Op zoek naar een "taaie rakker"

Hallo horlogevrinden,

ik ben op zoek naar een nieuw werkhorloge. Iedere woensdag en vrijdag als jullie je afvragen welk horloge iemand draagt, dan draag ik mijn CWC G10 '82. Dit horloge voldoet eigenlijk volledig aan mijn eisen voor een werkhorloge. Maar de vroege G10’s worden schaars, en de prijzen gaan omhoog. Vandaar dat ik 'm met pensioen wil sturen.

Ik ben werkzaam als timmerman, en draag mijn horloge links, tevens ben ik linkshandig. De klappen van de hamer, en allerhande tackers moeten dus geen uitdaging vormen voor mijn nieuwe werkhorloge.

De eisen:

• Swiss Made Quartz

• New Old Stock of gebruikt geen probleem

• diameter 35-40mm, misschien een uitzondering tot 42mm

• een fatsoenlijk gelagerd quartzuurwerk met stalen platine, dit noem ik niet fatsoenlijk:
    http://www.esslinger.com/images/products/detail/HQ515_2.2.jpg
    , dit wel (tu):
    http://hpswatchparts.com/67-294-large/eta-955112.jpg

• het liefst géén latere CWC G10. Dit heeft alleen te maken met het feit dat ik geen 2 vrijwel identieke horloges wil :smiley:

• glas: mijn huidige horloge heeft plexi, en dat is natuurlijk niet krasvast, maar wel redelijk breukvast. Het mag dus plexi maar ook mineraal- of saffierglas zijn mits verzonken.

• moet draagbaar zijn aan een natostrap

• tot 200 euro

Natuurlijk ben ik al flink aan het zoeken geweest, en heb al een aantal kandidaten. Ik ben benieuwd naar waar jullie mee komen :}

Citizen BN0000-04H
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,313686
.
ijzersterk, comfortabel formaat, eco drive, €155.

Succes met je zoektocht :slight_smile:

[edit]
oeps… is geen swiss made…

Wel een stoertje Lance, ik werk alleen bij kunstlicht. Komt dat goed?

Komt helemaal goed, even gecheckt op het net:

“De kracht van Eco-Drive is dat elke vorm van licht wordt omgezet in energie. Niet alleen zonlicht maar bijvoorbeeld ook het licht van een gloeilamp wordt volledig benut. Eenmaal volledig opgeladen heeft het genoeg energie om 6 maanden de tijd aan te geven zonder bijgeladen te worden.”

Certina DS Met batterijtje natuurlijk. moet er ook goed tegen kunnen, is er voor gemaakt. Zit/zat zelf ook in de bouw als timmerman.

tijmen2 Schreef:

Certina DS Met batterijtje natuurlijk. moet er ook
goed tegen kunnen, is er voor gemaakt. Zit/zat
zelf ook in de bouw als timmerman.

Ja dat klopt, ik vind alleen de looks wat minder. Ik mis de scherpe kantjes, het stoere.

Stoer…

Niet stoer…?

Heb je al eens een ds action om gehad? dat is een behoorlijk dikke klok.
Heb er zelf 1 gehad en aan mijn vader gegeven… maar dat is niet te vergelijken met alle andere ds chrono’s, ik heb op dit horloge zoveel positieve reacties gehad dat is echt niet te geloven. meer als op mijn Tag of Breitling.

tijmen2 Schreef:

Niet stoer…?

Heb je al eens een ds action om gehad? dat is een
behoorlijk dikke klok.
Heb er zelf 1 gehad en aan mijn vader gegeven…
maar dat is niet te vergelijken met alle andere ds
chrono’s, ik heb op dit horloge zoveel positieve
reacties gehad dat is echt niet te geloven. meer
als op mijn Tag of Breitling.

Okay, ik wist niet dat het woord Action zoveel verschil maakte. De prijzen zijn wel aan de hoge kant.

Ik bedoeld het ook niet agressief:D

Je moet wel goed zoeken. heb er zelf 1 in nieuw staat gekocht voor 175:)

Je ziet ze nog wel eens maar dat is echt een aanrader.

nog een half uur op ebay .de ik weet niet of de link werkt…

Certina ds cascadeur onverwoestbaar, nieuw op marktplaats voor 275

Ja precies de prijs, ik had mezelf voorgenomen niet meer dan 200 euro uit te geven.

Ha, ik zie nu pas tot 200>X

Maar je hebt gelijk hoor, die DS’en zijn taaie. Ik heb een aantal dingen lopen momenteel, maar eens afwachten.

En al iets gevonden? :S

Heb je al eens naar een Traser gekeken?
Diameter is 43 mm maarrrr de hoogte(lug-lug) is slechts 46mm dus hij draagt klein.
Er zijn diverse varianten waarvan de P6504 een stalen pvd kast met saffier glas heeft. Maar die is dan een flink stuk boven je budget €332.
Andere zoals de P6500 hebben een met carbon versterkte kunstof kast met mineraal glas €206.

Taaie rakker? Ik zeg deze: http://www.horlogeforum.nl/profile.php?13,5253

vereerd…

taaiewillem Schreef:

vereerd…

(:smiley:
Moest nog een keer kijken of ik niet per ongeluk 't verkeerde had aangeklikt

Inderdaad Willem, ik ken je verhaal. Maar om je nu om mijn pols te hebben… :wink:

Oeps… Volgens mij heb een ongepast grapje gemaakkt. Wist niet de voorgeschienis van je bijnaam. Excuses! Gemeend