Op zoek naar iets bijzonders

Beste allemaal,

Als nieuw lid hier op het forum, en uiteraard horlogefan , wil ik meteen jullie raad vragen. Ik heb € 1000.00 te besteden voor een nieuw horloge. Dit mede omdat ik 12.5 jaar bij mijn werkgever werk. Iets blijvend is natuurlijk een horloge. Momenteel ben ik in het bezit van een Maurice lacroix les classiques chronograph phases de lune en een Maurice lacroix les classiques date gold. De ene wat sportief en de ander juist klassiek gekleed. Welk horloge zou een mooie aanvulling zijn en is toch weer anders dan deze twee ? Tevens lijkt mij een skeleton horloge ook erg mooi. Na wat googlen kom je uit op A: of heel goedkoop of B: heel erg duur. Hebben jullie enig idee of er ook horloges zijn in deze prijsklasse ?

Ik hoor graag van jullie.

ps> het forum is zeer boeiend voor horloge fanaten !

Idee : Oris TT1 SKELETON ENGINE ?

7vrijdag

Geen skeleton, maar je mist een duiker in je verzameling

Ik zou eens bij Hamilton kijken, die hebben diverse skeletons en ik denk wel rond de 1k te krijgen.

SA Schreef:

Ik zou eens bij Hamilton kijken, die hebben
diverse skeletons en ik denk wel rond de 1k te
krijgen.

Precies, moest aan de Viewmatic denken

http://www.horlogesuper.nl/hamilton/hamilton-jazzmaster-viewmatic-skeleton-h42555751.html

Wat ook zou kunnen is een meer casual horloge, aangezien je al een sportief en net horloge hebt. Een Magrette ofzo vind ik wel een leuke.

Zelf zou ik een horloge kiezen die goed op je werk gedragen kan worden/bij je werk past. Ik bedoel, als je altijd strak in het pak zit, zou ik een dressy horloge kiezen. Als je strandwacht bent, zou ik een duiker ofzo nemen, etc. Geeft imho meer binding met je werk.

idd een duiker, casual, iets met een beetje 'ballen’
Ik heb een leuk rijtje:

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Hydro Conquest.
Of de Sinn, heeft een mooi strak en minimal design
en staat goed bij jeans of pak.

Grt.

Hier nog een leuk rijtje:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2925002

Allen bedankt voor de reacties! Altijd leuk als er veel reacties komen. Ik heb stof tot nadenken. Op zich had ik ook al gedacht aan Hamillton of Tissot. Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van beide horloges ? Een collega vsn mij heeft een Tissot maar die moet voor het wisselen van een batterij zijn horloge opsturen want hier in NL kan het niet, beetje vreemd lijkt mij. Ga de diverse opties even na op het web. Verdere ideeen zijn nog steeds welkom hoor.

Beiden horlogemerken zijn zeer goed te noemen waarbij Hamilton iets hoger in de markt is geplaatst t.o.v. Tissot.
Aan beiden merken kun je je geen bult vallen.
Voor een batterijwissel naar Tissot opsturen???
Lijkt mij een fabeltje. Iedere goede juwelier kan een batterijwissel uitvoeren en, indien nodig, waterdicht afpersen

Veel succes met je zoektocht;)

Igor Schreef:

Beiden horlogemerken zijn zeer goed te noemen
waarbij Hamilton iets hoger in de markt is
geplaatst t.o.v. Tissot.
Aan beiden merken kun je je geen bult vallen.
Voor een batterijwissel naar Tissot opsturen???
Lijkt mij een fabeltje. Iedere goede juwelier kan
een batterijwissel uitvoeren en, indien nodig,
waterdicht afpersen

+1

Hamilton of Tissot vind ik wel een beetje 13 in een dozijn.
Dan heb je met de Sinn net even iets originelers om de pols.
Komen ook hier op HF nauwelijks voorbij.
Maar smaken verschillen.

Grt.

Een Oris, Tissot of Longines ? Succes

Sinn 565 of sinn 104!

Voor iets bijzonders moet ik dan denken aan een Tissot Navigator (met draaiende wijzerplaat). Hiermee ben ik enigszins bevooroordeeld, omdat ik die zelf heb. IS irl schitterend:

Deze is er ook met witte plaat en bruine band.

Of een van de squelette horloges van Tissot:

En juist nieuw uitgebracht, de Tissot Chemin des Tourelles:

Deze liggen nieuw wel net iets boven je budget.

een Oris Day Date?