Op zoek naar een Quartz, het liefst solar

Valt een heel stuk kleiner. Ik denk dat ie tot 41 mm komt door de kroon. Hij is ook Niet zo hoog als andere duikers, wat enorm helpt.

1 like

Het punt is echt de maat, mijn CW van 38mm is perfect. Ik heb ook 2 Sinn 556i’s gehad en die is maar een halve mm groter en viel echt veel groter dan die halve mm verschil. En die 556 is echt geen grof horloge.

De Oceanus (OCW-S100) is niet zo heel erg groot, het komt vooral omdat Casio de grootste maat opgooit van 42mm van kroon tot bumper. Over de bezel diagonaal is dat toch echt Ø39mm.

2 likes

Is dat zo? Ik vind hem ook groot ogen op de wristshots namelijk. Nu zie ik net deze Casio en die vind ik ook wel cool maar dan wel weer 40mm.
https://www.amazon.nl/dp/B07L4TGWL4?tag=benarthur08-21&geniuslink=true

Het valt mee allemaal.

En mijn pols links is ergens tussen de 18,5 en 19cm, dus het lijkt niet zo heel snel groot.

2 likes

Ja valt idd mee, ik zou hem eens moeten passen.

1 like

Casio Lineage LCW-M100DSE-1AER.
Zit alles op en voor een prima prijs.

4 likes

Die was ik net ook tegen gekomen, ook een leuk horloge idd.

1 like

En ook nog saffierglas erop. :+1:

1 like

Mocht je in de buurt van Uithoorn/Amsterdam-Zuid wonen/komen, van harte welkom om te passen. Mijn pols is 17,5 cm, de Oceanus valt zeker niet te groot.

2 likes

Geen sync, maar mijn Citizen BN0100 rules!

2 likes

De Skin Irony serie van Swatch. Volledig roestvrijstaal en zo gemakkelijk om de batterij te wisselen. Daar kunnen veel merken nog een voorbeeld aan nemen.

Zoals deze, precies 38mm

2 likes

Deze valt echt heel klein…zal hem morgen eens naast de Casio Lineage van hierboven leggen :+1:t2:

1 like

Ja die is ook leuk, zelfs met de standaard wijzers :+1:

1 like

Heb zelf een iets mindere ervaring met solar. Een casio edifice. Eerste jaren ruim voldoende batterij. Maar dan merk je dat je mouw eroverheen en dat I veel binnen is ervoor zorgt dat het nooit echt voldoende oplaad. Dus zonder batterij indicator heb ik niet zulke goede ervaringen ermee. Daarnaast is batterijquartz nu soms zelfs zover dat het 10 jaar met een batterij kan. Dat is dan ook nog eens makkelijker te vervangen.

Maar misschien dat het nu veel beter is geworden.

1 like

Ja die vind ik ook mooi en al vaker naar gekeken maar die maat, grrr

Perfecte maat en lekker clean maar mag wel iets sportiever

Top, ik ben benieuwd :+1:

1 like

Heb ze hier toevallig naast elkaar liggen, 2 solars: een Citizen (titanium, waarvan ik het titanium bandje heb vervangen door een leren) en een Seiko

3 likes

Ik heb een 20 jaar oude Citizen op solar en still going strong maar dank voor het advies. Ik zal eens zoeken of het vaker voorkomt met Casio

1 like

Kan ook zijn dat ik gewoon te vaak lange mouwen en andere horloges draag natuurlijk. De wijzerplaat ben ik wel altijd mooi blijven vinden. Ookal is die echt veelste groot :sweat_smile:

1 like

Ja het is wel een kloeke verschijning :slightly_smiling_face:

Ik vind de Seiko het leukste van die 2 maar zoek net wat sportievers

1 like