Op zoek naar geboortejaarhorloge (microbrand)

Onlangs ben ik vader geworden van een zoon. Om dit te vieren wil ik een horloge kopen uit zijn geboortejaar (2025), dat ik later aan hem kan doorgeven en hopelijk samen met de hobby

Ik zoek een bijzonder horloge van een microbrand, liefst een gelimiteerde oplage of met een bijzonder verhaal. Budget tot €2500, bij voorkeur een sportief model.

Welke merken of modellen raden jullie aan?

4 likes

Geen microbrand.

9 likes

Ik vind sinn al lang geen microbrand meer, maar dit zou mijn keuze zijn denk ik.

Waarom persé een microbrand. De kans bestaat dat het merk niet meer bestaat tegen de tijd dat jouw kind groot genoeg is om hem te gaan dragen.

10 likes

Gefeliciteerd!!!

Het zal bijna onmogelijk zijn te raden wat de smaak van je zoon zal worden ( bijvoorbeeld: mijn vader wilde mij altijd een zegelring geven en daar hield ik bepaald niet van…). Veel succes met iets leuks te vinden!

4 likes

Die kans is heel groot. Veel micros zijn natuurlijk allang weg.

Ik zou veel meer kijken naar dan bijv tijdloos design, onderhoudsarm. Ik zou een quartz GS aanraden. Prachtige klassieke designs, grotere kans dat dat over 20 jaar nog ok is, en minder gezeik met onderdelen.

Oh, en een groot merk dus kans op herstellers.

6 likes

Direnzo
Monta

Al is het alleen maar om Ruud te pesten.

2 likes

Dit.

Hoewel ik van micro’s houd, is dit mi beter

2 likes

Speel met de gedachte om een hem later een wat minder voorkomend horloge te geven dan bijvoorbeeld een Longines Conquest of ander model van een bekend merk. Maar de kans bestaat zeker dat het merk tegen die tijd niet meer bestaat.

1 like

Zeker waar. Maar een mooi, sportief horloge kan haast iedereen wel waarderen toch.

Ook een mooie optie. Kan Grand Seiko zelf ook waarderen!

1 like

Gefeliciteerd! En m.b.t. het horloge, zou ik ook geen microbrand kiezen. Maar juist een horloge dat typisch nú ziet. Sowieso zijn onderdelen dan, ook over 18 jaar, waarschijnlijk nog gewoon goed te verkrijgen en ik zou zelf iets (semi-)vintage uit mijn geboortejaar heel gaaf vinden. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook gaan voor iets meer ‘tijdloos’. Nou ja, keuze zat, in ieder geval. Veel plezier met het vinden van het perfecte horloge!

1 like

2117,50 inclusief BoR, bouwjaar 2025, 39,5mm, 47mm lug to lug, niet te groot niet te klein :+1: limited edition (400 stuks).

7 likes

Vooral kiezen wat bij je past. Laat de microbrand-eis los.
Kijk voor de aardigheid hier is naar. Als je “wat anders dan anders” wilt:

1954 - 2025 71 years Marinemaster

8 likes

Farer!

4 likes

Mooie aanrader. ‘Microbrand’ is misschien niet helemaal de juiste bewoording, maar het gaat om een wat minder bekend model of horloge dan de gangbare merken. Zo heeft hij later een iets specialer horloge.

1 like

Goud kopen en dat voor hem apart houden zodat hij over 18 jaar kan besluiten wat hij zelf wil.
Straks zit hij opgescheept met een horloge zonder geschiedenis waar hij niks mee heeft. Of koop zelf iets en maak herinneringen met je zoon. Grote kans dat hij dan jouw horloge wil dragen over 18 jaar

3 likes

Precies, dus daarom zou Fortis een logische keuze zijn. :wink:

• Fortis, world’s first manufacturer of automatic wristwatches
  • family owned
    Enz.
1 like

Twijfelachtig.

Zoek je niet gewoon een excuus om een nieuw horloge te kopen?

4 likes

Haha, deze aankoop is wel makkelijker te verkopen aan mijn vrouw dan normaal. Maar ik vind het zelf ook een mooi idee om stil te staan bij de geboorte.

1 like