Pagani heeft gewoon een 1op1 kopie.
Ok heb het even anders aangepakt. Ipv te investeren in een horloge dat er vaag wel iets van weg heeft, heb ik na het zien van de film besloten om te investeren in een goede mesh band voor mijn blauwe SMP. Ik vind het wel een geslaagde combo.
De band is van Staib.
Bedoel je dan met een “No time to Die alternatief” een willekeurig duikhorloge met Mesh? Want dan zou ik m’n budget verhogen om een Squale 1521 met Shark Mesh te kopen.
Budget verhogen… Hmmmm. Mijn excuses voor wat nu volgt, maar ik vind zelf de Aquascaphe op BoR band erg tof.
- 200m WR
- Vintage / fauxtina lume
- Vintage stijltje
- Dr No vibes als je 'm op een NATO gooit?
- Saffier
- Eigen ontwerp
Gewoon even uit de ISO 6425 beschrijving op Wikipedia:
The standards and features for diver’s watches are regulated by the [nternational Organization for Standardization in the ISO 6425 standard; German Industrial Norm DIN 8306 is an equivalent standard. Besides water resistance standards to a minimum of 100 m depth rating ISO 6425 also provides minimum requirements for diver’s watches such as:
- Diving time indicator. This device shall allow the reading of the diving time with a resolution of 1 min or better over at least 60 min.
- Clearly distinguishable minute markings on the watch face.
- Adequate readability/visibility at 25 cm (9.8 in) in total darkness.
- An indication that the watch is running in total darkness. This is usually indicated by a running second hand with a luminous tip or tail.
- Magnetic resistance of 4,800 A/m. The watch must keep its accuracy to ± 30 seconds/day as measured before the test despite the magnetic field.
- Shock resistance. The change in rate allowed is ± 60 seconds/day.
- Chemical resistance.
- Strap/band solidity.
- The presence of an End Of Life (EOL) indicator on battery powered watches.
Het lijkt er sterk op dat die Seiko 5 zomaar aan de ISO standaard kan voldoen.
If it’s good enough for ISO6425, it’s good enough for coffee at the office.
De Steinhart is een hommage / rip-off van de Submariner 5517, oftewel de “MilSub”. Ik ervaar dat nog steeds als een groot nadeel. Het is misschien geen NttD rip-off zoals de Pagani, maar blijft een rip-off van iets anders, zij het een minder bekend ontwerp.
Je kunt je Seiko 5 ook laten voorzien van een Saffiertje door een modderaar. De SW200 versus de 4r35? Ach, dat zijn allebei werkpaarden. In beide gevallen heb je een stalen kast met 316L staal als basis, en de lume van de Seiko is zichtbaar vanaf de maan.
Ik zou de Seiko pakken omdat die een eigen smoel heeft en een eigen ontwerp is. Maar als je voor 350 ballen nog een alternatief zoekt:
- Koop voor 259 ballen een Orient Kamasu in het zwart, bij Seriouswatches.
- Koop voor 100 ballen een Strapcode Shark Mesh met solid straight end link.
Klaar voor 350 ballen.
- 200m WR
- Saffier
- Eigen ontwerp
Man, je had al een SMP. Pfff.
Toffe mesh hoor. Beschouw het bovenstaande dan maar als lering en vermaeck voor wie er nog naar zoekt.
Hoe is dit minder een kopie dan de pagani die je aanhaalt in je openingspost? Dit is toch ook een kopie (niet meer / minder)?
Edit1: de pagani kopie van de 007 heeft nog andere wijzers (lume) h dat is een grotere afwijking dan de bezel van die San Martin.
Edit2: goed idee voor de mesh te gaan. Ik vind het er goed uitzien - coole look!
Stuk afzagen van die band
Precies wat ik wou suggereren. Heb ook n (budget) mesh band gekozen voor op mn stalen smp300.
Leuk voor n keer, maar vind de railband er veel mooier op staan.
Tuurlijk vroeg of laat zal railband er bij mij ook weer op gaan maar is gewoon leuk om eens te wisselen.
Heb je soms een foto van die van jou op mesh?
Toffe combo @John_Locke! Heb je een linkje naar die specifieke band?
Heb er wel eens naar gekeken. Staat me bij dat Staib veel versies heeft (taper/no taper, glans/mat, grove links/fijne links enz.).
Ja precies dit, voila klaar, topic kan dicht
SRPD57K1 voor € 206 bij Timeshop24.de en gelijk op een mesh-band van Geckota zetten van € 60. Voor € 270 in totaal een brute ‘hommage’
Goede keuze. Heb ook een Milanese van Staib en vind de kwaliteit echt top.
Helaas, liggen bij DNK. Als ik t niet vergeet zal ik ermee naar NTTD n foto maken.
Van alles wat er voorbij komt vind ik de SRPD73K1 het beste alternatief. Heeft een mooie uitstraling zonder een copie te zijn.
Die 100m WR zou ik een nacht van wakker liggen. En plexi is sexi, al ben ik met je eens dat saffier mooi had geweest.
De Heimdallr ziet er gaaf uit, is het kwalitatief een rederlijk horloge of weggegooid geld?
Geen idee. Ik heb het ook maar op Google opgezocht. Zwerft er hier geen Fiffer rond van dat merk?
Edit :
Welke versie heb je uiteindelijk gekocht van Staib? Ben zelf ook naar exact dezelfde combi aan het kijken.
Zo dit ziet er stuk beter uit dan de band op de nieuwe Bond watch!
Jammer dat dit niet beschikbaar is in titanium voor de NTTD