Nieuw belgisch design (Japan movement, Made in China): Twistiti
$ 49,95
Nieuw belgisch design (Japan movement, Made in China): Twistiti
$ 49,95
Er zijn tegenwoordig zoveel horloges. Heb er hier verschillende soorteb. Ook eentje met digitale zandloper, erg handig als je kind bijv. nog een paar minuten mag spelen.
Het is altijd verbazingwekkend om te zien dat volwassenen blijkbaar denken dat kinderen per definitie van schreeuwerig, druk en smakeloos moeten houden. Ik vraag mij wel eens af of kinderen van dit soort stoornis-opwekkende ontwerpen eigenlijk geen nadelige gevolgen ondervinden. Als iemand hier gedegen gedragswetenschappelijk of klinisch onderzoek bij kan aanbevelen zou ik dat bijzonder op prijs stellen.
Maar goed, ik vraag mij wel meer af. Zo ook waarom wij er collectief op lijken te staan om onze kinderen met het licht denigrerende en volledig onnodige “kids” aan te duiden.
Tenslotte vraag ik mij af of een tittie-twistende naam voor een kinderproduct een wat smakeloze grap of een onfortuinlijk gebrek aan inzicht vertegenwoordigt.
Kortom, ik geloof niet dat ik mijn zoon, kind, koter of kroost zal vergasten op deze spullenboel. Helaas.
Proost!
Ach. Soms moet het er even uit.
Ik snap precies wat je bedoelt hoor, heel vaak vragen wij ons hier ook af of al dat schreeuwerige wel nodig is
De meeste kinderen van drie jaar hebben gelukkig nog amper besef van tijd. Maar goed…
“En als de lange stok naar de muis wijst en de korte naar de stier kom je de vaatwasser leegruimen”
Mama, het is kip over beer… mag ik nu een koekje…?
Kinderen van 3 interesseren helemaal niet op hoe laat het is. Dat besef moet nog komen. Ze zien horloge meer als een speeltje. Dus leuke figuren en schreeuwerige kleuren doen het goed, Ik probeer zo de interesse in horloges bij me kinderen te laten groeien. ik laat ze horen tikken en de seconde wijzer naar nul zetten. 's Avonds als ik ze in bed stopt zet ik ff een duiker op en dit laat ik even onder de lamp opladen. De kids vinden het fantastisch. Als ze onrustig slapen of een nachtmerrie hebben gehad, laat ik mijn horloge achter als een “nachtlampje”. Ze komen regelmatig naar me toe om te laten zien dat ze ook een horloge om hebben en als we aan het winkelen zijn en we komen langs een horloge winkel, dan roepen ze “papa!! horloge!!” Mooi, dan kan mama niet zeuren dat we weer naar horloges staan te kijken.
Ach ja,… ieder zijn ding. Als mijn kind graag een horloge om wil en er dan vervolgens samen met mij een paar uitzoekt, vind ik het prima.
Daarnaast doe ik het omgedraaid ook niet. Laatst hem gevraagd welke hij mooier vind,… moest en zou de witte plaat zijn. Toch gekozen voor de zwarte plaat. Kortom zoonlief mag later zelf de witte kopen, het is hem iig gegund.
Neen, nu nog geen koekje, het is nog maar vijf over koe!
Edit: een horloge voor kinderen mag best vrolijk ogen - kinderen hebben inderdaad een voorkeur naar felle kleuren toe, maar…
Die van Spiderman bv. vind ik al een goed en duidelijk horloge.
Rustâgh maar…
Sorry voor de schrijf - fouten, maar deze tablet is Engels US ingesteld (*)
Klopt, alleen ik zou me afvragen wat zo’n jongen kiest als ie de mickey mouse rolex, een skx013, een baby-g en die veelkleurige kinderhorloges ziet. Da’s alles. [quote=“Bidle, post:12, topic:109888”]
Kortom zoonlief mag later zelf de witte kopen,
[/quote]
Zo’n jongen is net vier dus ook daarin valt het allemaal wel mee.