Op zoek naar een No Time To Die alternatief.

Dit is zo’n tof horloge! Als ze die in ≤40mm zouden maken, zou m’n SKX à la minute vervangen worden door deze als dagelijkse default. Titanium, 80 uur gangreserve, goed te combineren met allerlei banden en gewoon mooi. Alleen die 43mm…

2 likes

Dit klinkt uit de hoogte maar zo bedoel ik het niet: Ik vind de prijs een non-argument op dit vlak.

Ik vind het uiterlijk van aluminium mooier dan van keramisch. En stel dat het keramisch exact hetzelfde zou kunnen zijn qua uiterlijk dan voegt het voor mij nog niks toe. Ik vind een hoop zaken puur marketing gedreven en niet daadwerkelijk iets toevoegen (mijn mening he, als voor jou keramisch prettiger is in jou situatie prima). Zelf koop ik op uiterlijk én gevoel niet op specs.

Punt is gewoon dat wanneer je je horloge stoot tegen iets scherps je bij een aluminium bezel gelijk een kras of deukje hebt, bij keramisch niet…dus daar blijft het uiterlijk langer goed/mooi, vooral als je hem vaker draagt.

1 like

Waarom ga je niet voor de 38mm versie dan? Nee, die is er, voor zover ik weet (nog?), niet in Ti. Maar verder voldoet ie toch helemaal?

Jouw punt ja niet mijn punt, en hier laat ik het bij

:point_up_2:

Da’s één van de hoofdredenen waarom ik het zo’n gaaf ding vind.

Precies. Ik heb de tijd. Het zou mooi zijn als ze bij Certina op het lumineuze idee komen om deze óók in 38mm uit te brengen.

1 like

Nice!!!

1 like

Ik heb dit een om gehad. Met een 16/16.5cm pols omtrek. Dat overige stuk band komt dan soms tevoorschijn bij dagelijks gebruik.

1 like

Waardeloos.

Ah, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Mijn pols is 19,5 (koud) dus bij mij is er niet zoveel overlap en zit het werkelijk als gegoten.

Staib is top. Die van mij is van meistersinger maar zou best wel eens uit de staib stallen kunnen komen.

Voor de liefhebbers: ik kreeg melding dat ze er weer zijn in 20mm.

1 like