Op zoek naar een SuperC … en gevonden

Op zoek naar een SuperC … en gevonden.

Geïnspireerd door een, helaas, onlangs gesloten topic ben ik op zoek gegaan naar een SuperC.
Ik wilde er óók eentje hebben.
Die vond ik tenslotte in mijn eigen horlogekistje, maar dat komt later.

Als eerste wilde ik weten wat een SuperC is en ook waar je zoiets kan vinden, behalve op dit Forum.

In mijn jeugd hielp ik soms boeren op het dorp.
Ik mocht dan op de tractors rijden en ééntje, een wat excentrieke boer, had nou eens geen Ford of Fordson,
waar de polder blauw mee was gekleurd, nee: deze had een oranjerode SuperC uit 1952. van Farmall.

Geweldig ding: je zat als een vorst en voor die tijd reed dat ding ongelofelijk hard, wel 45 km/u.
Maar zo’n SuperC in mijn stadstuintje gaat ‘m niet worden.
Dus verder gekeken.

Ik vond een folder:

Maar daar stonden geen horloges in en was ook nog een eind weg.
Dus hoppa: het Internet op.

En daar vond ik een mooie: een Breitling. (voor de mods: hier is de link naar horloges).
Breitling heeft wat te maken (gehad) met luchtvaart en hier wordt een Breitling Super Constellation, kortweg Breitling SuperC getoond.

De KLM heeft ook SuperC’s gehad, maar dan van Lockheed: gewone Constallations en Super Constellations.
Die Lockheeds vielen nogal eens uit de lucht en werden in luchtvaartkringen de beste driemotorige propellorliners ter wereld genoemd, omdat van de vier motoren er vaak eentje uitviel.
Het waren nog toestellen met zuigermotoren, later kwam de DC8, een jet, en dat was het einde van de Connies.

Twee Connies van de KLM zijn volgens hardnekkige geruchten weggemodereerd.
Dat was in 1949 toen de Roermond en de Franeker beide verongelukten en naar de geruchten zeggen zat Soekarno’s regime daar achter.

Maar zo’n SuperC gaat het ook niet worden in mijn stadstuintje.
En die ene Breitling SuperC is trouwens ook onbetaalbaar.

Terzijde: nu dan toch het woord “weggemodereerd” is gevallen: er bestaat in sommige kringen een hardnekkige aandoening, het “SuperC-complex”.
Die aandoening uit zich door heftig reageren op doorgaans onschuldige triggers.
Geluk: er zijn pillen voor te koop in vrijwel elke drogisterij of supermarkt.

Uiteindelijk bleek ik in mijn eigen horlogekistje een SuperC te hebben liggen.
Misschien een redial, dat weet ik niet precies maar ik vermoed van wel: er staat namelijk
“Jet Super C” op en, zoals eerder al gezegd, de SuperC van Lockheed was geen Jet.

Misschien een grapje van SuperC zelf, wie zal het zeggen.
En misschien is ‘ie wel gewoon fake: in dat geval zal dit topic dan wel doodgemoedereerd doodgemodereerd worden.

19 likes

Moet jij niet gewoon werken?

1 like

Ja, mooi poëtisch :thumbsup:

3 likes

Nee, zit met jicht met been omhoog me te vervelen.
Dan biedt een laptop op schoot enige verpozing.

3 likes

Leuk! wel lachen gevonden allemaal.
De echte naam SuperC heeft ie gekozen omdat ie zelf een SuperC bezit…

De mythe ontmaskert.
http://911evolution.com/porsche/911-sc

1 like

bezat

1 like

:joy: geweldig dit. :thumbsup:

Hij heeft nog wel een 911 maar dan geen SC wslk

Burago zeker

3 likes

Even voor de goede orde: ik heb gepoogd horlogecontent en enige humor aan te brengen in de openingspost.
En hoop van harte dat dit nu géén zuigtopic gaat worden, want dat is geenszins de bedoeling geweest.

4 likes

Daar geloof ik geen bal van, maar we hebben nu iig een forum martelaar genaamd Super C :smirk:
Hulde!

1 like

Kan Monaco eindelijk dat stokje overdragen :wink:

3 likes

Ja, al een tijd niets van gehoord
Naar een onbewoond eiland ?

We zitten op het randje denk ik :grin:

Grt.

Siberië

Dat zijn pas de echte bans.:joy:

1 like

Business or pleasure? :wink:

Hond ook mee?

8 likes

Nee ik zit nog gewoon in Nederland.

2 likes

LOL for real. :smile: …net de witte wijn van m’n bureau geveegd.

1 like

Gatverdamme…echte kerels kauwen het ethanol uit de suikerbieten.

3 likes