht. Als er oarting is, is de prijs ook ok.
Seiko sumo black (or blumo)
Ik hou van Seiko, veel mooi afgewerkt metal, gravure op kroon en case. Duiker met iso certificaat. Ik twijfel wel tussen blauw en zwart. En weet niet als hij dressy genoeg is.
Orion
Een hele mooie Seiko mod. Geen gravure op de case maar wel super mooi. Je kan er ook mee zwemmen.
Hallios Seaforth
Op papier is hij de max maar hij is nog niet uit dus daar wacht ik op.
Dan Henry 1970
Prachtig uurwerk en heft alles alleen vrees ik krassen op dat mooi glas. Is ook wel heel goedkoop.
Hamilton khaki king of field.
Mooi uurwerk maar ik mis iets en heb ook geen ervaring met Hamilton maar krijgen wel heel veel lof.
Te duur maar vind ik super mooi eterna kontiki, zodiak sea wolf, panerai
Als je iets meer dressy zoekt maar wel waterdichtheid wil kun je ook naar een piloten/field horloge kijken welke vaak tot 100m kunnen.
Tweedehands zijn er best veel goede voor je budget te krijgen.
500 mtr waterdicht, ondanks 44mm zeer draagbaar door de korte lugs, met veel 24mm banden te combineren, goede lumen, swiss stp 1-11 automaat. Ook met zwarte bezel.
Als je echt regelmatig gaat zwemmen is een diver’s watch (itt een diver style watch) aan te raden.
Even heel snel:
Ik ben echt wel van de compacte horloges maar de 38mm C60 zou ik zeker eerst passen, bij een 20 cm pols. Wat dacht je van een 42mm?
Orion mod. Gegoogled, gaat het om Watches by Nick? Is op een Seiko 5 gebaseerd, heeft geen geschroefde kroon.
Seiko Sumo. Degelijk horloge, en prima om mee te zwemmen. Dressy genoeg? Als jij dat vindt wel. Ik zou geen duiker aan doen met een pak.
Hallios Seaforth. Prima keus, en zonder bezel te krijgen en daardoor al aardig wat “dressier”.
Dan Henry. Komt minder vaak voor: 200m WR maar geen geschroefde kronen. Kan een keer misgaan, maar hoeft niet. Interne bezel maakt dressier, de maat niet (die jij wel kan hebben verder).
Hamilton khaki Field, geen geschroefde kroon, de King is maar 50m.
Had @mas hem niet te koop staan? Superhorloge, goed te doen op 20cm polsen, i.t.t 38mm, wat denk ik echt te klein gaat zijn. De sumo is toch meer aanwezig imo.
Ik had eerst gezocht bij dressy uurwerken en kwam uit op de Tissot visodate, Orient bambino (maar gebold glas heb ik schrik van). De sarb033 die ik vrees die te klein is en de sarb017 die ik echt graag zag maar vindt ik nergens voor een redelijke prijs. Misschien eens beter zoeken voor dat uurwerk.
De reden dat ik terug naar duiker ging is omdat ik in alle eerlijkheid nu al met gemak een monster kan dragen 100% van de tijd ook in pak. Echter bij sommige heel speciale gelegenheden voelde ik dat ik iets met meer glam miste. En ik hou van gravuren op de case ipv see though cases en die zie je ook meer bij duikers.
De certina is ook al een paar keer voor mijn ogen gepasseerd. De enige reden dat hij niet in de lijst komt is omdat ik een podium ds voor mijn vrouw gekocht heb en die loopt toch wel achter op mijn goedkopere monster. Ik zal die iig ook eens bekijken merci!
De magrette heb ik ook gezien, ik lees enkel heel contradictorische dingen. De ene groep hemelt ze op en alles is super de andere boord ze de grond in… Zeer verwarrend. Maar hebben wel een mooie feel (Panerai) en leuke gravuren.
Zelfde met unimatic vond ik ook wel mooi. Maar ook hier lees ik hevige reacties.
Voor de goeie prijs, en dat zal meer zijn dan €700, mag ie (wellicht) weg inderdaad. Hij legt het momenteel af tegen mijn oranje monster, mijn blumo, mijn skx-en en mijn smp300. Teveel concurrenten… tja luxe probleem.
Ben je beducht voor gebold glas ivm krassen? Gebold saffier is behoorlijk veilig. De bambino heeft mineraal glas, dat is inderdaad gevoelig voor krassen.
Visodate en Bambino zijn absoluut dressy, maar daar zou ik echt niet elke week mee gaan zwemmen.
SARB017 is even groot als een SARB033.
Om verwarring te voorkomen: Een horloge is geen uurwerk. Wij gebruiken de term uurwerk voor het kaliber.
In een horloge zit dus een uuwerk. Ik denk dat het een verschil is tussen Nederlands en Vlaams.
Als je met glam bedoelt wat wij bling noemen: Ik vind een blingy horloge niet dressier dan een ingetogen horloge.
Hoeveel wijken je monster en die DS Podium van je vrouw af per dag? Horloges in deze prijsklassen zijn vaak niet zo goed gereguleerd, en kunnen vaak veel beter lopen dan ze uit de fabriek komen. Elke horlogemaker (zoek er zelf een, via een juwelier betaal je veel meer) kan dit tegen niet te veel kosten aanzienlijk verbeteren. (Als hij net aan een beurt toe is dan is het prijziger natuurlijk).
Nu er een Shogun op het forum staat zou ik daar gebruik van maken. Combineert al beter met een pak dan een Monster. Kun je daarna gaan sparen voor een dressier horloge
Ik wist niet dat de sarb033 evengroot is als de sarb017 Bij de sarb033 staat er altijd let op maximaal omtrek van 18 en bij sommigen maximaal omtrek van 20 anders moeten er links gekocht worden want die vind je moeilijk.
Neeeeeeeee absoluut geen bling! Vandaar de voorbeelden van duurdere uurwerken die ik wel graag had. Het is misschien meer uitstraling van classe. Goed voorbeeld is een sinn of stowa. Zalig design en zo rustgevend elegant. Dat zijn ook uurwerken die direct opvallen. Voor mij toch.
Mijn monster geen idee heb hem al een jaar en misschien 2 keer juist gezet. De Certina van mijn vrouw loop 3 min voor per maand.
Is hij zo veel beter dan een sumo bv? Als hij 750 of 800 kost is dat toch nog wat te hoog. Misschien toch de raad op volgen en wat sparen.
Echt beter niet, maar je was er heel enthousiast over aan het zuchten. Dan is hij beter Maar je kunt heel gelukkig zijn met een Sumo hoor. Is in afwerking echt een hogere klasse dan een Monster.
Absoluut is de sumo top voor zijn prijs. Maar de Shogun is door het titanium echt een heel ander verhaal. Ook is hij veel platter. Heb hem zelf gehad (heb hem aan Thomas verkocht) en heb hem weggedaan omdat ik een MM300 kon kopen. Had ik die kans niet gehad, was er een grote kans dat hij nog steeds om mijn pols zat.
De sumo is een stuk chunkier, maar vooral het cijfertype maakt hem veel minder dressy dan de Shogun.
Meerprijs wat mij betreft waard, door de eisen die je stelt. In het algemeen is de Sumo echter een zeer prima optie. Maar dressy kan ik hem gewoon niet noemen.