Op zoek naar klein, robuust en kwaliteit!

Koeken en peren,

Ben rustig op zoek naar een horloge (heeft geen haast), maar ben tot dusver niet iets tegengekomen die ‘hét’ is, snapje? Het moet een beaterwatch worden die het liefst zo min mogelijk tijd verliest. Tegen een stootje kunnen is zeker een must. I’ll drop a list.

  • <40mm
  • Quartz
  • Kast van staal of titanium
  • Zwarte wijzerplaat
  • Saffier
  • Stalen band met solid links (ook endlinks)
  • Goede afwerking (het oog wil ook wat)
  • Hoewel het heel gaaf is, geen Grand Seiko budget :slight_smile:

Wie o wie heeft wat leuke inspiratie?

4 likes

voorkeur voor bepaalde horloge merken?

Geen idee waar ik moet zoeken voor kleine solide quartz horloges. Los van wat ik momenteel zoek (dus gewoon horloges voor de hobby zelf) sluiten Seiko en Omega goed aan bij mijn smaak.

Zoeentje! :grin:
Diameter is officieel 39mm :yum:


Zwart, robuust, 38mm, saffier, solid links, afwerking is ehhh prima. Wel een automaat hehe.

1 like

budget is ook wel handig om te weten…


Weet niet of je meer wil uitgeven…

2 likes

Mechanisch is echt geen optie helaas. Budget zal wel maximaal 1000 euro zijn, maar ik ben echt een fan van value for money, helemaal als het een quartz is.

1 like

@ElderRuwy ? :smile:

1 like

Even jouw oude advertentie gelinkt. Ik heb zelf een groene dus dat telt niet :yum:
Maar zonder gekheid; deze citizen pmd’s vinken wel alle vakjes aan :slightly_smiling_face:

Edit:
En dan krijg je ook nog eens een ecodrive, perpetual calendar, 20 bar wr en beperkte radio sturing :ok_hand:

2 likes

Ja klopt :smile:!

1 like

Ik heb een Hamilton khaki field te koop voor je .
38mm
Quarts
Met nieuwe Hamilton band er op.
€275😉

Ik heb het perfecte horloge voor je: de Casio Oceanus OCW-S100-1AJF. Tikt alle boxen aan en is te krijgen voor zo’n 500 euro. Enige nadeel is dat het een JDM model is, waardoor het dus wellicht moeilijker kan zijn om er aan te komen, maar dit maakt hem wel unieker.

2 likes

Zoiets dan? Oh nee, geen saffier, sorry.

Een Omega Seamaster prebond quartz is nog wel te krijgen voor dat budget.

3 likes


40mm :grimacing:

Linkje naar de zwarte
https://www.boumanonline.nl/horloges/victorinox-alliance-241801-1

Er is ook een 35mm dames variant!

2 likes

https://www.victorinox.com/ch/en/Products/Watches/Women's-Watches/I-N-O-X-V/p/241768?mt_load=lt30

WAT_241768_S1

Deze is 37mm, en wordt verkocht als dameshorloge.

3 likes

Archimede Outdoor?

1 like

Kun je zeker 10 casio’s van halen

2 likes

Tissot Gentleman
375 Euro

1 like

Deze wilde ik ook suggereren. Lijkt me inderdaad een fantastische optie - ben alleszins zeer blij met de mijne :slight_smile: