Wie heeft er ervaring met het kopen van een horloge uit Amerika. Op Chrono24 staat een horloge welke te koop wordt aangeboden door Yomashop in New York. Hier heb ik belangstelling voor.
Welke kosten komen op de verkoopprijs? Is het betrouwbaar? Wat zijn de risico’s?
Ga er van uit dat er circa 24% aan kosten bovenop komen? BTW, invoerheffing en bank of Pay pall kosten. Indien je per bank-wire betaalt, zorg dan dat je de juiste bankgegevens krijgt. Voor betaling in USD of in Euro verschillen deze namelijk. Mijn betaling is de eerste keer 3 weken zoek geweest hierdoor.
Ga ervanuit dat je de dollar prijs in euro’s betaald , dus 1000 usd kopen in 1000 euro betalen ivm kosten
Betalen kun je dmv creditcard , dan ben je ook verzekerd , of paypal
Jomashop heeft verder wel een goeie naam als grey market dealer
Wat ik wel gehoord heb is dat ze niets op voorraad hebben, meestal, maar een bestelling direct sourcen van een van hun kontakten
Heb er een tijdje terug een Seiko gekocht en via Bank wire betaald, netjes geleverd gekregen. Klokkie stond voor 169USD op hun site, heeft me uiteindelijk in totaal een kleine 200EUR gekost (maar geen spijt hoor!)
Verzenden met FedEx: 10.50 inklaringskosten + 21% BTW, in principe inclusief verzendkosten, maar deze zet niet iedere leverancier op de bon.
Verder staat de dollar nu erg gunstig …
Dus stel $1000,- incl verzending dan kom je ongeveer op (1000/1.35)*1.21+10.50 in euro.
Paypal kosten verschillen per aanbieder (als er kosten zijn meestal 3%), zelf heb ik ze nog nooit betaald. En betalingen zoek… klinkt wel erg vreemd, ik bestel echt overal van van alles maar dat heb ik nog nooit gehad.
Dat van die bankgegevens is wel een aandachtspunt.
Jouw bank heeft nodig:
de naam van de bank
de BIC (SWIFT) code van de bank
een zogenaamd "routing number"
het volledige adres van het filiaal waar de begunstigde zijn rekening heeft
rekeningnummer van de begunstigde
volledige naam en adres van de begunstigde
Niet bij alle banken kun je al deze gegevens in hun telebankieren module invullen. Omdat de bank in de vs een aantal aanvullende gegevens nodig heeft voor de interne/plaatselijke afhandeling, moet je deze als commentaar invullen.
Dat van die bankgegevens is wel een
aandachtspunt.
Jouw bank heeft nodig:
de naam van de bank
de BIC (SWIFT) code van de bank
een zogenaamd "routing number"
het volledige adres van het filiaal waar de
begunstigde zijn rekening heeft
rekeningnummer van de begunstigde
volledige naam en adres van de begunstigde
Niet bij alle banken kun je al deze gegevens in
hun telebankieren module invullen. Omdat de bank
in de vs een aantal aanvullende gegevens nodig
heeft voor de interne/plaatselijke afhandeling,
moet je deze als commentaar invullen.
Gr.
Han
Ik heb bij de tweede, succesvolle overmaking, de bank de gegevens laten invoeren omdat mij dat via telebankieren niet lukte met al die details.