Op zoek naar een "taaie rakker"

Hallo horlogevrinden,

ik ben op zoek naar een nieuw werkhorloge. Iedere woensdag en vrijdag als jullie je afvragen welk horloge iemand draagt, dan draag ik mijn CWC G10 '82. Dit horloge voldoet eigenlijk volledig aan mijn eisen voor een werkhorloge. Maar de vroege G10’s worden schaars, en de prijzen gaan omhoog. Vandaar dat ik 'm met pensioen wil sturen.

Ik ben werkzaam als timmerman, en draag mijn horloge links, tevens ben ik linkshandig. De klappen van de hamer, en allerhande tackers moeten dus geen uitdaging vormen voor mijn nieuwe werkhorloge.

De eisen:

• Swiss Made Quartz

• New Old Stock of gebruikt geen probleem

• diameter 35-40mm, misschien een uitzondering tot 42mm

• een fatsoenlijk gelagerd quartzuurwerk met stalen platine, dit noem ik niet fatsoenlijk:
    http://www.esslinger.com/images/products/detail/HQ515_2.2.jpg
    , dit wel (tu):
    http://hpswatchparts.com/67-294-large/eta-955112.jpg

• het liefst géén latere CWC G10. Dit heeft alleen te maken met het feit dat ik geen 2 vrijwel identieke horloges wil :smiley:

• glas: mijn huidige horloge heeft plexi, en dat is natuurlijk niet krasvast, maar wel redelijk breukvast. Het mag dus plexi maar ook mineraal- of saffierglas zijn mits verzonken.

• moet draagbaar zijn aan een natostrap

• tot 200 euro

Natuurlijk ben ik al flink aan het zoeken geweest, en heb al een aantal kandidaten. Ik ben benieuwd naar waar jullie mee komen :}

Citizen BN0000-04H
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,313686
.
ijzersterk, comfortabel formaat, eco drive, €155.

Succes met je zoektocht :slight_smile:

[edit]
oeps… is geen swiss made…

Wel een stoertje Lance, ik werk alleen bij kunstlicht. Komt dat goed?

Komt helemaal goed, even gecheckt op het net: