Op zoek naar een skeleton

Mijn interesse voor een skeleton horloge werd ooit gewekt door een model van ingersoll in de wehkamp of otto.
Tot aanschaf is het nooit gekomen en naar verloop van tijd vond ik het model toch niet helemaal wat ik zocht.
Ik blijf het aparte modellen vinden en wil nog altijd een mooie skeleton aan de verzameling toevoegen.
Om jullie een idee te geven wat ik mooi vind twee voorbeelden.


Denken jullie nog goeie tips te hebben in de prijsklasse tot 300 euro plaats dan tip (liefst met foto uiteraard)

Ik kan het mis hebben maar volgens mij vind je in die prijsklasse alleen chinese uurwerken waarvoor je dan teveel betaald. Maar ik zou ook graag horen of er Zwitserse skeletons zijn in die klasse.

Ik zag deze. Is ook een chinees maar voor 225 euro. http://www.schwarzwalderhorloges.com/catalogue.php?type=m

Het is wel uit Amerika, maar misschien is dit iets voor je:



Als je intresse hebt, moet je maar even pb’en. Prijs ligt tussen de $225 en $275.

Dag Eric128,

Mijn eigen zoektocht naar een niet te duur skelethorloge heeft me hier geleid:

http://cgi.ebay.de/LOUIS-DUBATH-SKELETON-AUTOMATIKUHR_W0QQitemZ370042606724QQihZ024QQcategoryZ130439QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Vr.gr.,

Len.

Dat is idd een leuk klokkie voor die prijs.

Hoe is het bandje is dat echt leer of is het een kunststof print?

Wel uit amerika. Is dat een bezwaar dan?

Ik vind het bovenste model wel leuk heb je daar ook close up foto’s van?

Bandje zegt “GENUINE LEATHER” en dat lijkt het ook te zijn. Goede print met redelijk wat reliëf.

Zijn er zo weinig skeleton eigenaars?
Of passen ze alleen niet in het geschetste profiel?

Hallo Eric,

Ik ben ook een trotse bezitter van een skeleton, maar deze past inderdaad niet in het geschetste profiel. Daarom had ik ook niet gereageerd. Ik heb deze in de kast staan, die ik niet iedere dag draag:

Gerwin

Hallo Gershwin,

Dat is een hele mooie !
Is dat een Maurice Lacroix ?

Wat ik me nu steeds afvraag: staan daar ergens “streepjes” op om de uren te markeren ? Of hoort dat niet bij een “echte” skeleton ?

Deze komt het meest voorbij als je zoekt in het forum met de term skeleton.

Deze is zonder meer mooi maar past idd niet in het (met name financiele) profiel

Wilde je deze ook niet onthouden:

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=142315

Heb deze zelf ook van Ebay voor EUR 16.90 thuisbezorgd gekregen.

Bandje is niks.

Vr.gr.,

Len.

De Swatch Body&Soul is een hele mooie klok en value for money…

www.squiggly.nl

Hallo Marc,

Het is inderdaad een ML Skeleton. Deze heb ik gekocht in december 2004. Achteraf gezien had ik niet veel langer moeten wachten, want ML heeft dit horloge niet meer in de catalogus staan. De huidige ML Skeleton vind ik te weinig skeleton.

Je vraagt naar de indexen. Dat heeft die van mij niet. Hij is daar ook mede op geselecteerd. Naar mijn bescheiden mening moet een skeleton zo ‘naakt’ mogelijk zijn. Ik moest toendertijd ook wel even slikken toen de prijs van mijn horloge doordrong. Maar omdat ik na een lange zoektocht geen mooiere vond, heb ik besloten de aanschaf uit te stellen en door te sparen. Tot op de dag van vandaag heb ik hier geen spijt van.

Gerwin

Hier een linkje: ( Chinees, maar ja, Alpha is toch ook, Chinees ? :wink:

http://mziwatch.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Allen bedankt voor de reactie het is toch de tufina geworden.
Ik kende de mogelijkheid niet maar blijkbaar kun je bij “nu kopen” aanbiedingen op e-bay ook een tegenvoorstel doen. Voor net iets meer als de helft van het nu kopen bedrag werd tot mijn verbazing mijn bod geaccepteerd ( ik weet het, bevestiging dat het een chinees is :wink: )

Het horloge voldoet voor mij aan de wens van een zo kaal mogelijke skeleton waarbij de werking van het uurwerk duidelijk zichtbaar is en waarbij het geheel toch sierlijk is afgewerkt. Nu afwachten tot de postbode is geweest.

Ongetwijfeld een plakmerk met een chinees uurwerk maar dit is de beschrijving.
Limited edition

Full skeleton

Watch work after Swiss design
Model reference number T22200
25 jewels
Waterproff 5 ATM (50 Meter DIN (German Institute for Standardisation)8310
Diameter 43mm without crown
High-grade stainless steel gold plated
High-quality leather-strap with TUFINA gravure
shine of pointer
A screwed glass-bottom allows you to see the marve
Scratch proof mineralglas

2 years warranty with warranty map
Gift Box



Ik vind het horloge geen slechte keus. Ziet er goed afgewerkt uit. Waar die vandaan komt maakt niet zoveel uit, het is gewoon leuk om het binnenwerk te kunnen bewonderen.

Ik zou er alleen een ander bandje aan zetten.

Deze heb ik al een jaartje. Prima swatch, loopt heel nauwkeurig en niet duur (ik geloof zo’n € 120,00)
Bij www.squiggly.nl

Vandaag kwam de pakketdienst langsmet een pakketje

Snel een blik op de envelop. Duitsland= skeleton
Snel open maken
en daar komt de hardshell doos tevoorschijn

Daarin keurig verpakt het turfina skeleton

De kroon uittrekken, zichtbaar verschuiven er wat tandwieltjes. Opdraaien middels de kroon laat beweging in het uurwerk zien en langzaam zie je de veer opdraaien het uurwerk komt in beweging.
Ontzettend gaaf vind ik dit directe contact met het uurwerk.
Ik heb er daarom ook even een kort filmpje van gemaakt.(volgt later!!)