Ik heb een tijdje een Casio MTP-1370D-2a gehad. Ongelooflijk leuk ding voor die paar euro. Casio quartz is dikke prima en hij is prima afgewerkt voor het geld.
Destijds nergens te koop, maar heb er een gevonden voor je.
Ik heb een tijdje een Casio MTP-1370D-2a gehad. Ongelooflijk leuk ding voor die paar euro. Casio quartz is dikke prima en hij is prima afgewerkt voor het geld.
Destijds nergens te koop, maar heb er een gevonden voor je.
Hij is al benoemd maar in mijn beleving en ervaring is op jouw vraag 1 zaligmakend antwoord en dat is de Oceanus OCW-S100-1AJF.
Man wat een knoepert is dat ik heb zo lang getwijfeld, want tja zoveel geld aan een Casio ?
20 uur youtube filmpjes verder heb ik de knoop doorgehakt en geen seconde (hij maakt hem gewoon) spijt gehad van dit prachtige horloge.
Een Solar Quarz met tough movement dat zelf de wijzers callibreert en dus altijd de perfecte uitlijning heeft. En ook nog eens op zo goed als iedere plek op aarde kan synchroniseren op basis van radiografische signalen.
En zullen we het dan eens over de afwerking hebben? Het is zonder twijfel qua afwerking het beste horloge qua prijs kwaliteit verhouding.
Verder Wat @Doriann zegt al laat hij in zijn prachtige plaatje een Swatch skeleton automaat zien (heb hem zelf ook sinds kort in de collectie) Een Swatch is bijna altijd goed, echter komt bij mij niet meteen een model bovendrijven wat voldoet aan jouw vragen m.b.t. solar e.d.
Maar gezien je budged kun je prima een leuke Swatch naast de hierboven genoemde Oceanus kopen.
Yup, die Oceanus is drie stappen boven een Edifice. Die laatsten zijn niet slecht maar Oceanus is echt, echt de bom.
Heb jij die ook? Dan ben je de 3e die ik weet op HF…
Die zou ik ook adviseren, en anders de CWC-broer in saffier, die is zelfs 200m WR. Als die Solar zou zijn is het perfect maar 10 jaar battery-life is ook best ok.
Zaratzu polishing voor een prikkie en de kasten worden schijnbaar gemaakt door HAYASHI SEIKI SEIZO.
Nee, een vriend van me in Denemarken heeft er eentje. De opvolger van het hier getoonde model. Man, wat een coole dingen zijn dat. Ik zou ze bijna GS waardig noemen, al zijn de wijzers toch wat anders en zo.
Een sportieve Lorus van 39mm wellicht:
Of een Rotary Henley, in verschillende uitvoeringen te verkrijgen, deze gmt vind ik leuk:
Opvolger van de PRS-10?? Ik hou het redelijk in de gaten maar die heb ik gemist.
GS-waardig hehe, tjonge… Nou ja, jij kan het zeggen want je hebt er minstens een
Ja die is ook zeker wel mooi en ik ben overtuigd dat die afwerking en uitstraling dik in orde zijn. Het enige waar ik bij de Oceanus over val is die blauwe gloed.
Ja dat is die ook zeker wel al moet ik bekennen dat die Edifices ook zeker niet slecht zijn en mij verbazen in hun algehele looks.
Dat is wel lekker ja, jij wilde toch die Smiths of was dat iemand anders? CWC doet het bij mij niet en ik heb de Smiths gehad. En hoe leuk ik die ik ook vind die deed het ook niet helemaal toen ik hem had. Misschien had ik hem wat langer moeten houden. Dat handwinden vond ik wel weer tof.
Dat is wel prima in orde dan, dat kun je wel aan die Japanners overlaten. Maki-e is ook zo ge1l, kan ik uren naar kijken.
Zeker geen onaardige look
Ja, op de renders staat me wel aan, ik ga eens kijken.
Tja, ik snap het en enige wat ik daarop kan opmerken is dat het onder bepaalde hoeken idd vrij dominant blauw lijkt vooral op foto’s in praktijk klopt het hele horloge gewoon en denk ik soms oohja blauwe ar coating maar verder niet en is het in mijn beleving totaal niet dominant.
Enige remedie hiervoor is het horloge in het echt te beleven.
Heb hem gisteren na mijn post hier direct weer eens uit de doos getrokken en gedragen werd er weer blij van