Op zoek naar een No Time To Die alternatief.

Hoi allen,

Ik ben dus opzoek naar een horloge in de stijl van de Omega Seamaster uit de nieuwe James Bond: No Time To Die film. Ik ben al wat tegengekomen en heb zelf al een paar kandidaten. De Pagani Design en de Heimdallr ken ik al en vallen af, zijn eerder regelrechte kopies naar mijn mening terwijl ik eerder iets in dezelfde stijl zoek maar toch nog zen eigen ding is. Mijn budget is pak een 350 Euro.

Mijn keuzes momenteel maar sta dus open voor meer suggesties;

Eerste kandidaat de Seiko SRPD73K1

seiko-seiko-5-srpd73k1-12330342

Deze sprong er al vrij snel uit. Mooi horloge in dezelde stijl als de Omega maar toch zen eigen ding en de prijs is ook nog mooi binnen budget. Wat er mij aan stoort is dat hij maar een WR van 100m heeft terwijl hij toch de looks van een duiker heeft. Ook jammer is dat hij geen saffier heeft.

Kandidaat 2 de Steinhart Ocean One Vintage Military

44c2925e6d3133cfb804d1a3419f7b1e60d0b1bb_1_666x500

Deze zou ik eerst niet eens overwogen hebben maar nu ik een foto tegenkwam van eentje op mesh heb toch zoiets van hm dat zou eigenlijk ook nog wel kunnen :thinking: . Deze is dan ook mooi waterdicht tot 300m zoals het hoort voor een duiker, heeft een mooi saffier met blauwe AR en lijkt mij in het algemeen een kwalitatief beter horloge dan de Seiko.
Nadeel is dan wel weer dat deze wat duurder is en er nog apart een mesh band bij moet komen om die Bond look te krijgen.

9 likes

Mijn advies is om de gewenste specificaties zo specifiek mogelijk uiteen te zetten. Dit maakt het voor jou makkelijker om te kiezen (en voor ons om jou te helpen).

Van wat ik nu begrijp:

:point_down: :point_down:
Soort Duiker
Glas Saffier
WR min. 200m
Band Mesh ?
Uurwerk Automaat ?

Klopt het tot zo ver?

Als een automaat niet vereist is stel ik de Scurfa D1 voor:

Single domed saffier met AR, 500m WR, 233 USD incl BTW (±200 EUR). Dan hou je budget over voor het vinden van een goede mesh strap. Daarnaast heeft deze qua kleurstelling ook een beetje dezelfde vibe als de Bond omega. (imho) :slight_smile:

Ik ben wel licht bevooroordeeld :grin:

8 likes

Tja lastig :thinking:

Als je die eerste foto (de “echte”) hebt gezien dan wil je die eigenlijk gewoon hebben :grimacing:

7 likes

Ik heb al de blauwe SMP 300m en daar ben ik heel blij mee maar om nog eens het dubbele uit te geven aan de NTTD versie, not gonna happen :laughing: .
Misschien een andere optie is ook om gewoon te investeren in een degelijke mesh band en die van tijd tot tijd te switchen op mijn blauwe SMP :thinking: .
Maar eigenlijk wou ik er gewoon nog iets bij hebben zonder er super veel geld aan uit te geven. Vandaar dat ik hier eens wou polsen wat er buiten de 2 opties die ik nu op het oog heb er nog op de markt is wat zou kunnen dienen.

4 likes

Bij Ali:


Als zelfs het beste exemplaar wat ze konden vinden nog scheve indices heeft …
(Of is het een brakke render?)

4 likes

Lijkt meer op ‘No Time To Buy’ :partying_face:

27 likes

WR van 100m is te weinig?? Hoe diep wil je gaan??

Ik zwem met een Apple Watch die 50m heeft!!

Verder vind ik de Seiko wel leuk… maar alle look-a-like zijn meestal tijdelijk….

Uiteindelijk wil je het origineel!!:wink:

2 likes

Dan is het No Time to Dive.

7 likes

De ISO standaard stipuleert dat 100m afdoende is.

Dan stel ik voor dat je een Omega Seamaster professional bestelt. Al het andere wat je noemt ziet er niet zo uit.

Zelf vind ik het Seiko vijfje leuker dan zowel de steinhart als de Omega, en zou ik nooit een steinhart nemen want hommages.

Voor 350 euro zijn leuke horloges te vinden. De meesten hebben geen skeletwijzers en een soort van twaalfkantige bezel. Gelukkig maar.

2 likes

Die band wel eens gezien? zou direct een no-go zijn… dat ze voor die 9k geen passend alternatief hebben gemaakt. Blousje moet altijd open blijven.
Wel een gaaf model.

image

7 likes

Oei ja, wat een lompe band is dat :worried:
Dat is toch wel heel erg jammer voor zo’n merk.Kan je al gelijk er een andere band op slingeren. :worried:

1 like

Eeeehhhhh, voor die prijs ook niet zeuren dan hè. :smile:

“No dime to buy”

13 likes

100 mtr is meer dan voldoende lijkt me, want voor serieuze dingen heb je al die 300M . Dus laat het duik bezel idee dan ook maar los en binnen Seiko 5 heb je zoveel leuks zoals

SRPG35K1

1 like

Er is nog een derde keuze bijgekomen de San Martin SN008G, een Tudor BB58 homage. Ik kende het merk niet maar zien er wel degelijke horloges uit. Ik heb wat heen en weer gemaild ivm een custom logo, die dienst is helaas momenteel niet beschikbaar maar ze hebben mij wel al een rendering gemaakt. Ik vind het wel geslaagd nu twijfel ik vooral tussen de Steinhart OVM en deze. Wat vinden jullie?

6 likes

Zo lang er geen San Martin op staat :+1:

Ik zou niet zomaar het Spectre logo in gebruik nemen. Deze organisatie is nogal erg specifiek wie er gebruik van mag maken. Er kunnen consequenties aan vast zitten.

10 likes

Deze lijken er wel op :

Ja het blijft in mijn optiek raar dat Seiko maar blijft vast houden aan dat Hardlex… Een prachtig merk, maar dat is toch iets wat mij tegenhoud om een Seiko te kopen. Ik zou graag een Presage willen. Maar het gaat zo tegen mijn principe in, dat een horloge van 400+ geen saffier heeft.

1 like