op zoek naar info

kan iemand mij wat info bezorgen aangaande dit vintage gouden zakhorloge. (werkt perfect)
het is een erfenis van mijn vader, hij kreeg het van zijn moeder toen hij 10 was en het moet dus ouder zijn dan 80 jaar . (ik heb er ook een gouden ketting bij )

12 likes

Dat is een mooi zakhorloge, het is van het merk Cortebert.
Ze maakten hun eigen uurwerken, dit is een Cortebert kal 514.

6 likes

En niet noodzakelijk voor dit forumonderdeel.
Daarnaast wordt er niet eens expliciet naar de waarde gevraagd.

Stel voor dat je de categorie gaat negeren als je je stoort aan het soort van vragen dat hier wordt gesteld.

Ik kan niets toevoegen aan diashock’s verhaal, behalve dat ik het een mooi apparaat vind.

2 likes

Wat een mooie Cortebert heb je van je vader geërfd.
De uurwerkjes zijn ook van hoge kwaliteit, sommige calibers werden indertijd ook door Rolex gebruikt.
Caliber 534 heette bij Rolex caliber 540, ik denk dat jouw zakhorloge stamt uit eind jaren '30 begin jaren '40.
Als je het gaat dragen zou ik er een service beurtje aan wagen bij een goede horlogemaker, dus niet bij een juwelier, dit om het uurwerkje in een goede staat te houden.
Geniet van dit mooie erfstuk!

2 likes

Thanks voor de info , los van dat het een gouden uurwerk is, is het nu wel bangelijk om het te gebruiken . Ben natuurlijk nieuwsschierig naar de waarde . Het heeft echter een grote emotionele waarde .

Wow , bedankt voor de info .

1 like

Goudprijs met een kleine plus vanwege merk en staat zou ik denken.

Eigenlijk is het een stuk om te koesteren. Het is wel het soort zakhorloge dat verzamelwaardig is wat mij betreft.

Dank je Ruud, het is zeker een emotioneel stuk ook al omdat ik oude foto’s heb terug gevonden van mijn vader als 10-12 jarige waarbij je kan zien dat hij (in een marine pakje gelijk dat toen de mode was) het zakhorloge gebruikt.

1 like