Op zoek naar geboortejaarhorloge (microbrand)

Waarom twijfel je?

Grand seiko?

1 like

Omdat dat Harwood was, niet fortis.

Tenzij je bedoelt dat fortis de eerste was die het massaler produceerden

Klopt Ja, Harwood is de uitvinder van de automaat. Ik schreeef ook niet dat ze de uitvinder zijn van de “automaat” Harwoord heeft met Fortis zijn uitvinding laten verwerken in een horloge.

1 like

Grand Seiko vind ik prachtig, maar de modellen binnen mijn budget zijn mij wat te ingetogen. Ik zoek iets met meer karakter.

1 like

Je zou ook eens het blauwe gedeelte in de gaten kunnen houden, of kijk eens op C24

1 like

Al eens bij CWC gekeken? Merk en modellen met een verhaal, sommigen ook limited. Graveerbaar dus ook leuk voor je doel. Binnen jouw budget kun je (bijna) alle kanten op binnen hun collectie. Van een simpele G10 tot een pilot chrono.

Zelf zou ik voor de G10 gaan. Lekker compact, betaalbaar, mooi verhaal en onverwoestbaar. Ideaal om straks de hobby mee te verkennen voor je zoon.

3 likes

Een 2025 release die verrassend en mooi is
https://www.thewatchpages.com/watches/nomos-glashutte-club-sport-neomatik-worldtimer-volcano-790s1/

Iets boven het huidige budget

Ik heb ook even met dit idee gelopen maar ik denk toch dat het beter is om over 20 jaar nog maar eens te kijken.

Het is een behoorlijke aankoop en je weet niet wat voor persoon het gaat worden en of die überhaupt een analoog horloge wil dragen en er verantwoordelijk mee om kan gaan.
Het gros wat ik tegenwoordig zie is smart watches, laat staan over een jaar of 20.

Dan is het toch leuker om iets uit je persoonlijke collectie te kiezen of samen naar de juwelier te gaan als de interesse er wel is, in plaats van 20 jaar iets bewaren wat mogelijk in de smaak valt?

Geen horloge tip dus van mij. Volg vooral je hart, maar misschien is het iets om rekening mee te houden.

1 like