Op zoek naar een Quartz, het liefst solar

Komt ie weer met zijn favo quartz, de Seiko SUR309P1

5 likes

Laat maar weten of ik er weer eentje voor je moet bestellen. :rofl::rofl::rofl:

6 likes

https://gyrewatch.com/

Draagt uiterst comfortabel, is een mooi Nederlands product (op het Seiko uurwerk na) en je red er ook nog eens de zee mee…

2 likes

Is de Yema Spacegraf misschien iets voor je?

3 likes

Ik heb het idee dat Casio de maten een beetje ‘ruim inschat’. De opgegeven 43mm van mijn Oceanus haal ik met mijn schuifmaat alleen als ik de pushers meeneem. Op het smalle deel van de kast is de diameter 41mm en de bezeldiameter is 37,5mm. Het glas is precies net zo groot als dat van mijn Tudor BB 36.

Om mijn 17cm pols:

Natuurlijk is dit maar één bevinding en is dit een oud model wat al een tijdje niet meer gemaakt wordt.

4 likes

Misschien is deze wat:
https://www.bol.com/nl/p/citizen-eco-drive-bm8430-59ee-horloge-staal-zilverkleurig-37-mm/9200000026791466/?bltgh=m2mJ3iG0r9XOviGB-9VJkA.2_19.22.ProductImage

Ik heb er zelf zo een in zwart met een leren bandje, jaren geleden op een cruiseschip gekocht, dus met de waterdichtheid moet het goed zitten :joy:.
Af en toe even dragen of gewoon in het daglicht leggen en hij loopt en blijft lopen als een tierelier, en maandenlang tot op de seconde nauwkeurig. Bij wisselen tussen zomer- en wintertijd wijkt de tijd nauwelijks af.

1 like

Het leuke aan Swatch is dat ze duizelingwekkend veel designs hebben dat er altijd wel iets tussen zit. In een serieuze horlogecollectie kan een Swatch eigenlijk niet ontbreken.

De Body and Soul is 37,40 mm.

3 likes

Citizen as2050-87e
39mm diameter 10mm dik
Radio controled
Saffier glas
100m wr
300 euro

3 likes

Ik heb een Luminox XS 0301 te koop. 39mm en ook lekker klein, maar onverwoestbaar en betrouwbaar. Eens wat anders?
Full set ongedragen, Ronda Quartz, €140

[ afbeelding van internet ]

2 likes

Kwam deze vandaag op Instagram tegen. Ziet er leuk uit en zeer schappelijk geprijsd.

Seiko komt ook weer met een paar nieuwe solar modellen geloof ik!

1 like

Zeker weten, en met een interessant verhaal. Ik heb ‘m vorig jaar meteen besteld. Begin dit jaar heb ik ‘m ontvangen. Nog geen moment spijt van gehad.

1 like

Zoiets…lijkt mij de ultieme banden swapper…en cheap.

Is volgens de Pulsar website maar 39,5mm en 11,5mm dik/hoog.

1 like

Ik hoor hier ook goede verhalen over:

https://www.bol.com/nl/p/casio-radio-controlled-lcw-m100tse-1aer-heren-horloge-40-mm/9200000102274089/?Referrer=ADVNLGOO002038A-G-110555621719-S-866326263826-9200000102274089&gclid=Cj0KCQjw4ImEBhDFARIsAGOTMj9GiCBJ7CgjAREQdQSRqcyU3GnT7GgTiAp9hUm_F-JzNuF5pDwogSwaAlvDEALw_wcB

1 like

Ja die is zeker mooi maar zoek het wat sportiever.

:joy: Hoe leuk die ook is, ook in deze uitvoering zoek ik nog even verder

Ik vind het best een leuk horloge maar zwart zie ik niet heel erg zitten, toch bedankt voor de tip

Zeker een leuke maar ben niet direct op zoek naar een chrono, toch bedankt

Daar lijkt het op idd, wel jammer dat ze dat doen en dank voor de info. Dat maakt het weer wat aantrekkelijker. Casio heeft best wat leuke analoge horloges en deze is ook best smakelijk

:rofl: :rofl: :rofl: Dat zit wel snor dus, dank voor de tip

Ja die Swatches hebben wel een perfecte maat, ik zal eens snuffelen

Dank, ik ga die eens beter bekijken

Hhhmm, het is niet helemaal mijn ding, toch bedankt

Zeker, lijkt wel wat op een Hamilton

Ik had hem al gezien en zeker een leuk horloge, dank!

2 likes

CWC, anyone?

Wacht. Die is minder waterdicht.

Maar heb jij die quartz Boldr Venture weg gedaan joh? Want die was toch perfect?

Is een quartz Yema Superman niks voor je?

39mm x 11mm x 48mm. Toch een mooie maat voor een duiker.

4 likes

Nope maar wil er iets bij wat ook grab and go is

Zoals je het zegt, niks voor mij. Best een leuk horloge maar met die uitbouw aan de rechterzijde moet ik een deel van mijn hand uit laten hollen om daar geen last van te hebben.

En van CWC heb ik nog niks leuk kunnen vinden helaas.

2 likes

Gewoon rechts dragen. Het is bol saffier en staal, kan het hebben. :slight_smile:

1 like

Dat, of een Casio Duro. Maar mooie keuze voor een scheet en een knikker. :slight_smile: :1st_place_medal: :+1:

3 likes

Ja ik zie dat er in die prijsklasse toch heel veel leuks is te vinden.
Misschien neem ik deze er ook wel blij, vind het echt een leuk ding.

4 likes