Op zoek naar een passende lege kast

Beste mensen.

Voor een leuk goed lopend uurwerk ben ik op zoek naar een (lege) kast met achterdeksel en glaasje.

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik vind het leuk om langzaam wat eigen kleine werkzaamheden onder de knie te krijgen. Ik heb een uurwerk van Ancre automatic 25 jewels incabloc. Bij de balans staat 197.

Zeer waarschijnlijk is de gouden kast verkocht en alleen het uurwerk heb ik op de kop kunnen tikken. Klokje loopt perfect op tijd en ik hoop een leuke kast zodat ik het uurwerk een tweede leven kan geven aan mijn pols.
Als jullie nog extra gegevens nodig hebben, hoor ik dat graag. Zeker als je ook kastjes hebt…

Met groet,
Serge

Is het dit uurwerk?

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&a&2uswk&Foerster_197

Beste wbcoupe,

Volgens mij is dat het juiste uurwerk.

De kans dat het in zomaar een willekeurige kast past is niet zo groot. Je zou het beste op zoek kunnen gaan naar een horloge met een zelfde maar kapot uurwerk of lelijke wijzerplaat en dan het binnenwerk vervangen.

Beste WBcoupe,

dank je voor je berichtje. Heb je een idee van afmetingen? Of gewoon zoeken naar Ancre?

Ik bedoel inderdaad zoeken op ancre of Forster 196/197.

Afmetingen staan op de site van ranfft, maar ik denk dat het lastig wordt om op afmetingen te zoeken. Zowel de maat van de wijzerplaat als die van het uurwerk moeten kloppen, en ook de positie van de stift. Dat soort afmetingen staan maar zelden vermeld bij tweedehands kasten.

Mogelijk past er hier een van. Ik heb je een PB gestuurd.

4 likes