Op zoek naar een nieuwe horlogeband - Advies gevraagd!

Hallo allemaal!

Sommige van jullie hebben waarschijnlijk mijn vorige N/A post gezien en hoewel ik super blij ben met het horloge (de Breitling is het bijzonder) zoek ik daarvoor een hoge kwaliteit zwart (alligator/kroko) lederen band voor. Ik had al even bij Breitling op de site gekeken, maar die vragen - Werkelijk waar - 500 euro voor een bandje. Derhalve is mijn zoektocht begonnen ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien!

Hoe ziet ie er dan nu uit?

En waar wil ik naartoe?

Persoonlijk vind ik m op de zwarte band mega tof, uiteraard zal ik de bruine band geregeld blijven dragen, maar once you go black…

Wat wil ik uitgeven? —> budget is 400 euro (Liever minder, maar ik zoek echt naar topkwaliteit)
Specificaties:
22mm / 20mm
Geen rechte aanzet
Alligator / Kroko
115/95 ideale lengte

Ik heb de volgende sites bekeken:
Breitling.nl
ABPconcept (eerder wat in de sale gekocht, maar mhwa)(is de non-sale anders???)
Horloge.nl
The Strap Tailor
jean-rousseau

Als iemand met een van deze merken ervaring heeft let me know!

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken, ik kijk uit naar alle adviezen.

6 likes

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik ben het ermee eens dat een zwarte band het horloge erg mooi zal maken! Hopelijk lukt je zoektocht

2 likes

de maatwerk optie van ABP Concept bekeken?

1 like

Aaron Bespoke Montreal kan hem voor rond de 250 maken zoals je wil.

1 like

De Lugs een optie?
Hun hebben ook curved banden.
Die had ik ook nodig voor mijn premier.

Als de juiste breedte maat er niet bij staat, kun je altijd nog vragen of ze custom willen maken.

4 likes

Monstraps of Molequin Made To Order kan ook.

2 likes

Komt redelijk in de buurt toch? Curved bars is optioneel.

1 like

Rios Krokodil €75
Gewoon bij de forumsponsor

1 like

Hey Floris,

Is dit misschien wat je zoekt?

2 likes

Zelf nogal fan van Tunsstore.com. Die doen ook custom.

Maar eerlijk gezegd, ik zou geen croco op dit horloge steken. Het straalt de vibe uit van een goed gedragen leren jas **. De band mag wel stoer zijn.

** dit bedoel ik dus als compliment

4 likes

Er zijn al heel wat mooie opties genoemd. Deze er ook nog maar bij:

1 like

Gewoon rechtstreeks bestellen bij Hirsch of Kaufmann.

1 like
2 likes

$45 voor maatwerk, goeie service, mooie kwaliteit.

1 like

Goed dat je reageert! Dit is ongeveer precies wat ik zoek! Ik stuur je even een DM.

Ja maar ik twijfel heel erg aan de kwaliteit van ABP, heb er 4 liggen maar vind ze allemaal mhwa

Hier. Zwarte licht gevulde Alligator band met bandaanzet 22mm en gespmaat 20mm. Eentje met en eentje zonder contrasterend stiksel.

Wat die rechte aanzet betreft, als je daar een gebogen spring bar van 22mm in jakkert draagt dat hartstikke mooi.

1 like

Ik heb hier een aantal banden laten maken. Geen croco maar shell cordovan. Daar was ik erg tevreden over. Kwaliteit is top! Croco maakt hij ook. Hou wel rekening met een levertijd van een week of vijf.

The strap tailor heb ik een keer een band laten maken, maar dat vond ik persoonlijk behoorlijk tegenvallen.

Jean Rousseau heb ik ook wel eens een band gekocht. Die was mooi, maar communicatie met hun klantenservice was een moeizaam verhaal.

Veel succes met het vinden van een mooie band!

1 like

Hier juist hele positieve ervaringen met The Strap Tailor, maar sinds de Brexit is dat wel wat duurder geworden. Molequin of Bulang zou voor wat jij zoekt prima moeten zijn toch?

1 like

Heb goede ervaringen met Jacob, custom made maar wel flinke wachttijd…

1 like