Hallo allemaal.
Ik ben Michel 34 jaar
Ik ben nieuwe in het horloge land, naja de echte horloges.
Wat adviseren jullie.
Wil een automaat
Minimaal 38mm
Liefst geen duiker
Prijs max €1000
Hallo allemaal.
Ik ben Michel 34 jaar
Ik ben nieuwe in het horloge land, naja de echte horloges.
Wat adviseren jullie.
Wil een automaat
Minimaal 38mm
Liefst geen duiker
Prijs max €1000
Welke stijl?
Wat is je polsomtrek?
Band: Staal/leer/rubber/…?
Ik ben zelf ook wat aan het orienteren in de prijs range. Ik vind zelf de prx powermatic 80 mooi en de overtreffende trap (in mijn ogen )
Christopher ward, the twelve
Stijl richting tissot le lorce.
Lieft een stalen band, eventueel wisselbaar naar leer.
Christopher ward, the twelve ziet erg wel geinig uit
Meerdere merken zijn al genoemd. Zeker kijken naar Hamilton, Certina, Citizen, Tissot, Christopher Ward en Echo Neutra
https://chronofactum.com/produkt/echo-neutra-cortina-1956-gmt-bronze-green/amp/
Een Le Locle is vrij klassiek dressy. Doet mij denken aan Frederique Constant, hebben ook wel wat meer in die richting dacht ik.
Mooi deze Citizen waar kan je deze kopen ? Japan only ?
Je hebt al bij Tissot zitten kijken blijkbaar; De Chemin de Tourelles misschien? Vrij klassiek ontwerp, maar wel op stalen band:
wat dacht je van de Tissot gentleman powermatic? Heb ook 1 te koop staan momenteel en voor nieuwe horlogefans geef ik graag wat extra banden bij zo dat je je stijl kan leren ontdekken
https://www.horlogeforum.nl/t/tissot-gentleman-powermatic-80-silicium-blue-dial/468477
Deze kan precies, met genoemd budget!
Seiko Presage Sharp Edge. 39mm en gewoon een heel mooi horloge, met in-house uurwerk. Waar vind je dat nog voor die prijs?
Overigens komt er ook een nieuwe aan, die ik nog mooier vind. Maar Seiko kennende wordt die toch wel een stukje duurder.
Je kan gezien je klassieke smaak ook Orient overwegen
Voorbeeld
Christopher Ward heeft prachtige horloges zit al een tijdje te kijken, naar verschillende modellen.
Mijn advies zeker naar kijken en eventueel iets door sparen voor de iets duurdere modellen.
Enige nadeel je kan ze nergens in het echt zien behalve in Engeland.
Moet het nieuw zijn of mag tweedehands ook?
Tot 1000 euro kan even wachten tot black friday ook lonen. Zeker bij merken als Frederique constant.
Tudor 1926
Bedankt allemaal voor de berichten.
Ik ben op dit moment met vakantie, zeer slecht internet dus kan moeilijk antwoorden.
Na mijn vakantie ga ik even verder kijken
Waar vind je die voor onder de €1000🫨🫣