Op zoek naar Haute de Obscure

Zo teleurgesteld…

2 likes

Jij kende milus ook niet :yum:

Anders vergelijk je even Sarpaneva met Milus… Lekker bij Rolex blijven, jij!

1 like

oh wacht, 15k, geen 115k :joy:

3 likes

Corum…ook zo een merk die je niet vaak tegenkomt. Inmiddels zitten alle horlogemakers van Eterna bij corum dus zal technisch zekers top notch zijn

Corum Golden Bridge
€ 12.452

1 like

Heel vet! Alleen de kast vind ik mwah

The joker watch vind ik erg gaaf! Jammer dat het geen inhouse uurwerk is! Moser staat ook op de wishlist! Maar dan de moser endeavour perpetual in t rosé met blauwe fume plaat

2 likes

Corum heeft echt een hele lijst aan andere horloges zie ik nu :grin:

Ik vind dit soort topics altijd heel opmerkelijk.
‘Wie weet er iets leuks voor €500?’, vooruit, dat is tot daar aan toe.

Voor die 15k kun je zoveel leuks doen of kopen dat ik heel lang en hard zou nadenken voordat ik het uitgeef, zeker in één koop. Ik moet het dan wel verdómd graag willen. Hoe kan het dan dat het voor jou nodig is om advies te vragen aan willekeurige HF’ers? Zou je het dan wel doen?

6 likes

En om een hele hap geld over te houden en tóch iets opmerkelijks om de pols te hebben…

https://www.eugenevanbaal.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/r/propilot115.jpg

5 likes

Oris pilot X

Armin Strom?

Edit: zonder het topic te lezen zag ik dat @Pauwelix deze suggestie ook al had gegeven :blush:

1 like

Corum is ook best een bekend in andere delen van de wereld

Helaas loopt Corum ook beter dan Eterna (heb zelf een softspot voor Eterna) en blijkbaar is een groot deel van Eterna nu onder Corum geplaatst met als gevolg het de facto einde van Eterna.

Goede vraag! Mijn insteek van dit topic is om merken of modellen te weten te komen die ik zelf niet ken.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik zou Chrono sowieso even bekijken. Sorteren op ‘prijs hoog laag’ en dan filteren op max 17,5k.

Kom je genoeg moois tegen. :+1:

2 likes

Moser?

Ja! Moser is erg vet! Maar voor 15k krijg je geen complicaties die je weinig ziet. Toch staat de hele endeavour erg hoog op de wishlist! Maar dan wel met perpetual calendar en blauwe fume wijzerplaat. Maar dat kost helaas over de 30k…

Dat is zeker zo! Alleen kom je dan ook heel veel Rolex tegen :sweat_smile:

Ik zou eens naar een (tweedehands) Arnold & Son kijken. Op chrono24 zie ik rond de 15k bijvoorbeeld deze time piramid:

1 like

en je houdt nog 6 K in de pocket voor een vakantie

4 likes