Op zoek naar een nieuwe horlogeband - Advies gevraagd!

Bedankt allemaal voor de vele aanbevelingen en adviezen! ik ga op onderzoek uit naar wat ik de mooiste vind!

Ik zal bij een geslaagde aankoop dit natuurlijk even laten weten!

Proficiat!

Persoonlijk vind ik n originele gesp of vouwsluiting beter passen bij n horloge, ook al is t bandje after market. Ik weet niet of ie die al heeft?

1 like

1 like

Ik haal ze altijd via etsy maar dit is nog een stukje goedkoper! Bedankt voor de tip :smiley:

2 likes

Ik heb er al meerdere gekocht, zijn echt goeie banden. Ook fijn als je een band voor een Cartier stijl vouw sluiting zoekt, kan je hem zonder gaatjes laten maken. :+1:t2:

2 likes

Ah dat is top! bedankt voor de tip. Dan moet ik er alleen nog eventjes een andere sluiting voor uitzoeken. Zag wel dat je voor 50 piek al een Breitling “style” hebt.

Ik neem hem mee, dank!

1 like

Knoop al doorgehakt? Zie hier een aantal van de banden die ik daar heb gekocht.

2 likes

Met een grote boog omheen lopen. Maanden levertijd op een naar eigen zeggen voorradig bandje, communicatie na bestelling is niet bestaand, geen tracking info gekregen. Extra betaald voor quick release pennen die ontbraken als ook een uitsparing hiervoor en een kwaliteit die niet matched met het prijskaartje.

Kijk eens bij Camille Fournet, daar kan je het volledig naar eigen smaak en maat laten maken.

1 like

Dank voor alle berichten en adviezen, zeker voor degene waar je vandaan moet blijven!

Omdat in nog een zwarte alligator band had liggen dacht ik, laat ik eerst even een vouwsluiting aanschaffen om te kijken of het dan zou bevallen.

Gespeurd en gespeurd, uitgekomen op de Breitling vouwsluiting van ABP. Weekje levertijd was prima en vandaag in ontvangst genomen.

De band past…. Maar wat een mega oncomfortabele sluiting is dit, wederom een teleurstelling van ABP dus.

Hoewel het er prima uitziet heb ik toch maar een van bovenstaande forumleden een bericht gestuurd om een band aan te schaffen.

Nou ik moet zeggen ze zien er top uit, zeker voor de prijs. Kon het eindelijk niet geloven dus de site al weggestreept, zal er zeker wat gaan bestellen!

Alleen balen van de levertijd!

1 like

Dat ziet er inderdaad niet comfortabel uit, wat dat betreft is een “normale” doorngesp nog altijd eersterangs.

Hoelang wacht je meestal op die banden? Heb er meer dan een week geleden eentje besteld maar verder niks meer van gehoord :see_no_evil:

1 like

Twee/drie weken na verzending, ligt er ook aan of je er eentje op maat laat maken of eentje “off the shelf” besteld.

Mijn ervaring is dat ze vrij snel en netjes reageren en communiceren als je contact opneemt met customer support.

Even naar de track&trace vragen.

Bandje binnen! Een okey bandje maar had er wel iets meer van verwacht om eerlijk te zijn, hij voelt een beetje plastic achtig. :face_with_peeking_eye:

1 like